andrehjelde Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Er det noen i trøndelag som driver med girkasse overhaling? har ett problem, girkassen gir ekstremt tregt i alle girene, i tredje gir en den nesten umulig å få i. dette er en Th400 kasse, er det vacuum modulatoren som styrer giringen? MVH André Siter -89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 snakk med kjell bøkseth om girkasse overhaling i tr.heim, han kan sakene sine;).. har ikke noe tlf.nummer på han.. men regner med du finner det på http://www.gulesider.no eller noe.. bor på byåsen i trondheim Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrehjelde Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 takk for tipset :) Siter -89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tahoe86 Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Du har også http://www.Rats.no Siter Knut Større jo bedre.. :-} Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrehjelde Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Du har også http://www.Rats.no litt for langt unna :) men takk for tips. Siter -89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevysub Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Er det noen i trøndelag som driver med girkasse overhaling? har ett problem, girkassen gir ekstremt tregt i alle girene, i tredje gir en den nesten umulig å få i. dette er en Th400 kasse, er det vacuum modulatoren som styrer giringen?MVH André Hvis den girer sent og på høyt turtall er det som regel TPS´n som er gåen. Trotthle position sensor) Dvs, det heter egentlig ikke det på biler med TH-400, men det er jo samma greia. Det er en girkontroller som sitter på venstre side av dieselpumpa når du står foran bilen. På 89 modellene er det 3 ledninger i ei strømpe og 2 vakumslanger på den, sitter med 2 små tommebolter, ikke mm altså. Det er som regel den som er utslitt, men prøv å løsne den litt og juster litt på den, se om giringa forandrer seg. Du flytter da giringstidspunktet. Hvis den er i orden/riktig justert skal kassa legge inn 3gir i ca 80kmt, på full gass, men man kan godt justere dette litt lavere, er jo ikke racerbiler heller. Vakumpumpa (ikke modulator) sjekker du enkelt. Sitt inni bilen med motoren igang, sett på vifta til varmeapparatet og beveg den øverste hendelen frem og tilbake, du skal da høre spjeldene åpne og lukke. Gjør de det er pumpa ok. Man sjekker selvfølgelig vakumslangene fra pumpa og bort til girregulator, samt ned til kassa. Det sitter ei klokke der som KAN gå istykker, selv om det omtrent aldri skjer, men det skjer :) Ny regulator koster mellom 1500-2000, ettersom hvor man kjøper den. Koster ca 100-150 dollar i USA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.