Gå til innhold

Bredde en stålfelg??

Ranger emnet


Finepix

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd seg på dette? Hvor får man tak i den biten som skal sveises inn? Dette må jo være et "rør" med ca 14 tommers diameter... Kan man få tak i slikt hos en vanlig jern-grossist, eller må "røret" valses av en plate?

 

 

Takker for alle svar...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo... Jeg vet at det finnes firmaer som kan fikse det, men nå hadde jo jeg tenkt å gjøre jobben selv dah.... Offroad-prosjekt skjønner du... trenger ikke bli 100% rundt:)

 

Det jeg trenger er bare et stoooort rør, ca 14" diameter...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk stålrør, de tåler ikke belastningen ved offroadkjøring.

 

Sett felgen i dreiebenk slik at den sitter fast i både chucks og spindel.Skjær felgen i 2 deler der du skal bredde, som oftest på den flateste delen av felgbanen, flytt ut spindelen så mye som skal breddes og sveis inn en smal stålplate i samme tykkelse som felgen.Heft platen først i begge felgdelene og drei langsomt felgen rundt samtidigt som du heftsveiser platen.Du må huske på å rette opp felgen underveis.Når platen og felgen er heftet sammen og rettet opp så helsveiser du, men ikke sveis sammen alt på engang.Sveis ca 15cm om gangen på motsatt side hver gang for å unngå at det blir skjevt.

 

 

Edit: Sunnås hjulservice tar visstnok 1000,- 1500,- pr felg for bredding.

 

Kan være noe interessant på disse:

http://www.1010tires.com/tech.asp

 

http://www.tirerack.com/index.jsp

 

http://www.rsracing.com/tech-wheel.html

 

Eller søk på google

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Sveis 2 felger sammen uttapå hverandre!!!! ;)

 

Jepp!! Jeg har tenkt på det, men det vil jo se LITT jalla ut dah... Åsså må jeg jo få av senteret på den ytterste felgen, slik at det går an å feste hjulet:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Originally posted by Finepix

Jepp! Kjøpte nye felger...:D

 

Hehe, ok! Har ikke fått lakkert ex-Alleycat'sa dine enda, håper å få de klare til osmmeren. De har litt for lavt innpress til tii'en, så det er der for jeg vurderte å bredde orginalfelgene og kjøre med moon-kapsler.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår