Gå til innhold

Min Leon 4 20VT

Ranger emnet


rfPolo

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått tatt noen bilder av min nyinkjøpte bil:)

 

Litt info:

2001 Modell

Gått 63.000

Helt orginal bortsett fra MTM Chip

Allt elektrisk, el. Recaro skinninteriør m. Memory, regnsensor, 6 trinn manuell, Defa Alarm og Warmup++

 

Planer:

18" cromfelger.

Lakk helt ned, og diverse lister.

Mulig senking når jeg har fått nye felger.

 

 

Står nå på vinterdekk og org felger.

 

13.jpg

12.jpg

10.jpg

8.jpg

7.jpg

6.jpg

4.jpg

1.jpg

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Leon er kule biler! Hiv på Cupra R stylingen. Den er grom!! Er to Seater som dukker opp på lokal-lagstreffene til vw audi klubben. En Leon og en Ibiza som eies av en kamerat av meg. Leon'en har får FMIC og Cupra R front. Ser meget bra ut. Ibiza'en til kameraten min er et pågående prosjekt. Til nå har han montert Brembo bremser fra Cupra R, Seat Sport suspention(Bilstein/Eibach), Seat Sport tårnstag, Milltek-Catback eksos og MTM chip. Liggende hjemme har han down pipe og race-cat fra Milltek og nyoverhalt K03 Sport turbo. På vei i posten er det Forge FMIC og Turbo Inlet Pipe. Den blir nok rimelig frisk når han får på alt stasjet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket litt på vacn foumet med han som har den blå Leon'en du sikter til. Har ikke hatt bilen så veldig lenge, så har ikke helt bestemt hva jeg skal gjøre med den ennå.

Foreløpig har jeg tenkt på In-pro krom speildeksler, senking, sote ruter og lakkering av det som ikke er lakkert.

Venter også på AEM cold intake. Er veldig fornøyd med bilen til nå, helt topp:)

 

anngående Cupra R styling har jeg forstått at den koster veldig mye penger, så det tror jeg utgår.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og grattis med bil!

 

Cupra R koster mye ja, men du kan få det mye billigere enn meg hvis du følger med litt på ebay både i tyskland og england. Ofte mange som selger der. Trenger du delenr er det bare å kontakte meg.

 

Ellers så finnes det utallige muligheter med den bilen du har. Mye som ikke koster skjorta heller.

 

Anbefaler på det sterkeste s3 stab satg under, kjøpes orginalt fra møller, koster 300 eller noe sånn.

 

Ville også prøvd å bytte N75 ventilen til en J ventil, for meg utgjorde det forskjell i ladetykk på 0,1 bar, til 550,- det er billige hester!

 

Lykke til med bilen. Du kommer garantert å bli fornøyd!

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekalger at dette kommer i tråden om din bil, men det er mange som opplever at ved å bytte til N75J ventil får man Kjappere respons og rundt 0,1bar høyere trykk, og det merkes GODT på bilen, eksakt HK vet jeg ikke, men på min bil var det betydelig forskjell.

 

Som sagt ikke alle som opplever dette, hvorfor det vet jeg ikke! Men absolutt værdt et forsøk...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
kul bil du har der, planer om å kjøpe sånn selv, har du noen positive og negative erfaringer med den enda?

 

Takker, angrer ikke på valget, kanon bil:)

 

Positivt: Morsom motor, føles veldig "tight og fin (er bare gått 66.000)", ren nytelse å kjøre (kan faktisk sammenlignes med min svoger sin '03 A3 8P (Nye typen). Konge lyd i orginal stereo (Aura med 8 høyttalere), med ESP og 4hjulstrekk skal det mye til for å havne i grøften. Masse bil for pengene, og gleder meg til snøen, har ikke fått testet den på glatta ennå:D

 

Negativt: Feil på speilvarme på førerspeil (el. feil er ganske typisk på vag). Understyrer (sklir foran) ganske lett foran på vått føre, ikke uventet på på en bil som er i utgangspungtet en forhjulstrekker, er nok også et resultat av forholdsvis rimelige dekk.

Mulige problemer med LMM + div på 1.8T motorene, men det gjelder jo alle merkene under VAG.

 

Uansett, hadde gjort samme valget igjen. Meg og en kompis "byttet" biler en liten stund (han har en 00 BMW 520, med mye senk og 265 dekk). Han hadde det i allefall skikkelig gøy, og var imponert over bilen. Jeg hadde i allefall ikke mulighet til å holde følge med den "sleden" jeg kjørte.

 

btw: senking og toning av rutene kommer ganske snart:)

 

mvh

Even

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuul bil... Men du MÅ få deg cupra r styling....så myyye kuulere

 

Jeg bygde om denna ifjor... ca 11500 for alt på vag med ansatte-rabatt

(fanger foran og bak + sideskjørt-kit) Audi a6 grøftere passer rett inn ca 1000kr for to på veng..

 

bil017.jpgbil032.jpgbil007.jpgbil008.jpg

 

 

 

Ikke for og og ødelegge tråden din men synes det blir såå mye finere..

 

PS har org fangera hvis noen trenger eller vil ha.....

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupra R stylingen er rå ja, sikler masse på den:titties:

var i england nettopp og så masse av de der. Er grisefint rett og slett. Så skal ikke se bort ifra at det kommer noe sånnt etter hvert;) Men først er det vel H/R Gewinde, AEM Cold air intake og soting av alle ruter som er første prioritet. Noen som vet om bakpotten til LCR passer rett på en 20VT?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg menr at LCR bakpotta ikke passer på denne bilen. Hvis du ser på LCR så er endestussen litt mer sentrert enn hva vår bil har. Så LCR bafangeren passer ikke til eksosen som er på denne bilen. Zamot har drevet å forsket litt på dette. Send ham en PM så kan han sikkert fortelle deg nøyaktig.

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår