Gå til innhold

Skjørt på en R5 85 TL


Ali I Hagen

Anbefalte innlegg

Trenger tips fra dere...

 

Kjører som beskrevet TL modell, none turbo. Ønsker å montere GT sideskjørt på symaskinen min.

 

Slik den ser ut i dag med vinter klær på:

 

downunder.jpg

 

Skal overta skjørten fra denne bilen og såkalt "arches".

 

8a_1_b.jpg

 

Jeg vet at jeg trenger sideskjørt klips for å montere skjørtet.

Slik som disse:

a1_1_b.jpg

 

Spørsmålet er hvordan jeg kan feste de på selve bilen, og ikke minst hvor.

 

Ser at hvordan denne karen har gjort det samme.

16-3.gif

 

Har per dags dato ingen idè hvordan de festes på klipsene.

 

Hjelp tas med stor takk.

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men fornøyd med bilen? Husker den lå på finn.no for ca ett år siden. Hadde jeg hatt pengene skulle jeg kjøpt den, den ser skamfet ut:)

 

Stemmer det, kjøpte den fra Hamar. Bilens stand et bra i forhold til å være 20 år gammel. Har hatt noen små repreasjoner på den hvor jeg har gjort det meste selv. (Takk til Haynes). Fin bil til å skru for første gang.

 

Lille Symaskinen (33 Kw) får sin oppmerksomhet, før og etter jeg fjernet effekt potta. Fulgte med en god del annet stash som prisa opp bilen.

Ser at du har sans for små biler, hehe :)

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ta fram drillen for så å lage fester. På min r5 mener jeg at på den ene siden er sidekjørtet limt fast, virkelig hobbyløsning. Du får spare til full pakke "styling"

 

Jeg tror det blir drilling. Det jeg lurer på er avstanden mellom klipsene har noe å si? Mens avstanden fra nedre dørkant (høyden) til clipsene må være perfekt. Men hvor mye?

 

For å se om "pakka" kommer før sommer. Prøver å mase meg til et front og rear bumper over sjøen.

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godsnakk med noen inne på rtoc.org. Kanskje de vil sende over. Fått noen nye bilder av bilen din, ser du har alu på vinterdekkene og... kult.

 

Jeg ser ikke for meg hvordan de klipsene skal brukes, men det finner du ut av. Må sikkert være litt nøyaktig :P

 

Har du tenk å ta av de svarte dekslene og på siden av bilen?

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di derre dekslene gi meg dilemma. Enten så kan jeg bygge videre på dekselene, dvs turkis og sort som farge. Eller fjerne dem og lakke det som er sort om til turkis.

 

Tror det siste vil gi best resultat og at dekslene vil være i veien for "arches" <-- vet ikke det norske ordet for det.

 

Skal nok leke litt med paint eller photoshop før jeg bestemmer meg.

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å titta under disse plast dekselene. Fikk noen overraskelser:

 

DSC00223.jpg

Rustflekker, klipsfester og små hull i døra gir noen utfordninger.

Syntes den overgangen (midtstreken) fra øver delen av døra

til nedre delen av døra var stor jeg. Hvordan er det på deres bil da?

 

Fikk fatt i denne; kosta meg 20 pound (ca 220 NOK)

 

89_1_b.jpg

Ikke dum denna, trenger bare en lag med lakk.

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for avklareringen.

 

Blir nok å gjøre for min del. Skal i første omgang vil jeg pusse ned rusten og få noen faglærte til å lakkere.

 

Har tenkt, men ikke sikker, vil ha hele bilen i turkis. Da må skjørte, støtfangerne også lakkeres. Det blir spesielt siden støtgangeren foran er i plast og den bak i metall.

 

Har du fått lakkert fronten din, Hermanzen? Hvor mye gav du eller hvor mye tror du det kommer på?

hva i f*** har pris med kvalitet å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår