pahf Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Har fått mine 40mm,senkefjører nå og har søkt på forumet om skifting av fjærer, Men amatørmessig som jeg er innenfor mekanikk så syns jeg disse oppskriftene er litt enkle. Så jeg håper noen har en fin oppskrift ala golfg60 sine. De er greie og oversiktelige. og til slutt et par spm. Har alle golfer en sånn spesialskruv på fjærtårnet? Hvor ligger toppen på fjærtårnet bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Toppen av fjørtårnet bak ligger i bagasjerommet.. et lite stykke bak seteryggen.. og omtrent like langt under hattehylla. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Fremme bør du ha skikkelig verktøy for å løyse av mutteren på toppen av demperen. Må ha en bøyd 24 fast nøkkel hvis jeg ikke hsuker feil. Og så må du ha en 7 er umbraco ( har bannet mye for å finne d) . Løs først av mutteren oppe på toppen av demperen - ta så av dekket å løs de to gjenomgående skruene som holder demperen der. Løsne også bremseslangen fra demperen . Nå tar du ut hele fjær benet. For å gå videre nå bør du ha fjærklemmer for å ta presset av demperen før du løsner den neste mutteren på demperen. Etter å ha løsnet denne tar du av alle delene - og setter dem på igjen med den nye fjæra. Og monterer alt i motsatt rekkefølge. Bak er det mye det samme. Men her er d bare en skrue nede. For å skifte til senkesett bør du altså ha : Fjær klemmer "bøyd" 24 mm fast nøkkel ( som går ned i nedsenkingen i øverste skålen fremme) 7 mm umbraco til å holdei demperen når du skal løsene mutteren. ( tror det er 7mm orginalt) Mens nye dempere ofte er 8 ? Husk også at når du har skiftet fjærer fremme ahr du tukklet med forhjulsstillingen , hvis du er redd for dekkene dine bør du stikke å ta en forhjulskontroll raskt etterpå. Og for å være skikkelig prikete skal jo senking også godkjennes hos biltilsynet.... Da måtte jeg ha papirer på forhjulskontroll , stilling av lys og justering av lastereguleringsventil. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Ok høres da nogenlunde greit ut, Men en ting jeg lurte på,før jeg får råd til koni dempere,så tenkte jeg å kjøpte vanlige dempere,men kan jeg putte på gti dempere,siden de er litt kortere orginalt? Da kanskje de varer litt lenger og blir litt mer størrelsen som sportsdempere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Trodde ikke Gti demperene var kortere jeg ? Men med 40 mm senking skal det jo funke med vanlige dempere. Hørte foresten at gule koni ikke har garanti ved mer en 35 mm senking ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg