Gå til innhold

Hjelp fort! Vannet går tvers gjennom!

Maskin Tveito

Anbefalte innlegg

Bare problemer med denna bilen:P I høst bytta jeg vannpumpe og pakning samtidig som jeg fikk ny radiator etter en kræsj. Vannet har holdt seg bra men nå plutselig i det siste lekker vannet som ein sil. La merke til at det bobler litt i ekspansjons tanken å. Det går tvers gjennom og nå veit jeg ikke hva som er feil! Blir snart gærn! Noen som har noen synspunkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

renner det ned på bakken, eller blir vannet bare sporløst borte? ryker det hvit av bilen? (isåfall bruker den vann) koker den?/blir den varm på vanntempmåleren?

hvis det ikke renner ut under bilen, så kan du jo se i motorrommet hvor det er vått, spruter feks opp på undersiden av panseret noen ganger osv. Klem på radiatorslangene, hør etter om du hører noen lekkasjer/fising.

Det er jo sannsynlig at det er noe av det du har skrudd på som lekker, siden den ikke var sånn før, kanskje vannpumpe pakning, kanskje det er noe fra krasjen du ikke har sett. Kanskje den nye radiatoren din ikke er tett. osv osv.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minner veldig om problemet jeg hadde! røk hvit damp fra motorommet, forsvant vann hele tia og jeg fant ikke ut hvor det lekte i fra.... men da jeg parkerte hjemme etter jobb en dag, fossa det vann ut fra en slange bak ved torpedoveggen. henta en slange fra fattern's dele laurel så var det god gang ijenn :)

er ikek store hullet som skal til for at den lekker som ei sil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis motor og radiator osv var helt tom når du fyllte, så er det sannsynlig at du ikke fikk fylt helt opp, er en lufteskrue på toppen av motoren/termostaten på mange motorer som burde åpnes, får du varme i bilen? hvis ikke så har du feks ikke fått lufta registeret. Kan jo hende du bare hadde lite vann på, og at du har fått på mere, med lite vann kan den jo går varm, og da hender det at den spytter ut vann av ekspansjonstanken, kan jo hende det var det som skjedde,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg stoppa bilen i dag røyk det opp av panseret. da jeg kikka under bilen lå det ein stor dam med kjølevæske på bakken. vannpumpa er ny med pakning og alt. men min teori er at det er lekk i en slange som gjør at vannet spruter på motoren som gjør at det damper. det var såpass mørkt at jeg fikk ikke sett så nøye på det. må ta det i dagslys. Men høres det fornuftig ut? Det lakk ned på høyre side av motoren med så tørt ut rundt vannpumpa. Får varme i bilen så det holder men alikevel så stiger ikke temp måleren. muligens gåen termostat og. kan det evt ha sammenheng? at vannet lekker hvis den er kaputt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider