Gå til innhold

Reflektoren på høyre frontlykt løs

Ranger emnet


007solberg

Anbefalte innlegg

Har en Golv IV 1,9 TDI (98mod)

 

Byttet pære idag på høyre frontlykt (altså ikke på batteri-siden) å da viste det seg at hele reflektoren var løs. Som dere kanskje vet er det veldig trangt nedi der, men av det jeg kunne se virker det som at hele reflektoren sitter festet på en plastdings med en kule på som stikker ut fra motoren til lysjusteringa. Hm, kanskje toskete forklart..

Hadde ingen mulighet for å få hendene nedi der for å prøve å få "kneppet" reflektoren på igjen, om det da ikke er flere fester i tillegg?

så da må jeg vel ut med hele lykta? Å det virker jo som om jeg må ha av med hele fangeren framme? Hvis så, er det mye stress? Kunne se det var 3 eller 4 skruer i hver hjulbue, men er vel festet hele veien rundt tenker jeg.

 

Var å hørte på vw-verksted å fikk bare til svar at han skulle sende mail. Det fikk jeg, men var jo bare ett prisoverslag hvor det stod, pris for ny lykt: 3300 kr, pluss arbeid. Syns dette var veldig dyrt. Noen som kan hjelpe?

 

Kjøper evt brukt orginal-lykt eller andre lykter istedet, og prøver å sette det på sjøl :). Har sett angel-eyes til rundt 3400 kr for ett sett. (Noen som har?)

 

Er ny her inne, så håper noen kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvertfall konstatere at dersom du skal ut med lykta må du av med fangeren. Sitter i skruer i hjulbuen.. samt at du må dra av den lista som sitter på fangeren for bak der sitter det også noen skruer....

 

Vet ikke om det hjalp mye men.. lykke til :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, det er jeg! Om du kan si at jeg lett kan bytte lyktene selv =) hehe. Med spredere altså? Må jeg ta hull i grillen da? eller er det enkelt å bare fjerne deler av den for så å sette inn spredere? Lyktene er i tipp-topp stand sant?

 

Fangeren sitter festet med 4 skruer i hver hjulbue, 5 eller 6 skruer under grillen og to under de svarte dekselene til luftinntaket på fangeren.. Lykta sitter festet med to skruer på oversiden og to skruer på undersiden festet i den stålbjelka under fangeren..

 

Har du ikke tåkelys på bilen din fra før, så kan det fort bli mye jobb, for da må du legge opp ledninger og montere bryter slik at de fungerer.. Jeg har en lykt liggende til h. side u. tåkelys som du kan få for 400kr..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår