007solberg Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Har en Golv IV 1,9 TDI (98mod) Byttet pære idag på høyre frontlykt (altså ikke på batteri-siden) å da viste det seg at hele reflektoren var løs. Som dere kanskje vet er det veldig trangt nedi der, men av det jeg kunne se virker det som at hele reflektoren sitter festet på en plastdings med en kule på som stikker ut fra motoren til lysjusteringa. Hm, kanskje toskete forklart.. Hadde ingen mulighet for å få hendene nedi der for å prøve å få "kneppet" reflektoren på igjen, om det da ikke er flere fester i tillegg? så da må jeg vel ut med hele lykta? Å det virker jo som om jeg må ha av med hele fangeren framme? Hvis så, er det mye stress? Kunne se det var 3 eller 4 skruer i hver hjulbue, men er vel festet hele veien rundt tenker jeg. Var å hørte på vw-verksted å fikk bare til svar at han skulle sende mail. Det fikk jeg, men var jo bare ett prisoverslag hvor det stod, pris for ny lykt: 3300 kr, pluss arbeid. Syns dette var veldig dyrt. Noen som kan hjelpe? Kjøper evt brukt orginal-lykt eller andre lykter istedet, og prøver å sette det på sjøl :). Har sett angel-eyes til rundt 3400 kr for ett sett. (Noen som har?) Er ny her inne, så håper noen kan hjelpe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Kan hvertfall konstatere at dersom du skal ut med lykta må du av med fangeren. Sitter i skruer i hjulbuen.. samt at du må dra av den lista som sitter på fangeren for bak der sitter det også noen skruer.... Vet ikke om det hjalp mye men.. lykke til :) Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
007solberg Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Joda =) Alt hjelper vel litt om man plages. hehe.. Lista sier du, som sitter på fangeren? Er det under og inni motorrommet du mener da? At det skal være så vanskelig å bytte ei lykt.. huff =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Altså den pyntalista som sitter foran på fangeren... ikke den sorte nederst :) Er litt kronglete noen ganger ja... Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 så er det tre skruer undr grillen og der de luftintakene er er det to skruer en på høyre side og en på venstre;) Ekke noe stress egetnlig;) Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
007solberg Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Takker og bukker! =) Prøver meg bare fram nå jeg.. Er jo bare en bil "kremt" Bare ny frontlykt som gjenstår nå da. Tenkte på angel eyes.. Men må vel ha spredere i tillegg for å bruke dem, eller er det bare vås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 jeg har orginale lykter med spredere til 1000 for begge lyktene hvis du er innterresert=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
007solberg Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Jess, det er jeg! Om du kan si at jeg lett kan bytte lyktene selv =) hehe. Med spredere altså? Må jeg ta hull i grillen da? eller er det enkelt å bare fjerne deler av den for så å sette inn spredere? Lyktene er i tipp-topp stand sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 spredere er som grøfftelys innebyggd i lykta..er ekstra linser i lykta så du kan få ett annet kjørelys=)lyktene er flotte de vettu.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
007solberg Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 akkurat, trodde du mente spredere som i tåkelys.. altså nede på bilen. Vel, er fortsatt interessert jeg da =) hvorfor selger du forresten? snakke på msn eller no angående sending osv.. bor i troms jeg vettu :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolfahs Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 mener spredere innebyggd i lykta=) selger dem pga overgang til angleeyes m/ xenon.... har ikke msn,men hvordan tenkte du betaling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
007solberg Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 postoppkrav? hm, skal først finne ut imorgen om den lykta jeg har kan repareres, om ikke så kjøper jeg dine =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Jess, det er jeg! Om du kan si at jeg lett kan bytte lyktene selv =) hehe. Med spredere altså? Må jeg ta hull i grillen da? eller er det enkelt å bare fjerne deler av den for så å sette inn spredere? Lyktene er i tipp-topp stand sant? Fangeren sitter festet med 4 skruer i hver hjulbue, 5 eller 6 skruer under grillen og to under de svarte dekselene til luftinntaket på fangeren.. Lykta sitter festet med to skruer på oversiden og to skruer på undersiden festet i den stålbjelka under fangeren.. Har du ikke tåkelys på bilen din fra før, så kan det fort bli mye jobb, for da må du legge opp ledninger og montere bryter slik at de fungerer.. Jeg har en lykt liggende til h. side u. tåkelys som du kan få for 400kr.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg