Gå til innhold

Lekker vann inn i bilen

Ranger emnet


rfPolo

Anbefalte innlegg

Oppdaget plutselig når jeg skulle kjøre fra jobb, at det hadde lekket vann inn i dashbordet på bilen. Kom ut rett over der man har bena på passasjersiden.

Har ligget litt oppå ett skum deksel der, og når jeg satte bilen i bevegelse rant det ned på matten.

Noen som vet hva som er problemet? Hvor det kan komme fra?

 

Trenger hjelp her!

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannlekkasjen kommer sannsynligvis av at dekselet over kupefilteret ikke sitter skikkelig. Kjent problem (har ikke hatt det selv). Er jo forsåvidt riktig at det er lekkasje under frontruta (for der sitter filteret), men det bør fikses ved å ta ut dekselet og sette det skikkelig på plass slik at gummikantene går utenfor filteret...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget også lekkasje i dag.

Har for et par dager siden demontert kupefilterlokket i forbindelse med å komme til hjernen, så det forundret meg ikke. Skal se på det i morgen, men regner med det er lokket til kupefilteret som ikke sitter riktig (altså gummi som skal lede bort vannet på siden ikke sitter riktig).

Leste et par tråder på seatcupra.net (som jeg fant via FAQ), og i en av dem stod det også noe om en plastik bit som klipser på kupefilteretboksen for å lede vannet bort. Merkelig nok fant jeg en plastikkbit når jeg monterte på plass ting, men skjønte ikke helt hvor den hørte hjemme eller vitsen med den, og tenkte ikke noe mer over det. Skal sjekke ut dette i morgen...

 

Leon FAQ (Meget kjekk å ha!!!!):

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=11719

Om lekkasjen:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?s=&threadid=8007

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?s=&threadid=9811

 

rfPolo: fått noe mer vann inn? hva gjorde du?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ja, siden det er regnsesong nå, så begynte dette problemet å vise seg igjen:( noen som har funnet ut noe mere? tok ut filteret i vår og sjekket at ting satt riktig og trodde allt var bra, men så etter det regnet skikkelig en dag, så skjedde akkuratt det samme igjen.

 

Vil egentlig anbefale alle som har leon å sjekke om det ligger vann oppå skumgummien rett over der man har bena på passasjersiden forran.

 

I min ligger det seg så mye vann at skumgummien gir etter og sklir ned litt og slipper vannet ut. Hadde sikkert ikke merket det hvis ikke. Så kan være greit å sjekke liksom;)

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kupefilter-lokket som ikke sitter skikkelig. Ta det ut, og sett det inn igjen, og pass på at gummikantene er på utsiden av filteret slik at de ikke leder vann ned i filteret. (Bruk gjerne godt lys/lommelykt for å se godt bakover innunder der...)

Se forøvrig her: http://seatforum.no/viewtopic.php?t=59

 

;)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette jeg har misstenkt hele tiden, men hadde det utav her om dagen, men har sikkert ikke fått det på skikkelig.

 

Få se om jeg får tatt det i morgen tidlig, skal på sjøen, er greit at det ikke står å lekker da:)

 

Regner ikke akkuratt for lite i bergen for tiden:ahahahhaha:

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zamot har rett, vannet renner ned igjennom kupefiltret og ned i varmapp.viften, derfra ned på golvet. Har selv blitt utsatt for problemet men det ordnet seg bare ved å få lokket over kupefiltert sikkelig på plass.

Seat Leon Tdi Sport 2001 mod ( Oppgradert motorstyring, 3" eksos, open-air)

Lada 1500s Turbo 1988 mod (Fiat m/megasqurit)

Lada Niva 1.6 1986mod (Offroad bil)

Lada Rallybil brukes nå i BC m/twincam motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, etter å ha forsøkt å få på plass luftfilterdekselet 3 ganger uten at det har gjort noe forskjell, gikk jeg litt dypere inn for å finne ut hva som gjør at det lekker.

 

Jeg tror ikke det lekker inn gjennom filteret på min, fordi det er nemlig helt tørt.

Tror heller det lekker inn under selve luftfilterholderen.

Så skrudde ut denne idag, og gjorde rent rundt hullet ned til vifta (lå endel graps inn mot torpedoen).

Rengjor også pakningen som er under selve holderen. Mulig jeg ødela denne når jeg tok av luftfilterholderen, tror kanskje denne har lim på begge sider. Blir kanskje værre nå, men har delenummer til ny i såfall:sombrero:

Har nok funnet ut om det har blitt bedre eller verre i morgen tidlig:)

 

Er også noe gul skumgummi greier som har løsnet litt, som man kan se på bildene, men tror ikke dette har noe med mitt problem å gjøre.?

 

The search continues.

 

noen bilder fra operasjoen

skrik ut hvis noen vet noe, eller ser noe gæli;)

 

Bilde258.jpg

 

Bilde259.jpg

 

Bilde260.jpg

 

Bilde261.jpg

 

Bilde262.jpg

 

Bilde263.jpg

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår