48IDA Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Har en Peugot 106, -94 modell som jeg måtte bytte motor på. Flytta over alt av ledningsnett og forgasser til den nye motoren. Motoren oppfører seg imidlertid ikke bra ved gasspådrag eller belastning når motoren er varm. Har hatt bilen på verksted et par dager også, men de finner jo selvfølgelig ikke ut av noen ting. De har forsøkt med ny coil og pluggledninger (men det visste jeg ikke skulle hjelpe). De har også justert en ventil som liksom skulle være syndebukken...men neida. Like jævlig å kjøre. Har fått ny time, men jeg synes liksom det blir for gæærnt å vente på at de skal finne det ut når noen her kanskje vet hva som kan være feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Mener du at bilen din fusker når du gir gass `? Eller at den bare går som en dass når du gir gass ? Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Den fusker...og jo mere belastning den får, jo mere fusker den. Bare når den er varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 3, 2006 Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 er alle vakumslanger hele og i orden? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Ja, såvidt jeg kan se så er alt i orden. Ville vel antakelig hørte en svak psssss-lyd hvis det var en som var gåen også? Men jeg har også en liten mistanke til noe sånt, men det ser som sagt bra ut. En annen ting jeg har tenkt på er sensoren til tenninga, er jo ikke fordeler på disse, kun sensor på svinghjulet - men da skulle den vel vært like nykkete når den er kald også? Det som egentlig er værst med hele saken er at folk som jobber på et merkeversksted ikke klarer å finne feilkilden..er jo liksom ikke verdens mest kompliserte motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 trenger ikke nødvendigvis å høre at det er brudd i en vakuumslange... bruk litt startgass rundtomkring.. er det brudd i vakuumslanger, så vil motoren forandre turtall når du sprayer på rette plassen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Ok, takker for tips, fyker ut å tester med en gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasbe Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 hmmmm kjøletemp sensor kanskje ? prøv å bytte denne, er ikke så dyr.... eller luft mengde måleren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Fant ikke noen vakumslangefeil...men nå er jeg ikke akkurat noen mekaniker heller. Kjøletemp sensor og luftmengdemåler? Hvor sitter disse..? Jeg er dummy på sensorer og elektronikk :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 En annen ting...jeg kan ha vært uheldig med pakningen mellom spjeldhus og innsug, mao det kan hende den burde vært byttet ut. Vil dette isåfall gi sånne symptomer, hvis den trekker falsk luft altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 golfen var også slik for ei tid tilbake, da var det en vacum slange som var gåen. var ei sprekk på baksiden av den som ikke kunne sees med det blotte øyet.. bytta slangen og nå er den god (som ny?) Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 hvis det er en pakning mellom spjeldhuset og innsug som er gåen. så vil jeg anbefale på det sterkeste og reparere dette. da kan feilen være fikset!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48IDA Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hmm...så klarte de å fikse bilen da. Det var faktisk coilen som var uggen. Takk for alle tips alikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg