Gå til innhold

Mazda 626 gt

Ranger emnet

850Jonas

Anbefalte innlegg

Noen som kan svare på hvor plomba sitter i motoren på dissa bilene?

Hk er på 125 tar man ut plomba har du 150.

:phatyo

Jo det skal jeg si, først tar du ut den gamle motorn, så finner du en 16v fra neste generasjon 626 gt, setter den i, og vips, 150hk! (hvis jeg husker rett ang hestekrefter på den 16ven da... :P )

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! For noen fantastiske svar :)

Jeg kan ikke noe særlig om bil, men plombe? Å uansett om det skulle være noe rart i eksosanlegget, det gir vel ikke 25 hk ekstra om du fjerner det? Det høres veldig ulogisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! Lættis med den plomba i tenna ja. hehe. "Bare finne no skarpt også pirke det ut. " Nei eneste "plomberingen" jeg har hørt om er på båter og mopeder. Kan godt hende at det er det på biler også, pga de så fine avgiftene her i norge, men da har de nok endra på andre ting også.....men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en 87 modell eller eldre, så har den 120 hk. Dette er en 8 ventilers motor. Så vidt jeg vet er dette i bunn og grunn samme motoren som den vanlige 2-literen, men GTi hadde som navnet tilsier innsprøytning. Det var noen få modeller i tidsrommet 85 - 87 som kom med 16v topp og hadde 150 hk (dette er litt usikkert).

Derimot den nyere Mazda modellen fra sen 87 til og med 88 kom med FE3 motoren og har 148 hk. Denne er uten katalysator. Fra 89 ble puselysator påbudt og dermed sank effekten til 140 hk. Så hvis du har en 89 modell eller nyere kan du jo prøve med et annet eksosanlegg. Dessuten er det jo en gammel bil, så en storservice med nye filtre, olje etc etc kan jo muligens hjelpe deg å lokke tilbake noen av ponniene fra beite.. :D

King for a day, skurk for a lifetime

Lenke til kommentar
Del på andre sider