Polardego Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Trommelbremsene bak kunne man steke egg på mellom heatene, så nå blir det bygget om til skiver i stedet for... :thumb I dag var det demontering, drar i morgen og henter den nye bakstillinga med skivbremser og skrur over i løpet av helga... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 skaffer du alt man trenger til skivebremser bak eller ? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 skaffer du deler til skiver bak ? har ikke peiling på hva jeg trenger :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 skaffer du deler til skiver bak ? har ikke peiling på hva jeg trenger :( Du trenger bakstilling fra Golf2 GTi og håndbrekk-vaiere til Scirocco 2 Gti 16v. Det er bolt-on. Koster fra 800-1500 spenn, men som regel er det lurt å bytte skiver, hjullagre og klosser... Kalipperne bør sjekkes før de monteres. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Streets Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 vaiere til Scirocco 2 gti leveres enda orginalt hos forhandler ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 takker :D nå skal jeg tråle nord-norge etter golf 2 GTi :D men håndbrekk-vaiere får jeg vel kjøpe nytt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 vaiere til Scirocco 2 gti leveres enda orginalt hos forhandler ? Japp, ca. 150,- kr. pr.side. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 tnx dude :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Du trenger bakstilling fra Golf2 GTi og håndbrekk-vaiere til Scirocco 2 Gti 16v. Det er bolt-on. Koster fra 800-1500 spenn, men som regel er det lurt å bytte skiver, hjullagre og klosser... Kalipperne bør sjekkes før de monteres. Med motoren jeg kjøpte fikk jeg med bremsene fra gti'en også, men jeg lurer på om de er i bra stand ? hvordan ser man det ? hvordan bør det se ut inne i sylinder tingen ???? Kan du i tilegg lage liten foto dagbok om hvordan du skifta til skivebrems, ville fjerne mye tvil og spørsmål fra forumet i fremtiden! mvh ole marius Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Med motoren jeg kjøpte fikk jeg med bremsene fra gti'en også, men jeg lurer på om de er i bra stand ? hvordan ser man det ? hvordan bør det se ut inne i sylinder tingen ???? Kan du i tilegg lage liten foto dagbok om hvordan du skifta til skivebrems, ville fjerne mye tvil og spørsmål fra forumet i fremtiden! mvh ole marius Skal se hva jeg får til Ole Marius... :) Har ikke hatt så mye tid til å gjøre meg ferdig denne uken, men fikser det ferdig i morgen bortsett fra calipperne som jeg henter nye på mandag... Update: Ny motor er kjøpt inn, denne blir ikke satt i riktig enda for vi skal putte på noe verre deler for å få den ytelsen vi ønsker 180-200 HK. Har kjøpte en nyoverhalt KR-motor med balansert veiv, nye råder, rådelagre og stempelringer... Nyoverhalt topp som skal portes, planes etc og få kvassere kammer... Polert innsug (Det store) er også med i pakken... Må vel også bite i de sure eplene å bestille med en Sinter eller Helix clutch. I tillegg vurderer vi en flaske morrogass bak setene, om noen har noe slikt liggende til en grei pris, send meg en PM... :hello: Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keskil Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Må vel også bite i de sure eplene å bestille med en Sinter eller Helix clutch. Er det ikke bedre å ha en clutch som slurer litt a? så du sparer girkassa di;) Siter Golf mk1 16vT Ringopel 16vT 124 te Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Da er skivene og de nye lagrene på plass, i morgen drar jeg og henter resten av delene, slik at jeg får den ferdig i morgen... Sånt fett man smører lagre med er no skikkelig kliss, så fikk jeg sagt det også... :D Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Idag har det vært mye mekking og delehenting... Men endelig kom vi i mål med å få skivebremser bak på DGS2 Må si med engang at Ole C. var skikkelig plagsom idag, stjal kameraet mitt og greier... :offtopic Her pønsker han og SuperPolo på noe, det er helt sikkert... Djevel-unger az... John Arne i "dyyyyp" konsentrasjon... (nei, han traff ingen fingre) Siden jeg var skrevet opp i testamentet på Wegar sin einser, så vanka det i tillegg til motor også sorte baklamper til meg i arvingeoppgjøret... Her er det byttings... (Michael Jackson spiller Black or White i bakgrunnen, hører dere?) Jeg trengte ikke modde mine oblater siden jeg allerede har gul bil og de matcher bilen perfekt... Send meg en PM om dere vil ha bilder eller om jeg skal starte en Poll ang. dette teamet... m'm Bremser bak ja, ManiaCoupè test-smaker bremsene... Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Denne blir vell å se på gatebil? Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Jeg trengte ikke modde mine oblater siden jeg allerede har gul bil og de matcher bilen perfekt... Send meg en PM om dere vil ha bilder eller om jeg skal starte en Poll ang. dette teamet... m'm Jeg foreslår en egen tråd. Med bilder. Og pris. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg