Gå til innhold

Audi 80 GTE quattro.

Ranger emnet

Pilsen

Anbefalte innlegg

Halloen folkens:)

Ettersom golf 2 prosjektet mitt har blitt lagt på hylla en stund til, eller det vil si at prosjektet får bedre tid på seg, slik at jeg får bilen helt slik jeg selv vil. Bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av en bil til, en jeg liksom kan sture litt med og ha når jeg blir 18.

Bilen er lakkert i en slags rød/burgunder farge, som det ser ut til å være noe effekt i. Ellers følger det med 90' modell fangere og skjørt til bilen, samme gjelder dørtrekk. Hovedsaklig er det ikke mange manglene på bilen annet enn fremstoler, framlykter og baklykter.

Bilen står uten motor, men med girkasse.

Planene i første omgang er som følger:

* Nye bremseklosser og skiver rundtom.

* Få tak i framlykter fra 90/coupe typ 85.

* Få tak i v8'er baklykter/eventuelt sota lykter om dette finnes?

* fjerne det lille av rust som er inne i ene hjulbuen.

* EU godkjenne bilen og få skilter på den, da med en vanlig 1,8 gasser motor.

* fikse det som eventuelt er av skavanker.

* Sette i fremstolene jeg har kjøpt.

Når dette er gjort er det vel dette som står for tur:

* Sette i 16vT motoren og få denne til å gå slik den skal.

* 7,5x17" felger(lyst på compomotive MO)

* lakkert bilen i en passende farge.

* bygge litt stereo i bilen.

Legger ved et par mobil bilder jeg knipsa i dag, første bilde var et par minutter etter at vi hadde fått bilen oppå hengeren:) dette viste seg til å by på problemer da begge bakhjula var låste, ett eller annet som har hengt seg opp:

070206001.jpg

Bilde nummer 2 er av bilen rett før avlastning uten for ingangsdøra mi, med en spent nabo på inspisjon:) Her ser man litt hvordan fargen ser ut.

070206002.jpg

Kommer til å holde posten oppdatert ettersom det skjer noe fremgang i dette prosjektet, først må jeg få måka av de 200kg'e med snø jeg fikk med GRATIS av Jan brede, å så få den inn i garasjen:)

Kim Andre;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er noen flere bilder:

010306001.JPG

010306002.JPG

010306003.JPG

010306004.jpg

Det siste viser når jeg kappa insuget i 2 for så og snu det "riktige" veien, slik at det passer til 16vT motoren som skal i audien:D Tar også og sliper det ned og polerer det invendig som best som mulig, slik at det det blir glattest mulig:)

har fått begynt og vaske rent motorrommet, har også fjernet diverse rust og gjort klart til at motorrommet kan bli lakkert:

280206001.jpg

har fått sveisa ferdig stolunderstellet til ene stolen og provisorisk montert den, stolen må ut igjen for at teppet skal ligge slik det skal, så får jeg montere den ordentlig:)

280206002.jpg

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170306001.jpg

170306002.jpg

Heisann..

Og til alle dere som tror at jeg er på lat siden, tvertt i mot, her kommer en oppdatering:

Fikk henta meg hjem en donor bil, som jeg i utgangspunktet kun skal ha noen vinduslister fra, samt clutch, svinghjul og trykkplate, motorfester og noe anna småtteri fra:

220306001.jpg

Å Etter noen timer med fikkling:

220306002.jpg

Så vare det til å skru alle delene over på motoren som skal nedi gobilen da, før det igjen var tid for å bruke elefanten litt:

220306003.jpg

220306004.jpg

220306005.jpg

Fikk motoren nesten helt på plass, men så fant jeg ut at det lå noe i veien, så jeg ikke fikk motoren helt inni girkassa, og måtte derfor løfte den ut igjen, løsningen på problemet blir og bytte ut et slikt metallrør til kjølesystem med en lenger og mer tøyelig silikonslange eller noe.

et bilde av insuget etter at det ble "snudd", har også forsiktig begynt og pusse og polere litt på det, men det ser man ikke så godt på bildet.. De fleste deler begynner å blir klare til 16vT motoren, bortsett fra at jeg må ta meg råd til å kjøpe pakkninger og lager en dag;)

220306006.jpg

Enjoy;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen var ubrukelig og trykkplata var ødelagt, så det blir nok til at dette må kjøpes nytt, men 2700 kr har jeg nok ikke før neste lønning, så da får bilen bare stå uten motor en stund til;)

Tilbakemeldinger hadde vært flott, om noen lurer så er dette copy & paste fra vw audi forumet posten min, så om posten fremstår litt merkelig, forstår jeg det;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må først ha i den motoren, for så å eu godkjenne, å der etter få sammen turbomaskina og putte den i bilen;) forhåpentligvis før slutten av Juni;)

Hmmm... kanskje dette kan være av intresse da?

http://www.mjostreffet.com

p.s ikke gå 100% etter forsiden.. det intressante finner du på lørdag og søndag på programmet :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Oppdatering:

Her kommer det noen nye bilder:

Clucth og trykkplate:

160406001.JPG

160406002.JPG

Noen litt bedre bilder av bilen før monteringen startet:

160406003.JPG

160406004.JPG

her er bakfanger og orginale baklys montert, bakfangeren er sølvgrå, men denne får jeg lakkere opp igjen senere, det som haster nå er å få klar bilen for EU godkjenning:

160406008.JPG

Her er ene kanalskjørtet montert, lista som skal skjule skruene har jeg selvfølgelig glemt og montere på bildet:)

160406010.JPG

Dørtrekka fra en Audi 90 faller på plass:

160406009.JPG

Styling leppa montert på framfangeren:

160406011.JPG

Mangler nålelager/pinnelager til motoren før jeg får satt den på plass, det kom jeg selvfølgelig ikke på før etter at butikkene var stengte før påske, så jeg har måttet vente med motore nok en gang:/

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder her, etter en liten økt til:

Prøve monterte ic'en bakom fangeren for å se om det gikk, må få flytta intakene på cooleren tror jeg, for å i det heletatt ha en sliten sjangse med montering frammi der:

160406012.JPG

Dama tok bilde av ett nyvaska dørtrekk, enda litt møkkete men ble faktisk bra. Tnx.

160406013.JPG

Monterte fangeren på bilen, sliter litt med at de fremre festene er skakke, så sliter litt med å få skrua fast fangeren helt, men men..

160406014.JPG

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider