VeeDub Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Har vært uten bil i en par måneder nå å begynner å bli lei av å gå. Har alltid likt A3, å har kommet over en helt orginal 1.6L '97 mod til en grei pris. Tenkte på 40mm senk. Hva slags felger får man plass til uten å subbe både her & der uten å gjøre inngrep i hjulbuer. Altid likt Keskin KT4, og Dekkimport har de i 18x8.5" Er det spesielle ting man burde se etter når man ser\prøver bilen, vanlige feil? Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Har vært uten bil i en par måneder nå å begynner å bli lei av å gå. Har alltid likt A3, å har kommet over en helt orginal 1.6L '97 mod til en grei pris. Tenkte på 40mm senk. Hva slags felger får man plass til uten å subbe både her & der uten å gjøre inngrep i hjulbuer. Altid likt Keskin KT4, og Dekkimport har de i 18x8.5" Er det spesielle ting man burde se etter når man ser\prøver bilen, vanlige feil? Går fint med 8,5x19 på denne. Også med 40mm senk. Problemene kommer når du skal ha breiere felg. Se etter rust nede ved front dørene. (Garanti sak) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 greit om 120000-servicen er tatt, men siden det er 97 har den nok kjørt lengere. Min 97mod er kjørt 158000 og jeg måtte overhale girkasse nå nylig, og jeg vet at min ikke er kjørt spesielt hardt! Kan være en ide å høre litt etter lagerlyder når bilen bremser på gira i nedoverbakke osv.. Ellers er det en knalldeilig bil som du garantert blir fornøyd med, selv med 1.6! Jah, vindusheisene kan du sjekke. DIsse skal gå heeelt smooth, ingen tegn til treghet. Det at disse størkner er helt standard. Skal faktisk ut å bytte førerheisen nuh! :) Lykke til Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Denne så jo heller ikke dårlig ut, grei pris også. Ikke rundet 110k engang! Hmmm.. er vel nødt til å være noe feil ett sted. Noen som ser om dette er en Attraction eller Ambition? Må ha sete varmere i dette kalde land, men det er det vel i både Att & Amb (?). "Nyeste" modell jeg av en bil jeg har eid har vært en '87 så regner med det uansett blir ett "step up" ;) Takk for svar folkens, kommer sikkert mye mer spørsmål bare jeg får funnet den jeg vil ha! Er det 5x100 eller 5x112 på A3? http://finn.no/finn/car/object?finnkode=7194772&sid=5abQBZHkX761509&pos=3&tot=247 Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 er en attraction det der og den har setevarmere. Den var styggbillig.. Langt under listepris. løp å kjøp :) Edit: 5x100 og ET35 om jeg ikke husker helt feil. Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Bare skyter inn et spm her: jeg leste i en artikkel at alle A3 har ESP, stemmer det? Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Kan hende det er standard på nye A3 som kom i 2003? Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aarumen Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Bare skyter inn et spm her: jeg leste i en artikkel at alle A3 har ESP, stemmer det? Nope. Ikke standard på 97 modellene ihvertfall. Siter Speed kills, drive a Ford and you`ll live forever... -97 A3 TDi x-Golf2G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrisious-E Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Vel. Om man kunne få ESP til 8L er jeg usikker på. Men EDS er derimot standard vil jeg tro (iallefall ved fremhjulsdrift). Tror jeg som sagt.. Siter - 03 S3 x 97 A3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Mulig artikkelen jeg leste var feil da. ESD er vel bare en avansert diff-sperre, og selv om den er en del av ESP, så går det sikkert å ha bare ESD også... Etter hva jeg har lest meg til har quattro også ESD, opp til 80km/t (40km/t på FWD). Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quik Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ESP er vel ihvertfall standard fra 2001? (Facelift) Siter 2008 Audi S3 X 2003 Audi S3 X 2002 Audi A3 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedUP Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Bare skyter inn et spm her: jeg leste i en artikkel at alle A3 har ESP, stemmer det? Trur nok ikke det stemmer, min er ihvertfall uten. A Siter Herved fotgjenger :( A3 TQ solgt http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742 (206 solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moj0 Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 det er 5 x 100 på de eldre A3'ne. Jeg har akkurat fått på 235/35 ZR19" Wenlin 504 felger, med 40mm senk, og jeg skal senke mer for å si det sånn:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Ok, jeg fikk da iallefall kjøpt meg en A3 1.6 Ambition nå! Svart.. 3 dørs... skinn interiør. Var på NBS å kjøpte øyelokk & chrome speilkapper her en dag. Prøve å få senket å kjøpt noen S3 baklykter bare ferie penger kommer. Se om jeg får kastet ut noen bilder Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moj0 Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Hehe, mye ga du for det? Bedre å prate med meg om du skal ha ting på NBD tenker jeg:P Har så gode priser man kan få der:P Jeg har en svart A3 Ambition, 1.8. svart 3 dørs, senket 40mm med svære 19" og litt annet små snæcks:P Kanskje vi møtes en dag om du er fra disse traktene:) Ok, jeg fikk da iallefall kjøpt meg en A3 1.6 Ambition nå!Svart.. 3 dørs... skinn interiør. Var på NBS å kjøpte øyelokk & chrome speilkapper her en dag. Prøve å få senket å kjøpt noen S3 baklykter bare ferie penger kommer. Se om jeg får kastet ut noen bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg