Gå til innhold

help needed : får man vanlige corollaer som ser ut som disse AE101 levinene?

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Heissan.. har fått totalt dilla på en bil nå.. Toyota (corolla) AE101 Levin...

test-kjørte for en tid tilbake DENNE BILEN , fra den turen ble jeg hektet ;) hehe ... bare synd at det er den eneste i norge , og at det ikke går ann å få regget flere.. den er godkjent på motorhistorisk grunnlag...

Det jeg da lurer på, er disse levinene unike på det utseendet , eller er det en vanlig type corolla som har samme formene , og lyktene , etc , som eventuelt kan styles til å se nokså like ut?

bare digger utseendet på disse bilene, hadde vært gøy med samme motor oxo , men det går vel ikke , orginalt fra en vanlig corolla? men ting kan jo eventuelt trimmes ;) hehe

diverse Levin-bilder :

levin2.jpg

149-4909_IMG2.JPG

147-4784_IMG2.JPG

147-4781_IMG2.JPG

R001062711.jpg

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være mulig å få disse AE101 godkjent på normalt vis?

minuset med dem er RHD.....

Hør med http://www.need4speed.no angående import og godkjenning.....

di er ikke typegodkjent , så man må få spesialgrunnlag ellr noe gøy for å få det til. og den som r i norge allerede er importert på motorhistorisk grunnlag ..

men ikke vet jeg

skal høre med di....

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en AE111 Levin med 165 blacktop motor på http://www.ts-ogn.no. Det er en hel og fin bil. Bare 30K inkl.mva uten avgifter.

Ellers går det fint an å sette inn makne motorer i en hvilken som helst norsk "kjedelig" Corolla med FeilWD uten videre. :)

Som Axxept hinter til finnes det noen tilsvarende eldre Coupe'er, i utlandet seff. Hva ellers. Stikkord er vel FX16 og Seca innbiller jeg meg. Let down under aka .au og .nz ..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.toyotanation.com/forum/t17342.html - likte ikke hotlinking gitt. Ikke skyld på meg for at den ser ut som en 1985(?) Prelude.

http://secaboy.tripod.com/ - Corolla Seca AE101 - Imported as a Front Cut for 4A-GZE with an E58-11C gearbox.

Ellers finner du en norsk AE110 med AE111 blacktop motor på ts-ogn. Hidden tiger, crouching corolla ell.no ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg har også hørt at det har vært mulig og rege 2 like biler på historisk grunnlag. Men ikke flere. Mener og ha hørt at det er 2 slik i Norge alt??

Hadde ikke Japan auto en slik til salgs også da????:confused:

Tilnærmet lik = Toyota Trueno 1993 GT Apex 2dr coupe AE101

ae101fr.jpg

ae101re2.jpg

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det farlig å regge mer enn 2 like biler på motorhistorisk grunnlag da?:s

Som skrevet i annonse for den omtalte Levinen, se under!

NORGES ENESTE TOYOTA LEVIN. 1.6 KOMPRESSOR/ INTERCOOLER.(REGISTRERT I 98 SOM SAMLEOBJEKT FOR Å BERIKE DEN NORSKE BILPARKEN) SITAT VEGDIREKTORATET!!

Reg. på historisk grunnlag, er en sær regel. Den er ment slik at man skal kunne få registrert en helt speiel bil i Norge. Da med det fårmål og berike den Norske bilparken. Når vi har fått 1-2 biler av en helt spesiel modell, så mener de at de har beriket bilparken tilstrekelig. Så kan neste man heller velge seg en egen enestående modell. Og det er mange råe/pene/styge biler og velge i ennå da!!:bok

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider