CorollaGT Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei Jeg har en golf '90 modell som har litt problemer med at den får litt for me bensin. Motoren er en 1,8 liter. Men sånn monopoint forgasser (?) tror jeg. Hendelses forløpet er slik: Når jeg starter motoren går den på ca 1000rpm, riktignok på 3 sylindere. Etter ca 2 minutter kjøring detter den ned til 3-400rpm. Og den går urent. Ved gasspådrag må jeg gire ned slik at turtallet øker. Da går den kun rent på høye turtall. Den smeller i potta også. Etter 10 minutter med sånn idiotkjøring er den varm og da går den rent på turtall. Men jeg misstenker at den fortsatt får for mye bensin. Er det noe jeg kan gjøre? Noe jeg kan sjekke eller justere. Jeg er veldig takknemlig for hjelpen da den er grisedyr å kjøre for tiden Kom med forslag, jeg vet ikke små mye ang dette... Mvh CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 velkommen til min verden! :) slik er bilen min og.. bare litt av det motsatte.. den er snill som kald og fullstendig jalla som varm :) men får ufattelige mengder med bensin desverre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 og nei.. før du spør... jeg har ikke funnet noen løsning på dette selvom det har vært slik i ca 1 år og noen måneder Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hadde samme problemet på min, den gikk oxo på 3syl. etter start, da var d forgasser pakningen som var gåen.. Det med for mye bensin og tomgang var forgasseren, skiftet den og alt ok.. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Er det noen måte å sjekke den forgasserpakningen? Hadde du samme motor som meg? Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 va en 1,6L men en kompis hadee akkurat samme prob. og samme motor som deg.. For å finne eventuelle lekkasjer på pakninger\slanger, kjøper du startgass og sprayer rundt der du skal undersøke, du vil ved event. lekksaje få variasjon i turtallet på motoren.. Lykke til Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei Leste dette på diskusjon.no: Vet du hvor diagnosestikket ligger?Har du en diodelampe?Eller vet du kansje hvordan du skal lese ut feilkoder?Hvis ikke få tak i en billig prøvelampe av diodetypen slik at du kan lese av feilkoder.Vi må sjekke det før vi gjør noe. -Slå på tenningen. - Testkjør 6 minutter. Minst 10 sekunder over 2.000 o/min. En gang med full gasspedal. - La motoren gå på tomgang. - Bruk startmotoren i minst 6 sekunder hvis det er umulig å starte motoren. - Skru ikke av tenningen. - Koble datalink til jord i 5 sekunder. - Blinkende kode vil vise på ledtester eller på sjekklyset for motor på instrumentpanelet. Nullstill - Skru av tenningen. - Koble datalink til jord. - Skru på tenningen. - Koble ut data link. Signal - Startkode: ett lysimpuls på i 0.5 sekunder. - Siffer 1: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall. - Pause 2.5 sekunder lys av. - Siffer 2: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall. - Pause 2.5 sekunder lys av. - Siffer 3: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall. - Pause 2.5 sekunder lys av. - Siffer 4: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall. - Pause 2.5 sekunder lys på. - Den 4 sifrede feilkoden vil gjentas til datalinken igjen er jordet i 5 sekunder. Etter jording vil neste feilkode dukke opp. - Etter siste kode vil lyset pulsere 2.5 sekunder på og 2.5 sekunder av. Koder 1111 Defekt ECU. 1231 Hastighets sensor. 1232 Tomgangshastighets motor. 2111 o/min. sensor. 2112 Kamakselsensor. 2113 Hall sensor. 2114 Feil tidsinnstilling fordeler. 2121 Tomgangsbryter. 2122 Ingen o/min signal. 2123 Bryter for full åpning av gasspedal. 2124 Gasspjeldposisjonssensor. 2132 Datalink innsprøyting / tenning eller defekt ECU. 2141 Bankesensor 1 tidsinnstilling utenfor rekkevidde. 2142 Bankesensor 1 ingen signal. 2143 Bankesensor 2 tidsinnstilling utenfor rekkevidde. 2144 Bankesensor 2 ingen signal. 2212 Gasspjeldposisjonssensor. 2214 Overskrider for maksimalt motorturtall. 2221 Ukorrekt vakuum signal. 2222 MAP sensor i datamaskin. 2223 Barometrisk sensor. 2224 Overtrykk. 2231 Tomgangshastighetskontroll. 2232 Luftstrøm mengde sensor. 2233 Referanse spenning, luftmengde sensor. 2234 Driftspenning. 2242 CO potensiometer. 2312 Kjølevæsketemperatursensor. 2314 Link transmisjon. 2322 Lufttemperatursensor. 2323 Luftstrømsmåler. 2324 Luftmengdemåler. 2341 Luft / drivstoff-forhold utenfor rekkevidde. 2342 Oksygensensor. 2343 Rik avgass. 2344 Mager avgass. 2411 EGR. 2412 Lufttemperatursensor. 2413 Mager avgass. 4332 Periodisk forbindelse med drivmekanismer. 4343 Solenoid for rensebeholder. 4411 Innsprøytningsventil 1. 4412 Innsprøytningsventil 2. 4413 Innsprøytningsventil 3. 4414 Innsprøytningsventil 4. 4421 Innsprøytningsventil 5. 4422 Innsprøytningsventil 6. 4431 Tomgangshastighetskontroll. 4432 Tomgangshastighets motor. 4442 Overløpsventil elektromagnet. 4443 Solenoid for rensebeholder. 4444 Ingen feil Tipper dette er en av dere? Hvor kobler jeg dioden til? CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Ingen som vet? Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Er det noen måte å sjekke den forgasserpakningen? Hadde du samme motor som meg? ta tak i "gasseren" og dra den mot deg, dytt den fra deg etc.. hvis den da lager pipelyder og sitter veldig løst.. så er nok pakningen gåen! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Ikke no problem med innsugs pakningen. Sjekka nå. Men er det noen som har forskjellige verdier som skal måles ved innspruten? Kommer ingen vei jeg nå... Må måle litt. Vet hva motstandsverdien for den blå vanntemperaturføleren skal være. Men trenger fler ting jeg kan måle CorollaGT Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.