Gjest Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 På bilen min er det noen få rustskader. Disse har jeg tenkt å fjerne. Altså, slipe med vinkelsliper, pusse, sparkle, pusse og lakke over. Men det jeg er redd for er at det skal bli fargeforskjell. Men jeg har hørt at rubbing av lakken betyr at du "polerer" vekk det ytterste laget av lakken slik at det ser helt nytt ut igjen? Så om jeg fjerna rusten, lakkerte over og det ble fargeforskjell. Kan jeg da bare rubbe lakken? Og er det en jobb jeg kan gjøre selv, og hva trenger jeg av utstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Vil jo anbefale å rubbe opp den gamle lakken uansett jeg.. Blir som nylakkert etterpå hvis du er nøye og bruker god tid.. Bruk maskin, og 03B rubbing fra Autoglym (1L flaske).. Bør holde det.. Så polerer du bilen og påfører hardvoks.. Blir skikkelig nice.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 ja det blir sikkelig nice:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Det høres bra ut. Men vil jeg få fargeforskjell på der jeg har sparklet og lakket over rusten, og resten av bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Gå innom et lakkeringsverksted og ta en lakkanalyse, de blander lakken til deg utifra det (rubb bilen først for å få fram den "riktige" fargen) Da skal det bli helt likt. Er du i tillegg flink til å pusse ned og få det helt jevnt bør de bli vanskelig å se hvor du har fikset.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 hvor mye koster en slik lakk analyse? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Er det ikke bare å se på lakk-koden? Så finner jeg ut hvilken farge det er, så stikker jeg på et verksted å får den blandet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Lakk har en tendens til å falme med årene, så en ny lakk etter fargekode er ikke nødvendigvis identisk med lakkene etter noen års slitasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 sant det. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg