ibanez Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Sitter her og nesten gruer meg til snøen forsvinner, fordi da får jeg jo ikke slædda ordentlig.. Må derfor gå til anskaffelse av sperre. Da har jeg 2 valg, kjøpe brukt\sjekke huggern eller sveise selv. Kjøpe: Ville kanskje blitt det beste, men hvor mye koster det, og hvor bør jeg sjekke for å finne? Sveise: Har aldri sveiset før, men har et par kompiser som kan det.. Men da trenger jeg en liten howto, for dette er jeg blank på. Kom med erfaringer, tips osv. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Anbefaler deg og kjøpe.. sveiset diffrensial blir helt jævlig og kjøre med og dekk kommer du bil og bruke i fleng!! Kjøp du, best det. Sett de til 2tusen og opp i sverige! dyrt men betraktelig bedre enn 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 ligger ei til salgs på autoDB nå, orginal..den ville han ha 3lapper for. hvorfor ikke legge til en lapp og to å få ei "evighets sperre" i hus da heller..? (les truetrac) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 ligger ei til salgs på autoDB nå, orginal..den ville han ha 3lapper for. hvorfor ikke legge til en lapp og to å få ei "evighets sperre" i hus da heller..? (les truetrac) ja, jeg ville (og har) kjøpt en truetrac. dog. må man vite om komplikasjoner, som bla.a. tonehjul passer ikke, om du har el. speedo. Da må den dreies. Videre må diffen shimses, du må ha aksling med rett utveksling, med mindre du vil bytte pinjon og kronehjul.. dvs. 3.73'-> bakaksel er lettest å montere i. husk isåfall å kjøpe til DANA 30 REAR!! for å få rett preload!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Sveisa sperre (esab- sperre) er vell det mest ugunstige med tanke på at det er 100% konstant sperre, sliter ekstra på driverk, og spiser dekk.. Du kan enten ta den helt ut og få deg true-trac sperre, eller enklest få deg en 1031 bakaksling med diff-brems.. Sistnevnte har jeg gjort, noe jeg er veldig tilfreds med ,funker kanonbra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 har en 1031 med diffbrems liggendes, skal sette den på nå snart.. håper det blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 tøft, husk å skift olje på den i samma slengen, husk å kjøp limited slip diff-olje om du ska skifte olje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 den er grei.. må bare få somlet meg til og kjøpe foringer! hehe, Mye jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Regner med jeg prøver å skaffe meg en 1031 bakaksling med diffbrems. Den passer på min antar jeg? Hva ligger slike på i pris? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Varierer veldig.... Men skal du ha en i bra stand med ok km-stand, blir det rundt 3 lapper... bare å se på autodb.no og div salgs-steder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Varierer veldig.... Men skal du ha en i bra stand med ok km-stand, blir det rundt 3 lapper... bare å se på autodb.no og div salgs-steder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 hvor er det dere finer de sperrene på autodb?? finner ikke sånt jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 er ikke ofte du finner sperrer på autodb akkurat.. sjekk f eks svenske sider, true track er jo en på forumet her som selger, ellers har du slikt som andre forum sider og slikt.. Kjentfolk er også bra og ha når det gjelder deler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Oki skal få tak i ei 1031 sperre, ikke truetrack med det første. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Nå kan ikke jeg snakke for noen andre enn megselv, men jeg hadde valgt å sveise... Jeg har akkurat hatt 240 b200k og det var ikke noe problem å kjøre med sveisa på den, kjørte over 7000 og ofte med full bil og noen ganger tilhenger... den tålet det meste :) Mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg