Gå til innhold

noen som har 900 turbo 94-96mod her?

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

240.000km er jo alltid langt uansett hvilken bil det er snakk om. Hvor mye skulle de ha for den ?

 

Saab 900 Turbo er en fin bil, går ganske så bra når turboen slår til for fullt. Fin bil med komfort. Litt krengete. Forbruket er så som så, spørs såklart helt på hvordan du kjører den.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240.000km er jo alltid langt uansett hvilken bil det er snakk om. Hvor mye skulle de ha for den ?

 

Saab 900 Turbo er en fin bil, går ganske så bra når turboen slår til for fullt. Fin bil med komfort. Litt krengete. Forbruket er så som så, spørs såklart helt på hvordan du kjører den.

 

på den saab 900s skulle de ha 69.000kr! er det for dyrt?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg påstå. En kamerat av meg handlet en 1995 Saab 900 Turbo, hadde vel gått ca 180.000 for 70.000kr. Ca ett halvt år siden.

 

Absolutt en bil som er morro, i allefall vist du tar av turbo merket i grillen. Sleeper, ser ut som en gubbebil.

 

Er heller ikke mye som skal til for å dra ut de ekstra kreftene man ønsker...

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil jeg påstå. En kamerat av meg handlet en 1995 Saab 900 Turbo, hadde vel gått ca 180.000 for 70.000kr. Ca ett halvt år siden.

 

Absolutt en bil som er morro, i allefall vist du tar av turbo merket i grillen. Sleeper, ser ut som en gubbebil.

 

Er heller ikke mye som skal til for å dra ut de ekstra kreftene man ønsker...

 

det er så gøy det å ta av turbo merket bak å foran!:) Fadern gjorde det med den gamle 9000turbo vi hadde, det var så rått det! er det høytrykk i den 900? det var det i 9000! Hvor langt kan enn sånn 900s gå da,ikke turbo asså!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240k er ikke langt når det er Saab! ;) Og prisen spørs jo HELT på stand selvfølgelig! Ville heller gått for en eldre 9000 men er jo selvfølgelig forskjell på folk. Men 9000 er mer påkostet for å si det slik, bl.a. er det wireclutch på 900s... skuffende av Saab!

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240k er ikke langt når det er Saab! ;) Og prisen spørs jo HELT på stand selvfølgelig! Ville heller gått for en eldre 9000 men er jo selvfølgelig forskjell på folk. Men 9000 er mer påkostet for å si det slik, bl.a. er det wireclutch på 900s... skuffende av Saab!

 

hva er wireclutch a? åssen funker den?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
noen som har 900 turbo 94-96mod her? er litt intressert i å høre åssen de er å kjøre å litt sånn forskjellig,forbruk....osv!

 

DU SAAB 9000..

Du trenger ikke å tenke på forburk og sånn for når du får lappen da kan bilene fly og bensin er det tomt av så da går di nok på vann eller noe.

Så ikke tenk så mye på det.. babyhmm?

Volvo 242 78 mod B19A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU SAAB 9000..

Du trenger ikke å tenke på forburk og sånn for når du får lappen da kan bilene fly og bensin er det tomt av så da går di nok på vann eller noe.

Så ikke tenk så mye på det.. babyhmm?

 

det er bare brodern som er på leiting etter ny bil da vøttø,hehe!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde saab 900 turbo!! go å kjøre å gikk jo sånn passe!!! :) synd d bare er lavtrykksturbo på den da. forbruke lå vel på 1.1 når jeg kjørte den blanda kjøring. dyr i forsikring var den å!! 18år å bil hører jo ikke sammen med forsikring uansett da!! :) Vil si det er en bra bil. kjøpte min for 75 tusen i desember hvar gått 180 000km men alt av servicer var jo tatt!! :)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Saab 900 SE turbo, svart 3 dørs. Er veldig god å kjøre, ifølge kjørecomputeren er bensinforbruket rundt 7.5-9 alt ettersom hvor fort jeg kjører og om det er på landevei/by...

Anbefales på det sterkeste, og så kan de bli rimelig stilig hvis du setter på fine felger og senker dem.. eller kjøper bodykit..

 

Kjøpte min 94mod for 62 000, var gått 210 000, motoren og turboen fra 98 og gått 120 000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår