ScoopeX Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 hei,noen med peiling på mx5 eller biler med samme girkasse/clutch/drivaxling? har en ulyd fra rundt girkassa,/der drivakslingen går inn i kassa. jekka opp bilen og satt på bukker bak,og starta den og satt den i 1. gir slik at hjula snurra, og seff axlingen.. er en grusom ulelyd under bilen, som ei dårlig viftereim nesten.. når jeg trykker inn clutchen forsvinner den (gjelder ikke når bilen kjøres på veien for da snurrer jo axlingen til bilen stopper) hva kan dette være da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big-Z Skrevet Mai 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2003 kontroller oljenivå på girkassa og bakaksel.... du finner howto på http://www.miata.net Siter -skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre?? -90 VW Passat cl stv 2.0L -87 Hvit/Krokan Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juni 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2003 Originally posted by Bmw345 Kan være dårlig trøstelager på cluthen... Ikke når lyden er der under kjøring. Er nok kassa di som er sliten. Egentlig merkelig for de er sterke. Har aldri hatt noe problem med de. Fyll vanlig ATF olje så blir det nok bedre med en gang. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet Juni 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 kjedelige greier når man får ulyder ja :( har også hørt at disse kassene skal være "solide".. lyden er der kun når du kjører, eller når akslingen og dekken snurrer men bilen står på bukk.. kan framprovosere lyden når den ikke er kommet helt, ved og la bilen trille, sette den i fri og slippe ut clutchen, når jeg da tar tak i girpaken og fører den forsiktigt motet annet gir kommer lyden, og går vekk når jeg slipper presset på girstanga.. når lyden er der hele tiden forsterkes den litt av og gjøre dette. :( så du tror at lyden kan gå vekk vis jeg fyller på med atf (automat gear olje) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsmx5 Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Originally posted by ScooepX kjedelige greier når man får ulyder ja :( har også hørt at disse kassene skal være "solide".. lyden er der kun når du kjører, eller når akslingen og dekken snurrer men bilen står på bukk.. kan framprovosere lyden når den ikke er kommet helt, ved og la bilen trille, sette den i fri og slippe ut clutchen, når jeg da tar tak i girpaken og fører den forsiktigt motet annet gir kommer lyden, og går vekk når jeg slipper presset på girstanga.. når lyden er der hele tiden forsterkes den litt av og gjøre dette. :( så du tror at lyden kan gå vekk vis jeg fyller på med atf (automat gear olje) ? Den lyden kommer av slitene lagere i gir kassa. jeg har også hatt den lyden i min bil,Den ble borte når jeg bytta olje.... men jeg har en ny girkasse som snart skal inn. Siter 1992 skyline R32 1994 s13 gpsports driftebil x1992 mazda mx5 turbo x1991 nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet Juni 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 gøy at det henger folk med mx5 her på forumet :) er vell bare og prøve og skifte olje da.. men, disse lagerene i kassa, kan dette fixes, eller er det rimeligere og få tak i ei brukt kasse istedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juni 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2003 Bytt kassa. Koster ikke alverden for en brukt. Ring litt rundt så finner du sikkert noe liggende som du får billig. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg