Gå til innhold

eravne: BMW 525i 1993

Ranger emnet


eravne

Anbefalte innlegg

Husker du tråden min i teknisk forum om vekt vs. effekt? Den billigste og ofte enkleste måten å få bilen din til å akse bedre er å hive ut all unødvendig vekt - bare søk etter tråden hvis du vil ha masse tips.. :thumb

 

 

har ikke lest den, hva heter den da? link evnt?

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kosta det mykje i frakt,toll å bamsemoms å greier når du må betale 2600 for lyktene?

 

edit: ca 1815,- blir prisen omrekna frå euro (8,29)

 

Ja, så kan du legge på 1.25 i Moms. 2322,- Så har du frakt fra tyskland. ?

 

Men ja, er jo ikke noe vits å selge dem til den prisen da, så glem det, det er jo ingen vits å supplere folk vis det koster det det gjør!

 

 

:iconsm på egen rumpe!

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? prøvde ikkje å sei at du svindla viss det var det du prøvde å sei..

var berre et spørsmål.. :???:

 

 

 

Oppfattet det ikke sånn heller:) men er jo lite vits å tilby "kunder" ett produkt de får kjøpt til samme pris selv. Blir litt mye jobb når det ikke er noe særlig å hente på det.

 

:hello: :thumb

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hmm, kaster jeg ut baksete, anlegg og reservehjul, har jeg kanskje ratt spart meg for 100-150 kg ?

 

Andre vektbesparende tiltak er å rydde ut alle flaskene og dritten i baksetet da, det hjelper. :hello:

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kaster jeg ut baksete, anlegg og reservehjul, har jeg kanskje ratt spart meg for 100-150 kg ?

 

Andre vektbesparende tiltak er å rydde ut alle flaskene og dritten i baksetet da, det hjelper. :hello:

Du kan nok spare ganske mange kilo på bare bakseter og reservehjul+jekk! Så kan du jo også hive ut støy/varmeisoleringen under panseret. Hadde vært interessant å se hvor stor forskjellen er i praksis med/uten bakseter og reservehjul... Man kan jo alltids montere det igjen hvis det trengs! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei fleste vil vel beholde baksete og støyisolering osv..

å lette en bil uten at det går ut over komforen blir dyrt, f.eks sportstola,karbon/glasfiberkarosseri, sette i mindre motor :hammer

men når har du tenkt å bestille lyktene? men dei lyktene er vel til vectra før facelift, vectra 2000 har vel gamletypen lykter? viss eg skal ha dei lyktene må/bør eg ha en grill (har en 2000 å en ombygd gammal liggande)+at eg må fjerne lyktepussera for dei vil ikkje nå borti lykta, men faen, kom på eg ha delebil med lyktepussera :D men det finaste er å fjerne driten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak eller hovedlamper?

 

 

Må desverre meddele at igår, rundt kl 23.00, så ble vectra'n slått med en billenge i ett lite dragrace av en lik vectra 2000, bare denne er rød.

 

Så nå er planen igang for motor! den må gå bedre!!! :iconsm

 

Da må du rydde ut flaskene og søpla som du sa.. da går den bedre. hehe

 

Det han kjøpte var frontlamper.

 

blir det no videre framgang??

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man trenger da ikke turbo for at motoren skal gå litt bedre.

Hva med å sette på litt kvassere kammer, komplett eksos anlegg med grenrør, luftfilter og en liten chip som fordeler bensinen riktig ?

Kan vel bli ganske dyrt dette så er vel ikke langt unna turbo når man ser på prisen, men med turbo følger mer jobb og utgifter, da må du strax øke bensintrykk, dyser, pumpe, fixe lavere kompresjon på motoren, intercooler tilpassing og rør trekking, mapping og chip osvosv.

 

Alltid morsom om du f.eks kjører enkelt fra en annen vectra 2000, og når dem åpner panseret klør dem seg i hue og ser at det er helt identisk oppi der. ( jeg tenker da på om du hadde satt på kammene og slikt )

 

Men go for turbo om du har penga til det :thumb

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår