thomasekeli Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hei! Jeg trenger litt teknisk hjelp til litt utregning av dette med kondis.. Det heter seg jo at man skal ha 1 Farad per 1000 watt, ikke sant? Vel, det har seg nå slik at jeg har en Stinger SHD1M som er på 1 Farad.. Men anlegget jeg bygger nå kommer på ca (ganske nøyaktig) ikke mer enn 1450 RMS... Burde jeg utvide med en kondis til, eller trengs ikke dette? På forhånd takk for alle svar! :) Mvh Thomas Ekeli Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Om det er nødvendig med ekstra batterikondensator kommer an på forsterkeren. Noen forsterkere er så godt som rippet for batterikondensatorer mens andre har så absolutt ikke behov for dette da de er stappulle av dem. Hvis du forteller hvilken forsterker du skal bruke så er det lettere for noen å avgjøre om dette er en nødvendighet. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Vet du egentlig hva en kondensator gjør, eller har du bare hørt at du MÅ ha en? Les i hvert fall sammendraget her ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Vet du egentlig hva en kondensator gjør, eller har du bare hørt at du MÅ ha en?Les i hvert fall sammendraget her ;) Mvh Stian Hehe, der stod det; Kondensator Siste utvei… Jada, kommer til å skrive litt mer her Jeg har forstått det slik at en kondensator hjelper til med litt ekstra trykk når det trengs.. Som et batteri, bare at den leverer mye strøm på "slag" og lader seg opp mellom "slagene".. Har jeg bomma fælt nå? :watchout Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Om det er nødvendig med ekstra batterikondensator kommer an på forsterkeren.Noen forsterkere er så godt som rippet for batterikondensatorer mens andre har så absolutt ikke behov for dette da de er stappulle av dem. Hvis du forteller hvilken forsterker du skal bruke så er det lettere for noen å avgjøre om dette er en nødvendighet. Mvh Pål Hehe, det kan jeg forstå.. Det lønner seg vel alltid å ta med hvilket utstyr som skal brukes.. Var bare litt trøtt i halv fire tiden i går natt zzzz Jeg skal ha en JL Audio 1000/1, en Butler Audio TD 2150 og en Butler Audio TD 275. (Butler'ne jeg har er den gamle typen... Og Butler'ne er rørforsterkere - bare så det er nevnt :)) Håper noen kan hjelpe meg nå! happyhappy Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Gode gamle Butler... Personlig ville jeg ha gått for et visst Power Cell her, men det er jo opp til deg. Uansett vil du være tjent med en ekstra strømbuffer her. Lykke til med bygget og kom gjerne med bilder! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hehe, der stod det;Kondensator Siste utvei… Jada, kommer til å skrive litt mer her Jeg har forstått det slik at en kondensator hjelper til med litt ekstra trykk når det trengs.. Som et batteri, bare at den leverer mye strøm på "slag" og lader seg opp mellom "slagene".. Har jeg bomma fælt nå? :watchout I sammendraget står det litt mer enn det ;) For eksempel hva annet du heller bør konsenntrere deg om. Du er inne på hvordan kondensatorene fungerer i hvert fall. Skal skrive dette litt mer detaljert snart. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ey, ingeniøren (Stian!) Du har PM! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ey, ingeniøren (Stian!) Du har PM! :) I know... Sitter og tenker på hva jeg skal svare forstår du :) Vet liksom ikke helt om jeg har så lyst :P Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Ah. Skjønner deg godt. Råe saker... Hva om jeg smiler søtt, og kanskje sender noen *kremt* bilder? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 en tommelfinger regel er vell, 1farad= 1000W, 1,5farad=1500watt Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg