Gå til innhold

forskjell mellom impreza gt og wrx?

Ranger emnet


Kolbotn

Anbefalte innlegg

er på utkikk etter noe sporty, driftsikkert og japansk og har blitt tipsa om impreza gt, noen som kan gi litt info og muligens forklare forskjellen på en gt og en wrx?

 

Mvh Frode

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For biler til salgs og info generelt så anbefaler jeg bare http://www.imprezadriver.com

 

Direkte til salgsiden: http://imprezadriver.com/phpBB2/viewforum.php?f=9

 

Det er endel forskjeller, GT har vært navnet i Norge fram til 2001 da WRX overtok.I Japan og utlandet generelt har WRX vært med hele tiden.

Tror du får bedre info av å lese på idcn :D

 

Uansett får du en bil som er driftsikker, god å kjøre og har utroligt mye ekstrautstyr å velge mellom.

 

Lykke til.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Såvidt jeg er bekjent er Wrx 2.5 ganger stivere enn gt, og har generelt mer effekt (218 i gt, 265 i wrx). 5-trinnsgirkassene i gt tåler ikke på langt nær så mye som 6 trinnskassene i wrx (6-trinns i gt er ganske bra). Også forskjellen mellom nye wrx og wrx sti er enorm...

Vurderer selv å kjøpe Impreza gt, men må bli en liten stund til.

 

Wrx Sti: http://www.dinside.no/php/art.php?id=86358

Gt: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8338

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg er bekjent er Wrx 2.5 ganger stivere enn gt, og har generelt mer effekt (218 i gt, 265 i wrx). 5-trinnsgirkassene i gt tåler ikke på langt nær så mye som 6 trinnskassene i wrx (6-trinns i gt er ganske bra). Også forskjellen mellom nye wrx og wrx sti er enorm...

Vurderer selv å kjøpe Impreza gt, men må bli en liten stund til.

 

Wrx Sti: http://www.dinside.no/php/art.php?id=86358

Gt: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8338

 

Virker for meg at du er ganske feilinformert...

 

WRX har mere komfort enn GT

WRX har ikke 265, det er STI det...

Er sant at kassene til GT fort kan bli ras, men det kommer mere ann på sjåføren.

 

Les litt på IDCN du, så du kan bli litt oppdatert på den fronten...

 

http://www.imprezadriver.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel kanskje ikke poste mere 'info' om Subaru.

:)

 

Var ikke helt sikker på hva du mente med denne kommentearen så sendte deg en PM:) Men dersom du tenker på det med 5 eller 6tr kasse så innrømmer jeg nederlaget. Men det var jo et spm også da. Men wrx har da virkelig fått 2,5 liters motor: http://www.subaru.no/wsp/subaru_no/frontend.cgi?session=as8baokvu1fcy00vevl8kflbl1m309&func=publish.view&template=container&func_id=1015&l2=1001&l3=1009

Og det med lett å blande var jo bare for å være litt grei da. Sitter du der en sen kveld så skal det sikkert ikke så mye til. Men den heter jo wrx sti da! http://www.subaru.no/wsp/subaru_no/frontend.cgi?session=as8baokvu1fcy00vevl8kflbl1m309&func=publish.view&template=container&func_id=1017&l2=1001&l3=1009

Men kommer vel ikke til å poste noe mer her uansett så da er vel problemet løst?

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg svarte deg på PM, så mente jeg bare at du ikke burde skrive så mye 'info' om Impreza, da det ikke var din sterkeste side. :)

No hard feelings.

Nå ødelegger vi hele tråden her... Kan ikke se at jeg har kommet med noen harde fakta her kun spm. Og det er når man ikke vet så mye at man gjør det ikke sant? Så derfor ser jeg ikke helt hva du reagerer på. Men har selvfølgelig ikke noen nag mot deg for å komme med de kommentarene som du kommer med.. Men synes at vi skal ta resten på PM nå slik at vi ikke ødelegger mer enn nødvendig.

Nissan Primera GT 98

__________________

x Nissan Laurel 2,4 86

x Audi A3 1,8T 98

x Alfa Romeo 156 1,6TS 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker for meg at du er ganske feilinformert...

 

WRX har mere komfort enn GT

WRX har ikke 265, det er STI det...

Er sant at kassene til GT fort kan bli ras, men det kommer mere ann på sjåføren.

 

Les litt på IDCN du, så du kan bli litt oppdatert på den fronten...

 

http://www.imprezadriver.com

 

Ok, så det eneste du har noe å klage på var vel at jeg blandet effekten mellom wrx og sti. Du sier wrx har mer komfort, kan godt være det. Men wrx er fortsatt 2.5 ganger stivere enn gt. Mye mer enn dempere og fjærer som spiller inn på komfort. Seter, innstillinger, dekk osv.. Syns min bil ble mer komfortabel når jeg senket den (røde koni). Pirke pirke kallles det du gjør.

 

Er stadig innpå imprezadriver.com, mye bra der.

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det eneste du har noe å klage på var vel at jeg blandet effekten mellom wrx og sti. Du sier wrx har mer komfort, kan godt være det. Men wrx er fortsatt 2.5 ganger stivere enn gt. Mye mer enn dempere og fjærer som spiller inn på komfort. Seter, innstillinger, dekk osv.. Syns min bil ble mer komfortabel når jeg senket den (røde koni). Pirke pirke kallles det du gjør.

 

Er stadig innpå imprezadriver.com, mye bra der.

 

Vel, det var ikke meningen å pirke. Men når du tar det så ille opp, så ser jeg det morsomme i det.

 

Såvidt jeg er bekjent er Wrx 2.5 ganger stivere enn gt
Som du sier, det går mere på oppsettet. Har du prøvd forskjellen mellom GT, WRX 01-02 og PRE05? Har du det, så er det din mening...
generelt mer effekt (218 i gt, 265 i wrx).
Som jeg sa sist. *pirke pirke* Pre MY98 208hk, MY98-MY00 211hk, MY01(WRX)-> 218, MY01(STI)-> 265hk... Correct me if I'm wrong Viking...!
5-trinnsgirkassene i gt tåler ikke på langt nær så mye som 6 trinnskassene i wrx
Sant, men det er ikke 6-trinns kasse på WRX før i Teareye Imprezaen.. (PRE MY03) ?? Og det er snart like mange ødelagte 5-trinns WRX kasser som 5-trinns GT kasser...
(6-trinns i gt er ganske bra).
Og Hilken GT har det? Det kom aldri orginalt, og de som har det har bygd om fra WRX... Inkl mellomaksel og diff...
Også forskjellen mellom nye wrx og wrx sti er enorm...
Det regner jeg med du har prøvd siden du uttaler deg om? Og det er jo like stor forskjell på GT og JDM WRX STI PRE MY00, WRX og STI generellt!

 

Det lå i kortene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har sett en del gt-er med 6-trinns. Kan nok stemme at de må være ombygd, men virket litt slående når jeg har sett såpass mange med de. Er vel en del som skifter til en mer solid kasse når de raser den gamle.

 

At det er snart like mange raste kasser i wrx som i gt kan sikkert stemme det, men da kommer det an på hvordan de er kjørt. Generelt tåler de fleste kassene i wrx mer enn i gt, kanskje fordi Subaru lærer av sine feil. Nesten hvilken som helst girkasse kan bli ødelagt om de blir misshandlet på den måten som mange av disse bilene. Snakket med en kar engang som hadde ødelagt 3 girkasser i gt-en sin!

 

Har desverre ikke hatt tilgode å kjøre wrx enda, men følger ivrig med og har lest en god del fakta og tester i henhold til hverandre. Er ikke uten grunn jeg har planer om impreza seinere. F.eks innmaten i motoren er 80% ulik fra en 2006 wrx oppimot en 2006 wrx sti er rimelig forskjellig. (med org. innmat tåler sti godt over 500hk). Også kjøreegenskapene er det stor forskjell på orginalt fra en 06 wrx og en 06 wrx sti, det er og blir et faktum.

 

Når det gjalt sammenligningen min fra gt til wrx brukte jeg en ny wrx som eksempel, kanskje litt feil å gjøre fra min side med tanke på at det har skjedd mye fra en (eks) 96 gt til en 06 wrx...

 

Skjønner det at du vet mer enn meg om dette, prøvde vel i hovedsak å forklare forskjellen til han som startet her. Men gjorde den feilen å blande wrx og wrx sti (glemte bokstavene med andre ord)

 

Fant ikke noen bedre tester for øyeblikket, men det er helt klart at subaru har gjort jobben sin med wrx-sti. Skal se om jeg finner flere om nødvendig.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=86362

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår