Vangen Skrevet Mars 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2006 Ikke noen som kan slenge ut en link der man kan se/høre lyden fra en dumpventil på saab 900 turbo (79-93mod)? Er litt skeptisk til om jeg gidder å bruke mange penger på en dump som nesten ikke vil lage lyd siden den må gå i retur (resirk). Andre ideer og forslag? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big-Boy Skrevet Mars 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2006 Ikke noen som kan slenge ut en link der man kan se/høre lyden fra en dumpventil på saab 900 turbo (79-93mod)? Er litt skeptisk til om jeg gidder å bruke mange penger på en dump som nesten ikke vil lage lyd siden den må gå i retur (resirk). Andre ideer og forslag? Syns lyden er fet jeg;) har en kompis med samme bil som deg da:p Bortsett fra at han betalte 1500kr;) biln er faktisk i veldig god stand, bittelitt rust i enehjulbuen og med det ene vinduet, men uansett han har nettopp montert dompert, er ganske fet lyd syns nå jeg da:D Siter -Mercedes Benz 300dt (sedan) 88mod Anlegg: -Pioneer DEH-P70BT -Alpine SPE-1005 -2* Alpine SWR-1022D / SWR-1042D -Pioneer GM-4000F (til frontsettet..) -Helix Dark Blue 1000.1 (til subene..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Tenkte jeg skulle hive ut en link, siden det kansje er flere der ute som mekker på 900'ene sine å lurer på så mangt. Har sittet å lest på denne, og jeg tror det står det meste der som er verdt å vite vist man er fersk i gamet om saab turbo. :) http://popeye.rty.nu/ (NB: På svensk) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTaf Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 du kan uten problemer montere åpen dump, i og med at du har 8ventiler med k-jetronic. er dersom du har LH sprutet (som på 16v) du må ha resirkulerende. har foresten 3 åpne dumper til salgs, ligger på saabklubben sitt forum ;) Jeg har kjørt med åpen dump i årevis på min 8v, men driver å bygger om til LH sprut nå, så jeg går over til resirk. Siter Image is nothing, boost is everything! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaatSaab Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Grattulere so masse me GO bil! Sakna saaben min nåkke heilt vanvitti! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 drop hjulkapslene. ellers så det ut som en grei bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 du kan uten problemer montere åpen dump, i og med at du har 8ventiler med k-jetronic. er dersom du har LH sprutet (som på 16v) du må ha resirkulerende.har foresten 3 åpne dumper til salgs, ligger på saabklubben sitt forum ;) Jeg har kjørt med åpen dump i årevis på min 8v, men driver å bygger om til LH sprut nå, så jeg går over til resirk. Hm, ja det er vel kansje mulig siden det står en slags måler oppå luftfilter boksen der bensinen fordeles? Kan hende du får mail når jeg får lønn vist jeg blir overbevist at dette går. ;) Grattulere so masse me GO bil!Sakna saaben min nåkke heilt vanvitti! Får høre det fra fler at de savner Saaben sin. Tror jeg alldri skal kvitte meg med min. :p drop hjulkapslene. ellers så det ut som en grei bil. De får funke til jeg får kjøpt meg skikkelige sommerfelger, så hive de jeg har nå på vinterdekk. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Ble mye bedre i svingene nå med koni :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 du kan uten problemer montere åpen dump, i og med at du har 8ventiler med k-jetronic. er dersom du har LH sprutet (som på 16v) du må ha resirkulerende.har foresten 3 åpne dumper til salgs, ligger på saabklubben sitt forum ;) Jeg har kjørt med åpen dump i årevis på min 8v, men driver å bygger om til LH sprut nå, så jeg går over til resirk. Fikk den litt billigere jeg da, også ny i tillegg ;) Turbo XS RFL dump Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.V@$$b0t|\| Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 dump update snart ?kiddie Siter Kjøretøy: golf iv 4.motion TDI & Golf 2 1.6td -audi coupe quattro.prosjektet x golf 2 -91 x golf gti 16v -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 dump update snart ?kiddie Sitter bare å venter på at jeg skal få lønn så blir det diverse nytt snacks :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Måtte slenge ut et bilde der bilen ikke var så sinnsykt skitten. :p Dumpventil, t-stykke og slanger er bestilt og betalt. Har justert turbotrykket på apc og nå går bilen som ei kule. Blir sikkert å kjøpe turbotrykk måler til uka så jeg vet nøyaktig hva turboen lader. Neste på lista er 3" eksos. :D Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Loddet en ledning der R42 er, men turbotrykket faller alikevel på høye turtall. Motstanderen er ikke fjernet, men skal dette være nødvendig? Strømmen skal jo ta raskeste vei. Er det noe annet jeg må gjøre? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg