jalla666 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 hey, jeg lurer litt på bass-høytalere fra dynabell. jeg tenkte og kjøpe meg en pioneer sub (12``til ca1000) Så kom jeg over http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm denne selger eltek 4stk av for 1490kr. noe som gjør at jeg kan ha 2 i båten+ 2 heimen (lage nye party høytalere til rommet) Men er de kraftige nok, de ser litt puslete ut. har noen testa de osv.???? eller kan jeg like godt kjøpe mgr elementer (4 15 tommere av den billigste serien i svart ). Hva ville dere gjort?? jeg hører mest på punk men også litt med trøkk i for gøy lixsom og vill ha litt harry facktor... :partyon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Samme lurer jeg på, men da i sammenheng 12stk i en russebil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Massevis av "glede" for pengene ved kjøp av Dynabel.... Løp og kjøp.... Hils fra meg så kanskje dere får litt ekstra bra pris ;) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 men hva anbefaler dere, og kjøpe vis jeg skal ha mest muligt bass billigst.??? men uanz WOW. jeg har faktisk vert i kontakt med Tor Steinar Aamodt :respect . SHOCK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 men hva anbefaler dere, og kjøpe vis jeg skal ha mest muligt bass billigst.??? men uanz WOW. jeg har faktisk vert i kontakt med Tor Steinar Aamodt :respect . SHOCK Hehehehehe..... Nesten like morsomt dette som når jeg blir gjenkjent på bensinstasjoner, eller må skrive autografer i USA.......:) Snakk med Nils Solli, han anbefaler deg noe som er kult vet du... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 jeg kommer ikke til og kjøpe før om en stund (penger) men hvordan blei du og anders så syyyyykt gode og kjente???? Det er jo vilt og se prosjekter og sånt :respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 men hva anbefaler dere, og kjøpe vis jeg skal ha mest muligt bass billigst.??? men uanz WOW. jeg har faktisk vert i kontakt med Tor Steinar Aamodt :respect . SHOCK skal du ha mest mulig trykk for pengene og ikke setter lydkvaliteten høyt prioritert så er nok dynabel-elementene absolutt noe å se på ja. derimot om lydkvalitet også har noe å si ville jeg kanskje vurdert å omprioritere litt. det kan dog sies at jeg i bilen spilte Mye høyere, og penere, med 1x 12" pioneer 121spl enn jeg gjorde med både 1x og 2x 15" MGR F-series. så er ikke alltid større eller fler er bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 jeg kommer ikke til og kjøpe før om en stund (penger) men hvordan blei du og anders så syyyyykt gode og kjente???? Det er jo vilt og se prosjekter og sånt :respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect :respect Tja, si det du....... Jeg må vel nesten skrive en bok da, for å få med alt...hehehe Mange som tror at bilstereobygging er vannskelig, men det er faktisk ikke det... Det som gjelder er riktig og bra verktøy, masse inspirasjon (Bra for dere som ikke kan så mye å se på forskjellige tråder...) tolmodighet, tid og ikke minst ett sted å stå inne... Men, du må ikke tro at hverken jeg eller Anders har gjort så mye alene, det er maaange som er innvolvert. Akkurat nå så jobber det 3-4 personer her med civic'en også kommer da de "utenom" dette... Både Anders og jeg er faktisk flinke til å spørre hverandre om ideer og saker og vi har lært mye av hverandre... Jeg har ett par gode historier om akkurat det. For noen år siden så var jeg på kurs på Rockford Fosgate fabrikken i USA, der laget jeg en "dørside" som inneholdt stoff, 2 forskjellige typer skai og en plexi logo. Denne "dørsiden" er faktisk ideen til mange "innlegg" som blir gjort idag.... En annen god historie er fra dB Drag Racing World Finals 2004, der Magnus "Loppa" som har hatt maaaange timer på BMWen til Anders blir sendt opp i dB Drag Racing tårnet av Wayne Harris for å fikse noe saker, etter at Wayne så reportasjen om bilen til Anders som var i Car Audio magazine og som akkurat var nytt den gang (hvis jeg ikke husker feil).... Kommentaren til Wayne var da, til en annen Amerikansk dommer: I have seen what Magnus has done, and I know that that he will fix it, not you.... ;) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Her er bildet av den "dørsiden" jeg bygget på RTTI, Rockford Technical Training Institue i 1998 !!!! (Den står ute på verkstedet enda...) Noen som kan se at andre ting/biler er bygget med samme teknikken ? Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 det med den boka var kansje ikke så domm ide!. tenk da. den kan heter, LEDERNE AV BILSTERO VISER HVORDAN DET SKAL GJØRES eller noe. begyn og skriv heheh. :respect :respect :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Kanskje jeg begynner en dag..hehehehe Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 De dynabel subbene spiller ganske rått til den prisen. hadde ca 100 ekte watt på hver og det spilte vanvittig høy. det slo i brystkassa. Men de går ganske dypt, men ikke like dypt som mine peerless resolution subber med dobbelt så stor kasse som anbefalt :P Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 først til tor steina :respect r : husk og skrive i boka : TAKK TIL JARLE som hjap meg til og begyne og skrive. så til topic. er de elementene så goda at vis jeg kjøper 4 pack så kan jeg lage nye høytalere til hybelen min og og 2 til selcon???? trøkker dem nok til at man virkelig kjenner at det er endel bass der(liker godt seas argon lyd men de er så jævli dyre, men når jeg først skriver her så lurer jeg på om noen hvet om man kan få tak i de mellomtonene som var i seas argon?)??? takker for alle svare. ALLE svar heheh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 :) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla666 Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 så da anbefaler der meg og kjøpe de dynabellene istede for 4 mgr 15`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg