Gå til innhold

Driftland Norway?

Ranger emnet


Snowx

Anbefalte innlegg

Mulig dette er gammelt nytt, men fant noen fine bilder av diverse driftebaner rundt om i verden.

Er det nå vi burde starte kronerulling og få igang jobbing med å bygge en slik bane? Den kan jo brukes til andre motorsportgrener som gokart og supermotard også.

Nå har jeg null erfaring med bygging av slike ting, men å hatt en slik bane på østlandet hadde vært KNALL. Tipper miljøet kommer seg kjapt iløpet av de kommende årene.

 

altamontDriftland.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å få ett slik sted til å bli ett skikkelig "driftland" tror jeg at det må være privat eid av entusiast(er). Det må ha faste åpningstider (1 gang i uken ellerno) og det må ligge nære der folk flest bor (østlandet :) )

Jeg aner ikke hvordan det er å finansiere noe slikt heller, men jeg tror det vil bli problemer å finne egna sted, selvom gardermoen raceway hadde vært PERFEKT, og såvidt jeg vet er det nok plass der.

 

Her er ett eldre bilde av samme bane.. Område banen ligger på er på 320 mål med jord.

 

alt_trak.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har faktisk snakket med lokal poltikere om noe slik ..

(er for å få alle 240ene vekk fra bensinstasjonene )

han var ikke høyt i kommunen .. men han var positiv..

 

*mumle noe om slemminger som stjeler ideer*

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler alle å se "Drift Bible"

 

Mot slutten viser han enkle triks, og hvordan det er best å starte ut.

Der er han på et "Drift Land", hvor det da er et lite område med alle mulige svinger, men ikke en løype å følge.. Bare å kjøre, og prøve seg på svinger i forskjellige vinkler, osv.

Skulle hatt noe lite sånn ved siden av ;)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler alle å se "Drift Bible"

 

Mot slutten viser han enkle triks, og hvordan det er best å starte ut.

Der er han på et "Drift Land", hvor det da er et lite område med alle mulige svinger, men ikke en løype å følge.. Bare å kjøre, og prøve seg på svinger i forskjellige vinkler, osv.

Skulle hatt noe lite sånn ved siden av ;)

er det jeg vil lage ..

 

jeg har aldri diskutert dette med noen (utenom en lokalpolitiker)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth.

 

Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth.

 

Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb

 

Det har du helt rett i! :respect

 

Det må ikke bli slik at man absolutt må ha nye ting. Jeg forstår godt at dere som bor midt i landet og nordover savner baner, men for de av dere som bor i Sørøst-Norge: Det er gode muligheter for å holde på med banekjøring og drifting slik det er idag!

 

Gleder meg til snøen går! :thumb

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har hatt med dere ører og øyne så er det driftingbane på Dokka som det blir kjøringer på fremover våren , sjekk opp dokkagatebil.moo.no for mer info . Der ligger det også filmer fra treffa vi har hatt . Kenneth Moen som dere sikkert veit hvem er syntes at bana var ypperlig til drifting. Har selv kjørt sikkert en million ganger rundt bana og mener det samme som Kenneth.

 

Mvh Øyvind Øversveen nestleder i Dokka gatebil klubb

 

Du har helt rett her ja!

 

Banen deres ser genial ut og jeg gleder meg stort til å teste den hardt bare snøen stikker :D Enn så lenge er jo rallypigg på IS tingen å drive med, men ser for meg en bra sesong på Dokka.

 

Hvordan er det med støykrav der forresten? Måler dere det?

Og bør vi "driftere" melde oss inn i bilklubben deres for å få billigere kjøringer?

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår