eiriksmil Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 AMS er mer fokusert på høye bremsetall, mens Buschur Racing er opptatt av kjørbarhet. De bare skrudde opp turbotrykket litt, og vips. De ligger nå likt med AMS i kampen om 1000 AWHP amerikansk Evo. http://videos.streetfire.net/video/1EF08045-8005-409A-853E-70B8383CCF9B.htm Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 kult Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 kult Nei... Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 AMS er mer fokusert på høye bremsetall, mens Buschur Racing er opptatt av kjørbarhet. De bare skrudde opp turbotrykket litt, og vips. De ligger nå likt med AMS i kampen om 1000 AWHP amerikansk Evo. http://videos.streetfire.net/video/1EF08045-8005-409A-853E-70B8383CCF9B.htm Kjørbarhet og 900 hk på hjula, ser ikke helt sammenhengen, i tillegg ser det da vitterlig ut som bilen har dragoppsett. Kjørbarhet ligger ikke veldig nærme min tankegang om kjørbarhet, men hver sin smak. Fint trykk i den i hvertfall :respect Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Kjørbarhet og 900 hk på hjula, ser ikke helt sammenhengen, i tillegg ser det da vitterlig ut som bilen har dragoppsett. Kjørbarhet ligger ikke veldig nærme min tankegang om kjørbarhet, men hver sin smak. Fint trykk i den i hvertfall :respect Var litt dårlig forklaring fra min side. Mens AMS har fokusert hele veien på høye bremsetall, har Buschur Racing, drevet av David Buschur med familie og venner, fokusert mer på baneegenskaper, kjørbarhet, og enkelhet. Det er ikke nødvendigvis de med høyest bremsetall som vinner ett dragrace, mye av dette går på nettopp kjørbarhet, respons, og mest av alt, vekt. David Buschur har bygget en motor som skal tåle en del, og har vært mest opptatt av vekt og kjørbarhet. Derimot ville broren og vennene hans teste ut litt høyere trykk. Han ville egentlig ikke, men de gjorde det altså, og resultatet var at Buschur Racing plutselig lå likt med AutoMotoSports (AMS) når det gjelder bremsetall. Begge har til nå bremset 903 AWHP. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenna Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Var litt dårlig forklaring fra min side.Mens AMS har fokusert hele veien på høye bremsetall, har Buschur Racing, drevet av David Buschur med familie og venner, fokusert mer på baneegenskaper, kjørbarhet, og enkelhet. Det er ikke nødvendigvis de med høyest bremsetall som vinner ett dragrace, mye av dette går på nettopp kjørbarhet, respons, og mest av alt, vekt. David Buschur har bygget en motor som skal tåle en del, og har vært mest opptatt av vekt og kjørbarhet. Derimot ville broren og vennene hans teste ut litt høyere trykk. Han ville egentlig ikke, men de gjorde det altså, og resultatet var at Buschur Racing plutselig lå likt med AutoMotoSports (AMS) når det gjelder bremsetall. Begge har til nå bremset 903 AWHP. Ok, jeg tenker nok mer på kjørbarhet på bane og da er disse tallene vanskelig å klare og utnytte. Hva slags tider har de klart med denne bilen? Siter 01`Porsche 911 Turbo 04`BMW 530 DAT, konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Ok, jeg tenker nok mer på kjørbarhet på bane og da er disse tallene vanskelig å klare og utnytte. Hva slags tider har de klart med denne bilen? Vel, kan jo poste opp litt info og: Buschur Racing (BR) lager vanvittig mye selv, men litt fra HKS og Tein blant annet er det jo. GT35R Turbo, i motsetning til AMS' GT42R. Modlist: BR Stage 3, 2.25 liter shortblock BR Stage 3 cylinder head HKS 280 camshafts Tein Coil over suspension Hoosier DOT tires 2G front brakes BR GT35R turbo kit BR ported stock intake manifold BR 65 mm throttle body Tror denne er litt gammel, men tiden er vel ganske ny, iallfall: Fant i tillegg ut at den har AEM EMS og Exedy clutch. Tror dette er Twin Disc det er snakk om, hvis det ikke er triple disc. Beste 1/4 tid: 10.12 @ 141mph Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 De bare skrudde opp turbotrykket litt, og vips. Med den modlista så blir jo din påstand litt feil :D Men fort rett frem går det jo Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mars 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Med den modlista så blir jo din påstand litt feil :D Men fort rett frem går det jo Som sagt, jeg formulerte meg litt dårlig.. 903 AWHP var ikke meningen, er en bedre formulering :D Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.