chval2fr Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Jeg kjører en opel corsa b 1.4 16v 96mod og har tenkt og begynne og style denne. Tenkte og ta senking og felger i år.. Er det nok og bare kjøpe fjærer for senking (30 - 40mm)? Eller må jeg kjøpe dempere også? Hva må jeg tenke på og se etter når jeg kjøper nye felger? :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 ved 30-40mm klarer du deg med orginal dempere men anbefaler deg såklart å kjøpe "sportsdempere". felgvalg vil jeg ikke legge meg noe oppi :P Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chval2fr Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Hva er egentlig forskjellen på "sportsdepere" og de orginale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Corsa bør senket 60/40 Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 en "sportsdemper" kan feks være koni, bilstein etc. Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Corsa bør senket 60/40 enig med deg der Corsa tuner, min Corsa B er senket 60/60 og det er alt for lavt bak.. når jeg har 2 stk bak i slår jeg nedi.. det som er en stor fordel med og sette på Sports dempere er att du vil få en stivere bil og den vil bli mer moro og kjøre i svinger.. :P vil anbefalle deg og kjøpe Justerbare dempere, der du kan bestemme "Fastheten" selv.. Men husk for all del og kjøp ett sett som er Tüv godkjente... :D Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenobi Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Ganske enig med 60-40 senking. Men da må du vel ha lavere dempere og? Ivertfall fremme. Eg ville kjøpt nye dempere uansett.. Men det var bare min meining :) Felger må du nesten bestemme selv. Men tenkt på størrelsen etter du har senka saken. Har ikkje peiling på Corsa B, med tanke på innpress osv. Men det kan vel bli trangt der og? Lykke til. Håper du får ein feit Corsa til slutt Siter Stord gatebil klubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 men for all del, ta vare på orginal dempere og fjærer med tanke på vinter kjøring og Telehiv å sånt.. det er et reit helvete og kjøre på sånne veier med stiv liten bil.. jeg hopper og spretter bort over veiene her i follo hele tiden.. får ganske vondt i hue pga taket :P :drive2 kjøp deg ett komplett sett med dempere og fjører du, det er best.. er ikke sååå ille dyrt til corsa`n, enkelt er det og montere og.. :) Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 støtter den, invister i noen coilovers :) Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsa driver Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 Har senka corsa'n 40mm rund baut, kjører 17" med 40 impress og da trenger du nye dempere. Så spørrs vel hvilken størrelse du skal ha på felgene, men anbefaling fra min side er nye dempere. Siter Drive corsa is cool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Drar frem gammel tråd her nå, men hvor går egentlig grensen for at man bør bytte til kortere dempere? Tenker på 60-40 senk. edit: Dekkdim. 195/50-15 Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Senker du mer enn 40mm må du ha kortere dempere. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Senker du mer enn 40mm må du ha kortere dempere. Okå. Godt å vite. Sliter litt med å finne 40-30 senkefjærer. Noen som vet hvor de fører det? Synes det ser ut som corsaen er litt lavere bak enn foran orginalt, så jeg vil helst ha noe som senker mer foran enn bak. Eneste jeg har funnet til nå er 35-0 mm og 60- 40. Ellers er alt annet lik høyde foran og bak. Noen som har forslag til gode nettbutikker? Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariooos Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 eg seie bare få snekkå ner på jordå... ser mar bøsse ud då og någen heftige styk felger på :D helst 8 breie felger :D me dradde dekk te .. har hatt d sjøl på min :) og d bilen ser sintere ut .. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Senka corsa'n min 40/30 nå. Syns den ble grei bortsett fra at bakhjulene går helt oppunder hjulbuen, så det subber greit bare man er 2 i bilen. Kan dette være så enkelt som at demperene er litt dårlige bak? Hadde ikke trodd den skulle bli så lav bak med bare 30 mm senk. Kjerer med 195/50-15 btw. Skal se om jeg ikke får laget en liten tråd om bilen med litt bilder snart. Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg