Gå til innhold

Senking o.l.

Ranger emnet


chval2fr

Anbefalte innlegg

Corsa bør senket 60/40

 

enig med deg der Corsa tuner, min Corsa B er senket 60/60 og det er alt for lavt bak.. når jeg har 2 stk bak i slår jeg nedi..

 

det som er en stor fordel med og sette på Sports dempere er att du vil få en stivere bil og den vil bli mer moro og kjøre i svinger.. :P

 

vil anbefalle deg og kjøpe Justerbare dempere, der du kan bestemme "Fastheten" selv.. Men husk for all del og kjøp ett sett som er Tüv godkjente... :D

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig med 60-40 senking. Men da må du vel ha lavere dempere og?

Ivertfall fremme.

Eg ville kjøpt nye dempere uansett.. Men det var bare min meining :)

 

Felger må du nesten bestemme selv. Men tenkt på størrelsen etter du har senka saken. Har ikkje peiling på Corsa B, med tanke på innpress osv. Men det kan vel bli trangt der og?

 

Lykke til. Håper du får ein feit Corsa til slutt

Stord gatebil klubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for all del, ta vare på orginal dempere og fjærer med tanke på vinter kjøring og Telehiv å sånt.. det er et reit helvete og kjøre på sånne veier med stiv liten bil.. jeg hopper og spretter bort over veiene her i follo hele tiden.. får ganske vondt i hue pga taket :P :drive2

 

kjøp deg ett komplett sett med dempere og fjører du, det er best.. er ikke sååå ille dyrt til corsa`n, enkelt er det og montere og.. :)

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Senker du mer enn 40mm må du ha kortere dempere.

 

Okå. Godt å vite.

Sliter litt med å finne 40-30 senkefjærer. Noen som vet hvor de fører det? Synes det ser ut som corsaen er litt lavere bak enn foran orginalt, så jeg vil helst ha noe som senker mer foran enn bak.

 

Eneste jeg har funnet til nå er 35-0 mm og 60- 40. Ellers er alt annet lik høyde foran og bak. Noen som har forslag til gode nettbutikker?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Senka corsa'n min 40/30 nå. Syns den ble grei bortsett fra at bakhjulene går helt oppunder hjulbuen, så det subber greit bare man er 2 i bilen. Kan dette være så enkelt som at demperene er litt dårlige bak? Hadde ikke trodd den skulle bli så lav bak med bare 30 mm senk. Kjerer med 195/50-15 btw.

Skal se om jeg ikke får laget en liten tråd om bilen med litt bilder snart.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår