Amazonracer Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Har en B20 som bruker enormt med olje. Når motor blir kjørt så den begynner å få litt temperatur dytter den olje ut gjennom ventilasjonen på toppdekselet. Her har jeg kun en slange som går ned langs motoren. Når jeg da skal parkere bilen renner det ut kanskje 1-2dl olje fra denne slangen. Noen som har noen tips, kan det være oljeretur kanalene som begynner å bli tette? Sykt irriterende å få en oljedam under bilen hver gang jeg parker for ikke å snakke om oljeforbruket ved lengre turer. Takker for hjelp, lei av å peile bensin og fylle olje... :scared Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 på min B20 i amazonen så er der 2 ventlasjons slanga på motoren..en på oljepåfyllings toppa som går til innsugsmanifolden og en ifra veivhuset på den siden vor fordeleren er som går til innsugsmanifolden..der skal være ein Flamme dempar ved uttaket på ventlasjonen(ser ut som et metallfilter) den kan være tette..så vist den nedre ventalasjons utaket er tett så vill de probleme som du beskrive skje..eller gjøna slag i motoren..ta en kompresjons test eller sylinder lekasje test..håpe de kankje var til hjelp:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Takk, rett og slett skjekke om veivhusventilasjonen er tett... Det skal gjøre straks! Jeg har litt trim på min motor så jeg har ikke disse ventilasjonslangene til innsuget. Men det viktigste er vel et ikke blir trykk i noen hulrom i motoren så hvor disse slangen går spiller ingen rolle? Ideelt er selvfølgelig vakum men har ikke mulighet til det sånn som oppsettet er nå. Noen flere som har noen smarte innspill? Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 hehe samma prob med min :D kjøpt ny pakning på det lokke der man fyller på olje, men trur du faen meg ikke at den lekker like mye :shake Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Jeg plukka av slangen fra veivhusventilasjonen og blåste i den, tett som fy. Rensa denne og da ser det ut til at det hjalp på oljeforbruket. Men nå vil bilen ikke gå, problemer med no tennning tror jeg. Kjøpte nytt fordelerlokk da jeg så at det var slitt, men det nye jeg kjøpte ble feil, passet bra men forskjøv tenninga en del grader... Bare knota med dette i dag og håper på å finne ut av det i morgen Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Turbo tony: Har du oljepåfyllingslokk uten slangestuss er det ventilasjon i lokket. Så da er det nok det at du trykk i veivhuset slik jeg hadde... Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Turbo tony: har du prøvd å brette litt inn dissa to tappane på påfyllingstoppa som låser den? slik at du får meir press på pakningen og den kankje tetter bedre da.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 garantert tett veivhusventilasjon! :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 har fått bytta alle pakningene på den nå da, og det var bare litt skjevt på toppen så retta det var litt ut så har ikke lekki siden , :D Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 veit om en b20 som har sitti i et militærkjøre tøy. har vel rulla ca 500mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.