Jump to content

Uno_Racing

Bruker
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

About Uno_Racing

  • Birthday 10/24/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Yrke eller sivil status
    IT/AV-konsulent
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Uno_Racing's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Synes det er rart at det ikke er kommet en liten forvarsel om dette. På min tidligere bil(oppstart m/rotor) ble starteren gradvis dårligere da den tilslutt tok kvelden etter et par uker med dårlig oppstart. At det skal skje så plutselig er litt rart synes jeg. Derfor heller jeg mer mot en eventuell strømsvikt til starter eller en jordingsfeil, men jeg er ingen kyndig mekaniker. Skal få noen som er litt mer kyndig til å se på det til helgen, men håper at det kun er en ukontakt en eller annen plass. Skal få prøvd å målt volten til helgen da jeg ikke har utstyr til det hjemme:) Ellers blir det en del timer med demontering og montering av starter da det ser trangt ut i motorrommet..
  2. Skal prøve å pusse når jeg kommer hjem. Får håpe at det ikke er noe større problem enn det..:wonder:
  3. Har hatt en Mondeo 2001 modell i snart et halvt år, og har hatt få problemer med den. Men nå i idag dokket det opp et lite problem. Den starter ikke. Når jeg vrir om tenningen hører jeg et lite klikk, men ikke noe mer. Strøm og lys fungerer som normalt og ingenting kutter ut. Prøvde med jump-starter da jeg mistenkte dårlig batteri, men dette gav samme resultat. Har ikke prøvd å dytte bilen i gang, men er ganske sikker på at dette vil fungere. Kommer til å prøve dette senere idag etter jobb. Har ikke prøvd å lade opp batteriet, men når ikke jump-starteren fungerte har jeg liten tro på at opplading har noen annen effekt. Kan starteren være defekt eller dårlig jording som er årsaken? Som sagt er det et klikk når jeg prøver å starte, mens lys og instrumenter fungerer som normalt. Har heller ikke merket noenting som skulle gi en forvarsel for at dette kunne skje. Har startet alle gangene ellers og det var kun i dag at den ikke ville starte. Prøvde omtrent 10 ganger, men fikk samme klikket hver gang.
  4. Sist gang den var på verksted ble nav, ytre drivledd og hjullager skiftet. Det ytre drivleddet var dårlig satt på plass av noen andre sa verkstedet og at det måtte skiftes innen et par måneder. Dette ble skiftet sammen med nav'et og hjullageret sist gang på verksted.
  5. Fikk sjekket drivakselen på et annet verksted for det måtte kanskje skiftes, men det var i orden og ikke noe feil med det sa dem. Drivleddet derimot måtte skiftes, men det hadde ingen effekt på hjullageret. Drivakselmansjetten er defekt, men kan denne ha noe med det å gjøre? Det virker som at de har presset på dette feil(feilmontering som du sier) for jeg kan ikke se noen annen årsak:/ Håper selvsagt på dette for da får jeg jo dette dekt av de som monterte det, men virker så rart i og med at de ikke så nav'et forrige gang. Da begynner jeg å lure på om det er andre ting som de har oversett som kan medvirke at det går SÅ raskt..
  6. Kjøpte en Modeo 2001 for litt siden. Da jeg kjøpte den var det et ødelagt hjullager(høyre foran) fra før som selger opplyste om. Etter kjøpet ble den kjørt til verksted som skiftet dette. Etter drøyt 14 dager kom nok en ulyd fra samme sted da jeg kjøpte bilen. Leverte den på et annet verksted hvor de skiftet diverse andre deler, samtidig som de så på ulyden som hadde dukket opp. Det viste seg at hjullageret var ødelagt igjen. Leverte den dermed på verkstedet hvor det først ble skiftet og krevde å få dette på reklamasjon. Uten at de hadde sett det på forhånd sa de ja til dette. Jeg ble oppringt hvor de sa at nav'et var ganske slitt og at dette var årsaken til at hjullageret var ødelagt. Satte de på nytt hjullager uten å skifte nav da, ville det bli ødelagt på kort tid igjen. De krevde kun pengene for nav'et som det kostet, men jobben skulle jeg få dekket. Spurte hvorfor de ikke oppdaget dette da de skiftet det første gang, men de hevdet at det var vanskelig å se dette da. Da de skiftet det den andre gangen oppdaget de det derimot. De sa at nav'et var årsaken til at hjullageret røyk, og at det ville fortsette å ryke dersom det ikke ble skiftet. Kan hende at det er fabrikasjonsfeil eller at de har presset det på feil, men føler det er litt vanskelig å tro det i dette tilfellet:p Dette ble skiftet for nøyaktig 1(!) uke siden sammen med nav'et, men nå har ulyden dukket opp igjen på samme side. Kan det være andre årsaker til at dette går? Dette er 2.gang på en måned at det går og dette var ødelagt da jeg kjøpte bilen også. Har prøvd å forhørt meg med andre om hva annet det kan være, men de sier at verksted som holder på med slikt til daglig bør kunne se dette uten noen problemer. Blir bare litt irritert for det blir vanskelig å ha en bil som må på verksted for 3 gang på en liten måned for det samme problemet. Noen som vet om andre årsaker til at dette oppstår? Og kan verkstedet bli belastet for dette? Er ikke så lysten på å betale for arbeid og deler som de eventuelt burde ha blitt skiftet som de ikke har nevnt til meg.
  7. I Trondheim har det en god stund vært tilbud om en GDS-hall på Shell Bilbyn, men etter brannen for drøyt to måneder siden har den vært stengt. Den kommer heller ikke tilbake slik som den var da bukkene blir fjernet. Den skal visstnok gjøres om til en selvvaskehall istedenfor. :polish: Det jeg lurer på er om ,ettersom det kke finnes flere alternativer i Trondheimsområdet, det kankje burde opprettes en slik hall? Selv har jeg fundert på tanken på å opprette en, men er usikker angående populariteten. En slik oppstart krever at det er en del folk som vil ha en slik hall, så derfor vil jeg høre om hvem og hvor mange som eventuelt er interessert i en slik hall. Å starte, drifte og få tak i bukker er ikke noe problem, men jeg er avhengig av at det er en del folk som har lyst på en slik hall. Ha synes dere om saken? Vil selvsagt dele mine tanker om en slik hall, men først og fremst vil jeg vite om hvor mange som eventuelt kunne tenke seg dette tilbudet:)
  8. Har JBl forsterker nå, kjøpte ny i forgårs:) de to subbene er rockford fosgate begge to.. Er usikker på hvor tykke kablene er ,men er brukt til et større anlegg før! så kablene skal være tykke nok for mitt også..
  9. kablene til forsterker e helt ny så tviler det er problemet. Skal se litt på kabler fra batterli til karosseri, har ikke sett så mye på de. Hjelper det ikke i det hele tatt å lade batteriet?
  10. Har et anlegg i min bil akkurat nå som består av 2 diskant av Sony(bak), 2 diskant av phillips (frem,småe) og to subber av Rockford Fosgate som drives av en ganske liten forsterker. Forsterkeren yter usle 400w mens kun den ene subben alene er 550w. Alikevell er det godt trøkk i subbene! Men når jeg når et visst volum(rundt 25-26, går max 40) kutter spilleren ut og starter på nytt. Og når jeg spiller på vol 25-26 blinker lysene i takt med subbene. Kan dette fikses ved å lade batteriet bare?
  11. Heisann! Jeg er ute etter å skifte lakk-farve på bilen min og lurer på om noen kan gi meg link/oversikt over forskjellige farvekoder til svart? Hadde vært svært fint om dere hadde kunne hjulpet meg med det:) Btw: Noen som har svart lakk til salgs?:) Har sprøyte selv!
  12. Eier en liten Fiat Uno som jeg har begynt å style litt etter litt, men har ennå igjen det største makeoveren, nemlig lakkeringen. Den har nå en lysegrå farge som jeg ikkel iker idet hele tatt, har heller lyst til å ha den svart. Det koster flesk på verksted og jeg lurer på om jeg vil gjøre det selv egentli. Hører det er mye arbeid bak det, men jeg vil bare gjøre det enkelt. Noen som har noen tips om hvordan jeg kunne lakkert den selv på enklest/billigst mulig måte?:)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy