Gå til innhold

torvald

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om torvald

  • Bursdag 04/24/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt som bruker BH'er, drivstoff, eller RAM. :-)
  • Yrke eller sivil status
    IT-konsulent
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • MSN
    torvald@gmail.com
  • Website URL
    http://torvald.lekvam.no
  • Bosted
    Utenfor Stavanger

torvald's Achievements

  1. Forsatt interessert?
  2. Planslipingen ble gjort med anbefaling fra et lokalt Mekonomen-verksted. Hvor skal de ikke slipes? Det er så rart også, med kablene, fordi dem som først røk var blitt brukte ett halvt år i forveien, og tok kvelden ved første kjøretur etter overhalingen.
  3. Hei, håper dette er ok kategori - vet ikke om dette er ett generelt motorproblem, eller om det er en typisk Mondeo-sak. En kompis av meg har nylig overhalt toppen på en Mondeo 93', 2 liter, etter at vannpumpa røyk og motoren gikk varm. Toppen har blitt planslipt og alle pakninger og nødvendige bolter har blitt skiftet. Alt skrudd i sammen, ut å kjøre. Alt går og høres godt ut, helt til motoren blir ordentlig varm (driftstemp) og motoren begynner å tikke - en lyd som kanskje kan karaktiseres med oppegående diselmotor. Motoren dør av seg selv på tomgang. Inn i garasjen igjen, demontere, og når vi tar opp tennplugghettene (uten direkte maktbruk), så sitter det tennplugghette-materiale (for å kalle det det) igjen på tre av pluggene. (se bilder) Nye plugger, og nye tennplugghetter - skru sammen, ut å kjøre, og det samme skjer igjen. Tikkelyd etter en stund, og oppspiste tennplugghetter, nå på alle 4 sylindrene. Hva i alle dager kan være galt? Vi, amatørene, tenker kanskje at den gir alt for mye spenning til pluggene, og det tynneste godtset rett og slett smelter? Og at tikkingen der etter kanskje kommer av feiltenning? En an teori, at toppen har blitt planslipt for mye, og at pluggene kanskje tar nedi når de bare blir varme og utvider seg? Men prof firma som har gjort det, så tviler litt. Samme pakninger og samme plugg/hetter er brukt som før. Vi begynner å miste motet. -_- Takker for alle innspill!
  4. Tråden er snart to år gammel, så håper det er ok at jeg gir den en BUMP. :)
  5. Samme problem ble løst hos en kompis av meg ved å bytte tennplugghettene, samt pluggene. Ikke store kostnadden.
  6. Hei, jeg skal kjøpe førstegangsbil, og lurer på hvordan det i det hele tatt er. Har kun kjørt manuell. Er automatkassa argument nok til å ikke kjøpe en 2.0 slx 91 mod, EU-godkjent for ett år siden, 235 tusen km for 5 tusen kroner? Jeg er motortypen, og har egentlig alltid vilt hatt manuellkasse - bilen minster jo hele skjarmen, synest nå jeg. Men jeg er ute etter noe jeg ikke trenger å være redd for å sope litt grøftkant med også, så.. Hehe :)
  7. Jeg har fått øynene opp for Secma, hovedsaklig Secma Extr'm 500. Fra secma.no: ---- Secma's konsept er en rimelig bil å produsere, en rimelig bil å kjøpe og en rimelig bil å eie! Bilen leveres med Lombardini industri motorer og fint brukes hele året. Bilene er utyrt med tak, varmeapparat og det som skal til for å klare en norsk vinter. En ideell bil til jobbkjøring, spesielt hvis man bor i et trafikk belastet område med bomring. Med Secma har du en årsavgift på 1550 kr, gratis kjøring i bomring, meget lavt bensin forbruk, meget gunstig å forsikre! ---- Racing versjonen av Secma 500 Extr'm, to-sylindret 1.1 bensinmotor, 32,5 Nm ved 2200rpm, 21 hester, bakhjulsdrift, manuell girkasse, vekt på 390kg og en toppfart på 180 km/t.. Detter er noe som for meg, en orginal type med behov for noe "litt annet", frister fryktelig. Hvordan er trimpotensialene her? Er bilen noe morro å kjøre egentlig? Noe som har noen erfaring, eller mening rundt denne litt mer spesielle bilen? :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår