Gå til innhold

jorg3n

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jorg3n

  • Bursdag 06/09/1991

Contact Methods

  • Bosted
    norge

jorg3n's Achievements

  1. Er separate coiler på denne motoren, kan man se på de om de er dårlige evt. ledningene til dem? For øvrig ser den ene coilen annerledes ut en de 5 andre. Synes den ser eldre ut, men mulig den coilen har vært byttet da. Har ingen tenningsproblemer eller at den ikke går på alle sylindrene. Oljeforbruket er minimalt, mellom hvert oljeskift på 7500 km, synker den fra max til ca. 1/4 over minimumsmerket på peilepinnen (bilen har gått 295000 km). Oljen jeg bruker er Castrol Magnatec 5w40 og den har fungert fint for meg både sommer og vinter.
  2. OK, her er hele resultatet fra testen: CO 0.45% CO2 14.2% HC 396ppm O2 1.36% Lambda 1.03 COcorr 0.50% Jeg har og en ganske liten eksoslekkasje før katalysator og lambda, kan det og være med på å lage krøll i systemet? Håper jeg slipper katalysatorbytte, koster jo bare 13800 kr pluss arbeid...
  3. Ville helst prøvd å fikse problemet helt istedenfor bare midlertidig :P
  4. På hvilken måte da tenker du? Blir i såfall 225/45-17 jeg skal ha. Ser og at 215/50 fås med lastindex på 95 så kanskje jeg heller går for det.
  5. Har 205 nå og de er utslitt, men dekkene skal i grunn ha lastindeks på 95 og det finner jeg ikke på dekk under 225.
  6. Ingen som har tips? HC står for hydrocarboner, og så vidt jeg vet er det for mye uforbrent bensin som forårsaker denne høye verdien.
  7. Noen her som kjører 225-dekk på 7" brede felger, og ser det noenlunde bra ut?
  8. Hei Hadde bilen på EU-kontroll, og fikk en 2'er-feil på for høy HC-verdi. Den var på 396 ppm (max 100), mens CO var på 0,45% (tror den har vært 0,2 tidligere). Noen som vet hvordan jeg kan få ned HC-verdien? Luftfilter ble byttet i fjor høst, tennplugger for et halvt års tid siden, lambdasonde for ett år siden. Bilen er en 1993 BMW 525.
  9. Jo, med motoren/tenning av er det parklys når bryteren står i park eller on, men bryteren i off er alle lys av. Men med tenning på er både parklys og kjørelys på sammen i alle 3 posisjonene på bryteren. Slik har det vært siden jeg kjøpte bilen, og det er nok gjort sånn for å få automatisk kjørelys. Men jeg ønsker å kunne slå av kjørelysa, slik at jeg kan kjøre parklys i kombinasjon med grøftelys, og det er vel heller ikke helt heldig hvis jeg blir stoppa i teknisk kontroll at kjørelysene ikke kan slås av.
  10. Hei Kan ikke slå av kjørelysene på bilen (bmw 525ix), dvs. kjørelys+parklys er på både når lysbryteren står i off, park og on. Bilen er tyskimportert for en del år siden, og det er sikkert en jalla fiks for og få automatiske kjørelys. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få fiksa dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår