1996 940 LT med BSR chip 3" eff. og 0.8 wg klokke.
Hei, kjørte fra Drammen til Geilo nå i helgen med bilen, lå bare å kjørte pent og fulgte traffiken hele vegen,men akkurat da jeg var fremme skulle jeg gi på ut av en sving, og når jeg giret på 4500 kom det et slags smell/lyd som hørtes ut som at noe røk på motoren. da jeg parkerte og gikk ut av bilen hørte jeg at det var noe som lakk under panseret. lukket opp panseret og så at all kjølevæsken fra beholderen rant ut. tømte seg i løpet av en 15-20 sek. tenkte det var en slange ellr noe som hadde hoppet av men fant ikke noe feil med det første.
Dagen etter fikk jeg tak i ny væske og fylte på beholderen og startet opp, og alt fungerte som det skulle.(trengte heller ikke å etterfylle så tydet på at det bare var beholderen som hadde rent ut) kjørte og fikk litt temp. på bilen men alt fortsatt bra.
men da jeg kom ut senere på dagen for å sjekke var alt rennt ut igjen. Fylte da på mer væske og det så ut som det holdet seg i beholderen. kjørte helt hjem til Drammen igjen uten problemer, stoppet 6-7 ganger på veien men alt så fint ut.
senere samme dag etter at bilen hadde stått 2-3 timer gikk jeg å sjekket på nytt. DA VAR ALT RENNT UT IGJEN!?
kunne ikke se noe spesiellt nede i motor-rommet nå heller , men så ut som at det rant litt vann ut av eksosen bak.
Kan det være noe med kjølingen til turboen? en pakning eller noe som har røket der? eller noen andre forslag? takker for alle svar.