Gå til innhold

FOMMER`N

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FOMMER`N

  • Bursdag 01/04/1967

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    VW`S
  • Modell (eks S4)
    BOBLE, GOLF OG CADDY
  • Biltype (eks Audi)
    VW

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.volks.org/fommern/hoved.shtml
  • Bosted
    ASKIM

FOMMER`N's Achievements

  1. ettersom du ikke er medeier har du 10 % stemmerett..ellers har du 33,3333333%..........grinchy
  2. må desverre si at denne tråden ikke kommer så mye lengre før garasjen til makkeren er ferdig..og det blir nok ut på vårparten..(bygging tar tid når man har familie)da teamet har 2 felles biler og totalt 10 biler så blir ikke denne prioritert før den har blitt parkert i nye lokaler..
  3. joda...bilder hadde vært noe..men dårlig med kamera om dagen... ellers har rusthull blitt fikset..bremser gjennomgått (måtte bytte noen bremserør) endeledd byttet og nye skjermer\frontplate innkjøpt (byttes da den lakkrusten som var ikke gikk gjennom nåløyet til Kman) farge er diskutert og mattsvart med hvite felger er et forslag.. bilen er nok på skilt ganske snart men bilder kommer nærmere helgen..
  4. Det er moro og se på bil som man i utgangs punktet trodde var et garasje prosjekt "From Hell" Denne stod en stund på Autodb, tilsalgs i nærområdet...BILLIG, men så noe lurvete ut...lite info skrevet om bilen, men det er jo injection motor????? men men vi har da sett på verre biler...Ringte selger og fikk litt mer kjøtt på beinet..men ting ser jo ofte annerledes ut i selgers øyne.. Vi drar opp og titter.. der står en racing green metallic som er noe demontert..lykter, grill, seter, matter og støtfangere er tatt av..hmmm ser jo ikke ille ut da...panser, skjermer og frontplate har noe lakkrust,og det er noe småtteri rundt frontrute ++....etter en grundig titt så finner man bare et lite rusthull ved ene setefeste..hele hjulbuer bak og platten er ikke "slegge rettet".. YES..endelig en nesten rustfri caddy...og det beste er..dette er en orginal 1,8 injection med 5 trinns kasse...vi kaster over penger og denne er i boks... drar tilbake dagen etterpå og fyller bensin...setter på fronlyktene og inn med et sete..vrom vrom..starter på første forsøk... tut og kjør..går som ei kule i forhold til trøtte 1.6 litere..alt funker selv om varmevifta skreik litt i starten.. Det er jo ikke værst egentlig..man drar for å evt kjøpe en bil som man tror må hentes på henger og så er det bare å fylle bensin og kjøre...skrapte selvfølgelig litt inni tromlene, men bremsene hang ikke...selv om bilen hadde stått i 2-3 år... Det som er rart er at ingen har hentet denne før???mekk før eu,sette inn interiør, sette på grill, bytte 1 endeledd, se over bremsene og sveise igjen det lille hullet... Vi får se hva det blir av denne Depot kjerra etterhvert..bilder kommer...
  5. da jeg er "litt" boble mann..kaskje vi skal bygge om til 5x205 boltsirkel og sette på disse............ 17 TOMMERE...FOR GAMMEL BOBLE SIRKEL..YEAH Kman...DENNE LIKER VI..:hailvw
  6. og her er enda et lite motstykke.. angående fargen ihvertfall...trekkvogna sjøl... sleit ut clutchen på forrige motoren på den når jeg skulle trekke einser`n ut av gravstedet sitt..lukta varmt av hele bilen...:fire:
  7. takker for det trønder`n....utflytta trønder selv... prisen er jo som vanlig hemmelig..he he.. her er bilde av gullet trygt i garasjen....sammen med et lite motstykke.... her i ensom majestet...
  8. og den andre lykkelige eieren er her.........:partyon: angående rust så stod ikke denne så lenge i gress..var selvfølgelig en bukett med planter som spratt opp av motorrommet ved åpning av panser...har egentlig ikke funnet mange hull..er noe inn mot kanaler foran bakhjul men ellers bare overflaterust... godt utgangspunkt dette... bare flaks at jeg fant den..en på jobben nevnte at han hadde en 77-78 modell (trodde han) etter sin bestefar stående..hmm tenkte jeg, den må vi jo se på..men det varte og rakk før det skjedde..ca 3 mnd tror jeg..men ble noe overasket og ivrig da jeg så den...sjekket chassi nr bråkjapt og YES..det var en 75 mod.. fikk tak i henger og freste avgårde til garasjen...når vi kom frem var den ikke lett å skyve inn i garasjen, så vi måtte taue den en runde for å prøve å få igang hjula ordentlig... og det beste var at alt fungerte nesten 100 % etter denne runden..bremsene hang ikke på..derfor skal den nok få prøveskilt og kjøres til sitt nye hjem i den etterhvert ferdige garasjen Kman...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår