Gå til innhold

FordMan

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FordMan

  • Bursdag 09/14/1965

Contact Methods

  • Bosted
    Florø

FordMan's Achievements

  1. Tar med rapport fra hva som er gjort på verkstedet: doch motor med eec4 motorstyringmodul,mfi-i innsprøytingsystem kontr:fordelerlokk,rotor,plugger, ok kompresjon, ok gnist, ok bensintrykk, ok oljenivå, ok manifoldtrykkføler, ok tempraturføler, ok vakuumlekasje, ok gasspjeldføler, ok nødbryter for bensinumpe, ok veivføler, ok sikringboks hs, ok pcm(hjerne) opna denne, ok ledninger,koblinger,spes. dei 2 store under manifold,ok batteri,noe svakt,ladda dette luftfilter,ok omluftventil(på innsug)denne opner/lukker ikkje som den skal. bensintrykkregulator,lekker litt inn i manifold. ledningene til veivføler var isolasjonen slitt bort,isolert ledningene, ok
  2. Takker nok en gang "volvo" :thumb
  3. Ok...tusen takk for raskt svar "volvo"...tar dette med meg videre. Fant en annen liknende tråd hos Bilinform, og kan det være noe i svaret der? http://www.bilinform.no/index.php?option=com_content&task=view&id=2131&Itemid=105
  4. Tipset er notert "volvo". Kan du forklare litt nærmere om det f.eks slår gnister eller ikke?
  5. Hmm..godt spørsmål "volvo"...men det vet eg ikke før eg får spurt i morgen. Har du noen formeninger om det skulle være det ene eller det andre?
  6. Min 95' Scorpio STV 2.0 har vært inne på verksted i flere dager nå uten at de klarer å finne feilen :hvaskjera Valgte å hente ut bilen idag, for å be om hjelp her på forumet, og håper at noen kan bidra til å løse dette. Problemet er at bilen ikke vil starte når det er skikkelig fuktig i været. Når det er tørt ute, starter den med det samme, og går fint. Testet med å plassere en kupevarmer under panseret, og la den like under fordeleren. Etter ca.1 god times tid, startet bilen. Når den ikke starter, kan vi slepe den igang. Den kinner fint, men "tenner" ikke ! Verkstedet har skiftet alle plugger, samt fjernet korresjon fra fordeler. Er selv ganske "grønn" på dette feltet, men skal prøve å beskrive videre. De skiftet en ventil i fordeleren (sørger for riktig lufttilførsel?) som vår gåen, uten at dette gjorde noen nytte med ny. I morgen skal eg få en epost med nøyaktig data over hva som er sjekket/målt og byttet fra verkstedet, og poster dette her i håp om hjelp. Vile bare starte tråden nå, og det kan jo være noen som har opplevd samme problemet og sitter med en mulig løsning (?) Håper på snarlig svar da dette haster. På forhånd takk :driving
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår