Glemte foresten å skrive at det er 1.6 motor 90hk i bilen.
Takk for svar!
Bilen har splitter nytt batteri, men har fremdeles problemer med strømmen i bilen. For to dager siden skulle jeg hjem fra jobb, startet bilen og kjørte de 3km til Rema 1000 på veien hjem. Da jeg stoppet motoren forsvannt all strømmen i bilen. Jeg kunne ikke låse dørene med fjernkontrollen, kupè lyset gikk ikke på når døra var åpen, skjedde ingenting dersom jeg prøvde å starte den. Sjekka polene på batteriet og den pluss polen nedi motor rommet + sikringer. Men alt så fint ut. Etter å ha sittet i bilen i ca en time fikk jeg noen til å kjøre meg hjem. Senere på kvelden ringte jeg en kamerat for å høre om han kan slepe den, det kunne han. Etter at bilen hadde stått på Rema i noen timer var jeg der igjen + kameraten min som skulle slepe.
Jeg hekta kroken i slepetauet i bilen hans og min. Slepinga gikk helt fint i ca 500meter, så kom strømmen tilbake i bilen (hadde på tenningen da jeg ble slepet, pga ikke rattlåsen skulle slå inn).
Lys i instrumentene, kjørelys og alt virket helt fint nå. Startet den og den gikk som den skulle. Blinket med lysene til kameraten min for å få han til å stoppe, siden jeg kunne klare meg resten for egen maskin (han forsto med en gang at det hadde ordnet seg, fordi jeg kunne ikke blinke med lysene hvis ikke bilen hadde kommet til seg selv igjen).
Så nå står bilen på verksted, har ikke selv peiling på hva det kan være, men dårlig kontakt er det hvertfall en plass.
Så ang motror temperatur.
Hvis den står en god stund på tomgang kommer tempmåleren opp til strek nr 2 (ca 1/2 av det måleren kan vise), men når jeg kjører ligger den på en strek under der, tror det er 1/4 del av måleren den viser da. Du har gjerne nyere type instrumentpanel enn meg, men målerene bør vell vise noen lunde det samme, kansje strekene er plassert forskjellig)
Hvilken og hvor kjøpte du temp måler? Pris?
Baklyktene virker det som at der er i kontakten til selve lykta det er noe feil, har sprayet elektro rens inni stikket, og sett etter korrosjon. Korrosjon var det ikke og elektorensen viket heller ikke. Men har klart å sette stikket litt i "spenn" slik at det virker nå.