Gå til innhold

Flaten 87

Bruker
  • Innholdsteller

    106
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Flaten 87

  • Bursdag 11/29/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skru bil, militæret, drikke/feste, vintersport osv
  • Modell (eks S4)
    Golf TDI
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Militær
  • Motor (eks 1.6)
    1.9
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senk og felg
  • Fylke
    Aust-Agder

Contact Methods

  • MSN
    Flaten87@hotmail.com
  • Bosted
    Gjerstad

Flaten 87's Achievements

  1. Samme problemet hadde jeg, fiksa det lett for ett par timer siden. Legg ned baksetene, skru ut 2 skruer, ved "håndtaka" i plasten, riv den ut, er bare klips. Da kommer du til låsen, ta av det ene staget som er åpneren, åpne luka manuelt innenfra ved å dra i spaken. Smør rikelig med wd40 eller lignende. Dra låsen til siden et par ganger and thats it ;) Med mindre det er noen andre defekter
  2. Tja, meg må nok si del hjalp en del, men ikke så mye som jeg hadde forventet
  3. Jeg jekka opp bilen og la meg under ja, men blir nok ein go den lettere på bukk da ;) Skal prøve å få ut noen bilder
  4. Jeg fikk det til nå, var ikke så reint vansklig som jeg skulle tro igrunn. Men det som var problemet var å løsne mutteren fra wg staget fra aktuatoren. For da bare sveiv staget sammen med mutteren. Så da måtte jeg ta ut hele wg aktuatoren å smøre litt, så var det bare å sette det på plass igjen og stille staget helt inn. Resultatet ble 0.8+- bar ladetrykk. Og stabilt :D Men det blir litt forlite, skal ha 0.9 til 1.0 bar tenkte jeg meg. Så da må jeg kappe litt på wg staget, slik at jeg får stilt inn litt mere. Bilde er av litt dårlig kvalitet og litt snudd på siden. men men? Jeg gjøre som b230ft sa og det funka veldig bra: Kan legge ut noen flere bilder så andre kan se hvordan det gjøres ein dag. Ikke så vanskelig igrunn. Bare å prøve seg frem.
  5. ja har viking chip ja. Men wg stage skal bli kortere ;) har prøvd pys-ventil tidligere, men ble utrolig ustabilt trykk. gikk fra 1,2++ i begynnelsen, og ned til orginalt igjen etterpå
  6. Jeg lurer på hvordan dere gjør det når man skal korte inn WG staget for å få mere turbo trykk. Prøvde litt i dag, men var jo ett reint hel.... å komme til der Noen forslag?
  7. Fant ut av problemet, så nå er det iorden. Men har fortsatt den samme fjuskinga når bilen er kald, men funker helt greit når den kommer opp på tempraturen.
  8. Takker for tipsa over. Skal prøve det. Okay, litt oppdateringer her: - Problemet med at jeg ikke fikk bensinpumpene til å gå tidlige, var på grunn av brudd i +12v til sikringen til bensinpumpe relèt. Så nå er det i orden. -MEN nå går pumpene hele tiden så fort tenninga er på, de stopper ikke. Så relèt kobler ikke ut bensinpumpene når det er nok trykk. Og det er jo btr som styrer bensintrykket, men den er mekanisk(koriger vist feil) Men det burde jo være en elektrisk føler som sier ifra til relè nå den har oppnådd ett vist trykk, og da kutter strømmen til pumpene. Hvor kan den være isåfall(hvis det er en)? Fritt frem for forslag til løsninger:thumb DEN SOM KOMMER MED ET FORSLAG TIL PROBLEMET SOM GJØR AT DET VIL FUNKE FÅR 200 ,-KR PÅ KONTO:hello:
  9. Her er bensinpumpe relèt i bilen min. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan begynne å feilsøke. Symptomer: bensinpumpa går hele tiden når jeg vrir om på tenninga. Jeg vet at relèt er i orden Sikring 1= +12V fra bateriet sikring 11= bensinpumpe relè sikring 12= tenning +div Ble snudd litt på siden etter jeg lasta det opp men...
  10. Endelig noen fremskritt her. Fått bensin-pumpene til å gå + at det kommer bensin frem til dysene. Men pumpene stopper ikke :/ Så var det dysene da, kommer nesten ikke sprutbilde i det hele tatt, drypper så si. De er vel rimelig tette og trøtte etter 300.000 lange bak seg, hehe. Da regner jeg med at det blir nye dyser, kan like godt gjør det. Dysene er grønne, så da er de nok orginale. Jeg ringte biltema og bilextra og spurte om de kunne skaffe, men den gang ei. Så får prøve volvo, sikkert skamdyre da? Bilen er chippa, så vurdere å kjøpe noen dyser som er hakket større, men litt usikker. Grunnet mange som har problemer med "drukning" etter det jeg hører. Noen erfaringer,pris?
  11. Da har e fått feilsøk i dag, kom ikke strøm til sikringen. men har lagt en lask fra tenninslåsen nå. Så da går pumpa i tanken, men den stopper ikke. Bare går og går. Lurer litt på om pumpa ikke klarer å pumpe frem benin og ikke oppnår benintrykk. For det kommer ikke bensin frem til btr. Så e får prøve å ta av slangen direkt på pumpa i tanken for å se om den pumper. :confused:
  12. Jeg tviler på det er filteret som er tett, for det bytta jeg i sommer. Fikk satt i det nye relet, men ikke noe respons fra pumpa. Skal prøve å tvangskjøre pumpa i morra. Så da får mi se om pumpa er gåen, eller om det er dårlig jord. Noe jeg lurer litt på folkens er hvor pumpa er hen. En kamereat av meg var veldig påstålig på at pumpa var enten ved tanken eller i motorrommet. Men jeg kan minnes at jeg så noe som kunne minne om en besinpumpe, som stod ved siden av bensinfilteret. Så jeg ble litt i tvil her. Noen som kan si hvor den er?:thumb
  13. neida det er manuell, jeg får ut nå å prøve nå. takk
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår