Gå til innhold

850 2,0LT

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 850 2,0LT

  • Bursdag 03/08/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Østerdalen

850 2,0LT's Achievements

  1. Motorbytte inklusive arbeid kommer på 50000...så det blir det ikke.
  2. Det skal visstnok være ganske nøyaktig kostnadsoverslag... ca 500 pr ventil, så er det jo alle pakninger og smådeler, og andre deler som nevnt i tråden. Det var noe visstnok noe spesielt med ventilene siden det er turbomotor som sitter i den... Estimert til ca 18 arbeidstimer totalt... Så julegaven til sambo i år blir å få bilen på veien igjen....skal være ferdig til helga.. Tips til felger mottas med takk :) HVa kan jeg eventuelt vente av effektuttak av chip? Standard 175hk....en jeg snakket med mente det var mulig å ta ut 225hk
  3. Dommen er falt og dette blir som ventet dyrt. Men nå har jeg bestemt meg for at skal jeg bruke penger på doningen, så skal jeg gjøre det også.... Derfor skal doningen chippes og nye felger skal på..... Har noen forslag til hvilke felger som gjør seg på en 850 stasjonsvogn 2,0LT. Mørk grønn av farge...
  4. Takker så mye for oversikten :) Mekanikeren jeg snakka med i dag ville ikke anslå hvor mye det ca kom på... Verkstedet tar ca 600 mva i timen så da vet jeg ca hva jeg kan vente meg. Det viktigste er å få doningen på veien igjen. Kan ikke ha 850'en stående på verkstedet...
  5. Da har jeg fått beskjed over hva som skal byttes: 10 ventiler var stuka....eksosventilene rem vannpumpe løpehjul kostnadsoverslaget får jeg i morgen....gleder meg....:(
  6. Da er bilen hentet. Og det er løpehjulet som er gått.... Jeg får beskjed i løpet av dagen om det er skjedd noe med ventiler osv....
  7. Det kan bli en spennende diskusjon med verkstedet som bytta rema ved 117000 Det var der jeg kjøpte bilen også...
  8. det er nettopp strammehjulet ja.... Hørt om dette før på 850?
  9. I går hadde jeg den kjedeligste opplevelsen med min 850.. Jeg hadde parkert hjemme og skulle bare snu bilen da det raklet i motorrommet.... Åpnet panseret og la merke til en liten deformasjon på venstre side, på dekselet hvor kam rema sitter.... Og det viser seg da at strammingshjulet har skrudd seg av og gått gjennom dekselet. Det ser ut til at det er et lager på hjulet som har gått i stykker. Er det noen som har erfart noe lignende? Bilen er en 850 2,0LT fra 1996. Den har gått 169000 og hadde kamremsbytte på 117000 Mandagen vil vise hvor mye som er ødelagt.....både jeg og lommeboka mi kommer til å ha det vondt i lang tid fremover :(
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår