Gå til innhold

passat_35i

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om passat_35i

  • Bursdag 01/06/1982

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

passat_35i's Achievements

  1. byr 1200 ink frakt send pm hvis interessert.
  2. Hvor mye skal du ha for alt da? Ps. er det dem du viser på bildet? Send pm!
  3. "2-3 toppakninger ? Høres shabby ut. Men man får kjøpt kobbertoppakninger som senker kompen litt." Stacking av toppakninger for å senke kompresjonen er en vel prøvd metode da det ofte viser seg vanskelig å få tak i toppakninger i så store tykkelser til visse biler/topper. Ved evt. stacking av pakninger brukes også sterkere topplokks bolter feks. Arp sine. Folk har kjørt godtover 1.1 bars ladetrykk på stacket oppsett uten noen problemer. Kommer helt ann på hvor nøye du er med plansliping, rensing av overflater osv. før du momenttrekker toppen intil blokken. Minn lille jalla guide ovenfor er noe jeg spyttet ut i full fart på morgenkvisten. En mer utfyllet gjennomgang av denne ombyggingen finnes helt sikkert på BF sine sider i fra før av:-) Når det gjelder ferdig bygget turboklare 8v maskiner, finnes dette også. Ingen bedre kandidat for dette enn en original G60 motor (har allerede forsterket interne komponenter i fra fabrikk)
  4. TD golf med rett intercooler økt ladetrykk, rett justert modda pumpe , 2,5" downpipe (original er en stor strupe) , korekt innstilt stjernehjul ,modda governor og LDA drar glatt i fra de fleste modda 8v GTi`er! Og den beste delen :Alle overnevnte modifikasjoner er gratis! Det eneste som evt. kankoste er 2.5" downpipen hvis ikke du kan lage en selv da:-) Har en 90mod passat på 1,5 tonn! Med 1.6TD ra motor , Drar som pokker den!
  5. Dette oppsettet vil være gunstig for deg både prismessig og ant. t/arbeid. Krav: du må ha k-jetronic 1 eller 2 systemet ( type 1 i fra en tidlig G60 motor for mest ytelse) (type 2 var ganske standard for Gti før ca. 88-89mod) Det du trenger er : manifold, downpipe ,turbo , slanger til og fra turbo, oljekjøler og bunnpanne i fra en passat ,jetta eller golf TD motor og eventuelt en inercooler ,men ikke et must. Du trenger strengt tatt ikke smidde stempler eller sterkere råder etc.etc. , men skal du ha ladetrykk i overkant av 1.1 bar og kjøre bilen hardt anbefales dette. Dette gjør du: Drar av toppen på motoren din , demonterer eksos og innsugsmanifold. (rengjør gjerne innsug og utblåset på toppen , kanskje en litt porte jobb isammeslengen ?) eksosmanifolden i fra TD`en skal på med turbo flens pekende nedover (altså opp ned i forhold til TD oppsettet). match innsug og utblås portene på topp og mani. ved å slipe dem. Monter turbo på. Ps. husk å sjekke toppens maskinerte overflate for vridning/ujevnheter som oftest må disse planslipes før montering hvis dem er utenfor toleranser. Nå! du kan kjøre opptil 0.6-0.7 bar ladetrykk på standard kompresjon ca. 10.5:1 , men siden originale turbomotorer har et komp. forhold på ca. 7.5:1 bør du også gjøre noe med dette. Da kan du kjøre høyere ladetrykk:-) 1. Du kan kjøpe tykkere toppakning (kopper pakn anbefales) 2. Du kan bygge med 2-3 stkstandard toppakninger ( den rimelige måten , men tåler ikke like mye ladetrykk som alt. 1) Husk nye strekkbolter! Nb. 1mm økelse på pakningtykkelse tilsvarer ca. 0.5 komp poeng. dvs. 3mm tykkere pakn. enn standard vil gi deg et komp. forhold på ca. 9.0:1 mer trengs ikke da du ikke skal kjøre all verdens ladetrykk. Sette i sammen hele herligheten ink. downpipe alle slanger , oljekjøler og bunnpanne i fra TD Og evt. intercooler fabriker rør i fra luftmengdemåler til innsuget på turbo og så i fra utblåset på turbo till innsugsmanifoldenand youre good 2 go:-) Tips! Turbo og eksos bolter sitter som oftest helt bom fast (masse crc spray blåse lampe og muskelkraft hjelper) Få med alle bits and pieces som hører til oljekjøler turbo o.l. Trekk toppen med god moment nøkkel og riktig prosedyre. Dette oppsettet holder helt opp til ca. 140 h/k + -. Går du for innsprutsystem og dyser i fra en eldre G60 kan du lade helt opp til 170Hk. Ps. dette sliter på motoren og anbefales ikke prøvd hvis motoren allerede har rullet 300k ++ Lykke til!
  6. Dette oppsettet vil være gunstig for deg både prismessig og ant. t/arbeid. Krav: du må ha k-jetronic 1 eller 2 systemet ( type 1 i fra en tidlig G60 motor for mest ytelse) (type 2 var ganske standard for Gti før ca. 88-89mod) Det du trenger er : manifold, downpipe ,turbo , slanger til og fra turbo, oljekjøler og bunnpanne i fra en passat ,jetta eller golf TD motor og eventuelt en inercooler ,men ikke et must. Du trenger strengt tatt ikke smidde stempler eller sterkere råder etc.etc. , men skal du ha ladetrykk i overkant av 1.1 bar og kjøre bilen hardt anbefales dette. Dette gjør du: Drar av toppen på motoren din , demonterer eksos og innsugsmanifold. (rengjør gjerne innsug og utblåset på toppen , kanskje en litt porte jobb isammeslengen ?) eksosmanifolden i fra TD`en skal på med turbo flens pekende nedover (altså opp ned i forhold til TD oppsettet). match innsug og utblås portene på topp og mani. ved å slipe dem. Monter turbo på. Ps. husk å sjekke toppens maskinerte overflate for vridning/ujevnheter som oftest må disse planslipes før montering hvis dem er utenfor toleranser. Nå! du kan kjøre opptil 0.6-0.7 bar ladetrykk på standard kompresjon ca. 10.5:1 , men siden originale turbomotorer har et komp. forhold på ca. 7.5:1 bør du også gjøre noe med dette. Da kan du kjøre høyere ladetrykk:-) 1. Du kan kjøpe tykkere toppakning (kopper pakn anbefales) 2. Du kan bygge med 2-3 stkstandard toppakninger ( den rimelige måten , men tåler ikke like mye ladetrykk som alt. 1) Husk nye strekkbolter! Nb. 1mm økelse på pakningtykkelse tilsvarer ca. 0.5 komp poeng. dvs. 3mm tykkere pakn. enn standard vil gi deg et komp. forhold på ca. 9.0:1 mer trengs ikke da du ikke skal kjøre all verdens ladetrykk. Sette i sammen hele herligheten ink. downpipe alle slanger , oljekjøler og bunnpanne i fra TD Og evt. intercooler fabriker rør i fra luftmengdemåler til innsuget på turbo og så i fra utblåset på turbo till innsugsmanifoldenand youre good 2 go:-) Tips! Turbo og eksos bolter sitter som oftest helt bom fast (masse crc spray blåse lampe og muskelkraft hjelper) Få med alle bits and pieces som hører til oljekjøler turbo o.l. Trekk toppen med god moment nøkkel og riktig prosedyre. Dette oppsettet holder helt opp til ca. 140 h/k + -. Går du for innsprutsystem og dyser i fra en eldre G60 kan du lade helt opp til 170Hk. Ps. dette sliter på motoren og anbefales ikke prøvd hvis motoren allerede har rullet 300k ++ Lykke til!
  7. Har du prøvd å topplade batteriet? Tommelfinger regel: Batteri må være minimum 80% fulladet før at en dynamo kan holde det vedlike. Under 80% vil dynamoen kun lade nok til å forsyne bilen med driftsstrøm og ikke lade opp cellene nok til at du har til en vanskelig "kaldstart". Jeg mener at krypstrøm eller den bryteren du snakker om tapper ditt batteri til det punkt at du akkurat ikke har nok saft, men hadde batteriet vært toppladet kunne dynamoen på en mer effektiv måte holdet batteriet ditt toppladet. Kur:1) børst alle hoved poler /kontakter smør med batteri polfett (Mot krypstrøm) 2) fiks den bryteren du snakker om. 3)topplad batteriet ditt. Da skal alt være i orden. Håper jeg:-) Hvis ikke , stikk innom din lokale bosch service verksted . Dem tar mer enn gjerne en gratis test på dynamoen og batteriet ditt.
  8. Husk å ha bilen stående helt i vater når olja tappes og fylles! ellers kommer ikke alt ut v/tapping og gir falsk avlesning v/påfylling Vent minst 2-3 t på at alt skal renne/dryppe ned i fra vegger o.l i girkassen (du vil ikke tro hvor mye olje som kan henge i gjen på interne komponenter i g.k.) Ps. når du for første er i gang skru gjerne ut den magnetiserte pluggen på bunnen av g.k også og rens den for evt. stål spon/støv. Denne pluggen holder på slitte stål partikler slik at ikke oljen blir til en slipepasta:-) Lykke Til.
  9. Stemme d ja. Byttet olje på girkassa til en som ikke var listet i anbefalningstabellen og voila! Samme symptomer som dere opplever:-) Var innom min lokale vag forhandler og plukket opp 2l 75w90 shell helsyntetisk. Girkassen funker som om den skulle vært ny nå! Bil: 90mod passat 1.6TD km:263.000 Ps. Selv om dere ikke har byttet til annen olje kan samme symptomer oppstå pga. gammel olje. Cheers
  10. http://www.krogslund.no har et sett til golf 2 sjekk ut!
  11. Ønsker å kjøpe fjærer og dempere nytt eller brukt til min 90mod passat sedan 1.6TD. Kom med tilbud alt er relevant! Trenger også bakbremser (trommel) nytt/brukt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår