Gå til innhold

jir63

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jir63

  • Bursdag 04/04/1963

Contact Methods

  • Bosted
    Vikhammer

jir63's Achievements

  1. Jeg har den litt uvanlige 100hk-varianten av 1,9 TDI motoren og ønsker å fra ut litt mer av den. Snakket med BSR/Autopower (PPC) som desverre ikke kunne levere til min motor. Er det noen som har gode forslag? Hva må jeg forvente å betale? Hva kan jeg forvente å få? (hk/nm) Bor i Trondheim så eventuelle forhandlere rundt her hadde vært bra men ikke et "must"..
  2. Hei der.... :driving Sliter veldig med nesten samme problem, men vet ikke om det har noe med kjørevarmeren å gjøre..... Jeg må, selv i bare 2-3 minusgrader, kjøre nesten 15 km før motoren har riktig driftstemperatur. Greit nok at dieselen går gjerrig og derfor ikke avgir mye "overskuddsvarme", men det får være måte på da syns jeg!! Har nettopp kjøpt min 2004 1,9 tdi og vurderer å kontakte Møller for å få satt inn full Defapakke på deres regning!! Håper flere er enig i "kravet" og tar kontakt med sin lokale VW forhandler for å klage på dette. :Devil: :naaaws
  3. Takk for delvis svar. Ble til at jeg kjøpte bilen allikevel. Motoren virker ok så langt.....
  4. HJELP :hellothere: Har nettopp avtalt å kjøpe en 2004 Touran 1,9 TDI Trend Vare, og oppdager i etterkant at bilen har 100 hk motoren, ikke 105 som jeg trodde.....! Hva er egentlig forskjellene på disse motorene? (Nm - partikkelfilter -forbruk - serviceintervaller - driftskarakter o.l) Er det grunner for at jeg bør heve kjøpet, eventuellt prisavslag om 105hk motoren er en nyere, mer moderne konstruksjon e.l. ? Håper på snarlig svar, handelen gjennomføres i løpet av fredag eller lørdag!!!!!
  5. Takk for all hjelp!! Gledelig med rask og korrekt respons. Nei skrur ikke mye selv så dette må fagfolk ta.... Har snakka med Toyota i Trondheim og de skal også ha 3600.- for jobben med registerreima. Blir vel en byttegenerator også tror jeg..... Takk igjen
  6. Overtok "storcombien" etter min far. Da hadde den gått 105000, nå har den rullet 221000 og registerreimsbytte er påkrevd umiddelbart..... Spørsmål 1: Kan motoren rase hvis reima ryker før jeg får den skiftet? Motoren er en 1,6 L XL 16V forgasser. Spørsmål 2: Noen som har peiling på hvor jeg får dette gjort billigst mulig? Har nettopp kostet på bilen betydelige beløp etter eu-kontroll. Spørsmål 3: Relativt ofte slutter bilen og lade, delvis eller helt. Snakker vi om defekt dynamo, laderegulator eller hva? Er regulatoren en integrert enhet i laderen eller er den en egen enhet? Kostnader ved bytte? Er svært takknemlig for all hjelp og laster opp bildet av "doningen" ved første anledning. Hilsen "10-000 tommeltotta"
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår