Gå til innhold

snøplog

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om snøplog

  • Bursdag 02/14/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Lyd og bil...
  • Modell (eks S4)
    Golf I
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    Serviceelektroniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senka og 1.8 MK2 motor.
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • MSN
    Hanzi_87@hotmail.com
  • Bosted
    Drøbak

snøplog's Achievements

  1. Trenger en komplett drivaksel til høyre side på min w123 250 ambulanse. vil anta at det er samme som står på 250/280 personbil men det vet kanskje noen av dere mer om enn meg... tlf: 99 42 39 99
  2. jeg er vel litt nostalgiker men mener fortsatt NFS Porsche fra 99' er det beste bilspillet til pc...
  3. har du mulighet til å få tatt bilder av den? jeg vet null om vr6 motoren så er godt mulig den er anderledes, men hvis den ikke er det så tåler jo hvertfall den høyere effekt enn en einser kasse...
  4. Trodde 2er'n bare kom med 3 trinns mekanisk kasse jeg...? men da er jo det en mulighet også. er ikke så vesentlig hva slags modell den er fra så lenge den passer best mulig med resten. elektroniske styringa lager jeg sjøl...
  5. Jeg starter per i dag på nytt prosjekt på min Golf mk1/2(tidligere Endre sin AuTomat) og trenger en 4 trins elektronisk automat kasse, noen som har bilder av en mk3 automatkasse eventuelt en liggende som jeg kan ta en titt på? Må se om jeg klarer å få trøkka en sånn ned i min mk1 uten altfor mye mekk. så vidt jeg kan se så er vel festene mellom girkasse og motorblokka idenstiske på mk3 og mk2, men hvis noen vet at det ikke er tilfelle hadde det hvert greit å vite...
  6. Jeg starter per i dag på nytt prosjekt på min Golf mk1/2(tidligere endre sin AuTomat) og trenger en 4 trins elektronisk automat kasse, noen som har bilder av en mk3 automatkasse eventuelt en liggende som jeg kan ta en titt på? Må se om jeg klarer å få trøkka en sånn ned i min mk1 uten altfor mye mekk. så vidt jeg kan se så er vel festene mellom girkasse og motorblokka idenstiske på mk3 og mk2, men hvis noen vet at det ikke er tilfelle hadde det hvert greit å vite...
  7. Jeg var nøden så tok det første jeg fikk tak i. Har da hvert i larvik og hentet en golf 2 som jeg har tauet hjem for å hente ut motor og eventuelt girkasse om den er mulig å flytte over... tenkte å legge ut en lenke med bilder av den havarerte motoren og den nye (hvis jeg får den inn da:P) i morgen...
  8. min stakkars golf 1 motor tok kvelden tidligere i dag, og jeg trenger dermed en ny motor snarest. (er bruks bilen.) alt er av interesse så lenge den starter. er i dag automat, men når alt først skal ut kan jeg godt bytte til manuell, så hvis noen gjerne vil bli kvitt kasse og motor i ett er det helt greit. håper på snarlig svar!
  9. min stakkars golf 1 motor tok kvelden tidligere i dag, og trenger dermed en ny motor snarest. alt er av interesse så lenge den starter. er i dag automat, men når alt først skal ut kan jeg godt bytte til manuell, så hvis noen gjerne vil bli kvitt kasse og motor i ett er det helt greit. håper på snarlig pm!
  10. Min stakkars golf 1 motor har i dag tatt kvelden for godt... Noen som har en motor liggende som de kunne tenke seg å kvitte seg med? er bruks bilen min så er litt nøden for å si det sånn. Alt er av interesse, så lenge den starter da... Kan godt være med girkasse. har automat i dag, men når alt først er ute kan jeg gjerne bytte. håper på snarlig PM...
  11. Det går heller dårlig desverre. Var hos høggern for en stund siden for å se om det var mulig, motorblokka har de samme festene så den skulle gått greit, men girkassa er festet på en annen måte og så vidt jeg kunne se var det ikke bare bare å få koblet sammen golf 1 girkasse og golf 3 motor... noen andre som vet noe om det eventuelt? Ellers så har jeg fått papirer fra møller for å få den godkjent med 1.8 l på 112 hk. han på møller mente å huske at det var en av mekanikerene der som hadde putta inn en mk3 motor i en mk1, men at det var ett helvettes jobb og at det var mye styr med biltilsynet for å få den godkjent. har lagt prosjektet på is foreløpig, men har jo øya oppe for en egnet motor:)
  12. Har hørt litt rundt angående det å få den godkjent med GTI 3 motor (er 8v så er bare 115 hester). Hvis jeg setter på bremser fra golf 1 GTI vil jeg kunne få den godkjent med GTI mk1 motor på 112 HK. Sånn jeg har forstått det kan jeg da få den godkjent med GTI 3 motor hvis jeg har bremse data på bilen fra godkjent verksted som sier at den ikke yter mer en 112 HK. har en kompis som har fått ordnet det sånn med en volvo 360 med 940 tic motor på 200 gamp... bremset til 140 HK og da får han godkjent den. Noen som eventuelt kan bekrefte/avkrefet dette?
  13. Takk for raske svar!!! Stemmer at det er endre sin auTomat:) Plukker selvsagt med det som er av ledningsnett annet snacks på mk3'en og tenkte også å smelle inn manuell kasse mens jeg er i gang. 3 trinns automat er ikke akkurat det mest økonomiske eller turtallsvennlige man får tak i;) Når det gjelder eksos så har jeg heldigvis en kamerat som hevder å være dreven med sveisinga så det blir jo en god anledning til å finne det ut:) Noen som har aning om hva som er en fornuftig pris for mk3 motor? hakke lyst til å betale blopris...
  14. Jeg har akkurat kjøpt meg min første einser og har kommet til den slutning at 1.5L med automat ikke akkurat "river skinnet av pølsa" (Polardego sine ord). Var på skrapen i dag og fikk øye på en Golf III GTI som enda ikke var ribba og lurer derfor på om det er noen som har erfaring med Golf III motor i Golf I? eventuelt om det er noen som vet om motorfestene er de samme? Hadde hvert knall med svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår