Gå til innhold

1984-280E

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 1984-280E

  • Bursdag 12/02/1973

Contact Methods

  • Bosted
    Hjemme

1984-280E's Achievements

  1. Var jo det jeg også trodde til jeg så det omtalte klistremerket... Det er ikke annerledes størrelse på navhulet på disse SLK'ene da? Kan jo selvfølgelig prøve dem på min S124, men det er så kaldt ute :)
  2. Heisann. Har noen 15" originale alufelger som jeg tenkte å avhende. Personen jeg overtok dem fra kjørte selv c-klasse, men jeg vet ærlig talt ikke hvilken bil de har vært brukt på. Jeg tenkte at mercedesfelg er mercedesfelg, så lenge innpresset blir riktig, men på innsiden av disse felgene står det et klistermerke som sier "kun for SLK". Noen som vet noe om dette? Passer de andre mercedeser også? Hva tror folket er rett pris for 4 slike i god stand med dårlige, men lovlige (4-5mm mønster) Hakkapeliitta Q?
  3. Jeg er på utkikk etter følgende brukte deler til en -96 Omega 2,0 stv: - Hovedlysbryter (Hele den firkantete innsatsen, trenger ikke knappene til tåkelys). - Tåkelys, venstre side. - Nakkestøtte bak (1stk, lys grå velur). - Lyktespyler, høyre side. - Sidelister B eller B2 (komplett) - Linselykter Ta kontakt hvis du har noe av dette, og fortell hva du har tenkt deg i pris.
  4. Er det slik at hvis disse ikke var montert originalt på min bil, så er det bare å kjøpe sensorene og montere dem inn? Alt annet er der, eller?...
  5. Aha! *ting begynner å demre* Da er det vel best jeg sjekker om det fins noen sensorer der før jeg kaster flere forbannelser over tidligere eier :) Fint at Opel gjør det så enkelt for meg å være bileier :uhhmmwhat?:
  6. Jepp... Var 3 tomme plasser til pærer der. Sannsynligvis forrige eier som ble lei av varsellysene og plukket ut pærene. angry2 Hadde bare 2 ekstra å sette i, så jeg håper jo at det ikke dukker opp flere varsellys når den siste kommer i. @JChE: Takker!
  7. OK. Har sett litt rundt og har vel egentlig også kommet frem til at det kan stemme. Bremseklossene mine er fine, så jeg regner med at det er en slitasjevarsler eller to som ikke er i toppform. Noen som vet om det er mye jobb å bytte dem? Kan man evt. bare kortslutte ledningene for å bli kvitt lyset?, så kan jeg heller bytte dem i forbindelse med neste klosseskift.
  8. Var ute og byttet lyspærer i instrumentene i kveld og fant ut at det manglet pærer i den nederste delen av informasjonsdisplayet. Etter å ha satt i nye pærer lyste et symbol som ser slik ut (bare med orange lys): Hva betyr dette? Finner det ikke i instruksjonsboka...
  9. Vel jeg har ikke så veldig god greie på slikt, men å fylle E85 for å få ned CO'en var et av tipsene jeg fikk, bl.a. her inne. Det skal og sies at CO'en falt littegrann da jeg økte fra ca 50% E85 til ca 70%, men det kan selvfølgelig ha andre årsaker. Noen andre her som mener CO'en kan relateres til E85'en? Evt til forgasserrens og/eller kondensfjerner. Veldig sugen på å få den ned mot 0 nemlig :)
  10. Verkstedet jeg var på svarte veeeeldig unnvikende på om det var påkrevd, selv etter direkte spørsmål på om de kunne unnlate å godkjenne bilen uten denne kontrollen. Nå begynte bilen å trekke mot høyre etter at jeg byttet endeledd, så en justering var vel på sin plass uansett, men jeg synes ikke noe om verksteder som ikke kan gi meg et klart svar når jeg spør direkte. Jeg betalte 700,- for justeringen og det må vel kunne kalles en grei pris for å slippe å ødelegge dekkene... Når det kom til CO'en var det imidlertid fremdeles problemer. 0,57 havnet den på selv med ny lambda og katalysator. Olje, filtre og plugger var og nye. Var vel oppe i ca 70% E85 og hadde kjørt en stund med ei flaske injektorrens i tillegg. Hadde forresten i desperasjon også ei flaske kondensfjerner på også. Ble jo nesten topfuel-bil det der :) Verkstedet underkjente bilen og mente de måtte "feilsøke litt for å se om de kunne finne problemet". Jeg så imidlertid påska svinne i det fjerne. En tur på det lokale Opel-verkstedet (som var mitt førstevalg for EU-kontroll, men de hadde ikke tid å ta den på sparket sist) og alt løste seg. Der hengte de seg ikke opp i at CO-måleren tippet over 0,5 men konsentrerte seg mer om at den i perioder lå på 0,48 og bilen ble godkjent! De mente også at CO'en kunne synke etter en langtur med bilen. Etter at "saker og ting hadde fått gått seg litt til" :) Så deilig med noen som var interressert i å hjelpe fremfor å bare tjene penger på meg! I tillegg dro verksmesteren ut en slange i bakkant av motoren og plugget denne med en skrue. Syntes han sa at den var til EGR-ventilen, men er usikker. Han sa slangen uansett bare kjørte uforbrente greier tilbake inn i motoren og at å blokke den kunne ha positiv effekt på CO'en - Noen som har noen formeninger om dette? Har ikke fått målt CO'en etter påskas langtur, men jeg håper jo at den ikke skal ligge rett under 0,5. Det lover isåfall dårlig for fremtidige EU-kontroller...
  11. Jeg har fått et litt pussig problem på min -97 Omega 2,0-16. Belysningen bak instrumentene og i midtkonsollen har på et eller annet tidspunkt før jeg fikk bilen, blitt byttet ut med blått lys. Skikkelig dårlig lys som bare vises når det er helt mørkt, men det har iallefall fungert. Nå er det slik at når hovedlysbryteren er av har jeg lys i kjørecomputeren (bilen i gang). Så fort jeg slår over til parklys eller kjørelys blir det helt mørkt i både instrumenter og midtkonsoll. Instrumenter, varsellys og det røde lyset i nødblink-bryteren fungerer imidlertid som de skal. Ingen sikringer har gått... Har noen vært borti noe slik, eller er det noen som har en ide om hva problemet kan være?
  12. Jeg har telt gjenger under demontering/montering, og den slet ikke dekk før byttet så jeg er relativt sikker på at det blir bra. Men kan verkstedet kreve at jeg gjør det før de ettergodkjenner bilen?
  13. Da drar jeg opp denne igjen. Tok meg bare noen få måneder, men nå er det meste fikset og bilen skal på etterkontroll i morgen :) Er det noen som vet om jeg må ha (heter det forstillingskontroll?) nå som jeg har byttet endeledd? Verkstedet sa ja, når jeg spurte og det ble selvsagt bestilt time til det også i samme slengen. I ettertid har andre jeg har spurt sagt at det IKKE er påkrevd?? Hva stemmer? Må ut og justere lys i kveld. Jeg har forstått det slik at det er 2 justeringsskruer på lyktene. Er det de mot grillen, eller de mot blinkersene jeg må skru på for å regulere høyden? Takknemlig for svar!
  14. Ja, man skulle jo tro det, ikke sant ? Men jeg hadde ikke veddet penger på det :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår