Gå til innhold

Passelat

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Passelat

  • Bursdag 09/09/1963

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat 130 TDI
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Passelat's Achievements

  1. Hei Volkens! Takker for svar. Nå har bilen "funnet ut" at dette var tullete, og nå er alt som det skal være igjen, uten at jeg har skrudd på så mye som en skrue. Ikke spør meg hvorfor, men jeg er fornøyd med å ha en bil som "fikser seg selv"! Mvh Svein
  2. Hei Min 2001 Passat viser at førerdøren er åpen (symbol på dashbordet), og dette skaper litt problemer. Jeg får ikke låst bilen, og innelys (og "innstegslys") står på konstant. Jeg har nå selvsagt deaktivert de lysene som står på, slik at batteriet ikke skal tappes, men jeg finner ingen dørkontakt... Er det noen her som har hatt det samme problemet, og gjerne har en løsning på dette...? Mvh Svein
  3. Nå har bilen merkelig nok oppført seg som før i lengre tid. Så de ovennevnte symptomene er rett og slett forsvunnet, og bilen går "som ei kule" igjen. Tommel opp :)
  4. Passat 2001 130 TDI, chippet til 170 hk. Bilen har gått prikkfritt (og som en kule) siden chipping i fjor vår. På en langtur så mistet jeg plutselig ALT trøkket under kjøring, bilen gikk i maks 50 km/t hvis den så mye som luktet en oppoverbakke. Det virker som om turboen har totalt sluttet å fungere... Jeg har tidligere hatt lignende problem, da var det en vakuumslange som hadde hoppet av. Jeg har sjekket disse slangene nå, men de ser ut som om de sitter på der de skal. Noen som har noen tips...?
  5. Her er min og min sønn sin boble, som vi kaller Grynet: [ATTACH]21933[/ATTACH] [ATTACH]21934[/ATTACH] Her er prosjekt-tråd på bilen: http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=250.0 Det ligger flere bilder her: http://forum.regenstadt.com/viewtopic.php?f=6&t=46
  6. Har prøvd og prøvekjørt felgene på Passaten uten spacere, det funka greit, men det var knapp plass mellom felg og caliper (5 mm+) Regner med at Passatfelgene passer på Golfen også, skulle ihvertfall være rikelig plass til calipere mv med 37 innpress. Ser også at Mekonomen selger felger med både ET36 og ET43 til Golf V. Takk for hjelpa, folkens
  7. Nå fikk jeg Møller til å teste luftmassemåleren min konkret, denne ga feilmeldinger, og ble byttet. Dette resulterte i "ny bil"! Den går som ei kule igjen, og alt er vel! PS: Kan anbefale biodiesel, den får vi her i Bergen hos noen engelskmenn som kaller seg "Milvenn", de holder til i Gildes anlegg i Eidsvåg. Pris: 8,10 kr/liter! VWs TDI-motorer kan kjøre på 100% biodiesel, og det funker som bare juling på min bil! Motoren slites visstnok mindre også, og forbruket går ned. I tillegg kjører du CO2-fritt! Merker ikke noe effekttap engang, det lukter bare litt pommes frites bak bilen :P
  8. Så var det det andre problemet: Passer mine stålfelger fra Passat '01-mod (med ET37) på en Golf '04-mod ? hmmm...
  9. Lurer på om jeg f.eks. kan bruke 10 mm spacere for å "bygge felgene utover" ? Da må jeg kanskje bytte hjulbolter? Noen som har erfaring med dette?
  10. Hei Kanskje det er en tråd om dette på forumet, men jeg fant dessverre ingen i farta... Lurer på å kjøpe noen alufelger av en bekjent, han har hatt dem på en 90 hk Golf 05-mod, jeg har en Passat 130 TDI 01-mod. Jeg regner med at boltsirkel passer, men hva med innpress? Trur det står ET 50 på de jeg skal kjøpe, går dette bra på min Passat? Han skal ha mine stålfelger i retur, trur de er merket enten ET37 eller ET43. Går disse bra på Golf?
  11. Hei Jeg har en 2001 130 tdi som har gått 80 tkm nå. Problemet på min er kanskje litt ulikt, men ville ikke starte en ny tråd...(nykommer på forumet). Min bil går som et uvær fra 1600 til 1900 omdr., så "mister den pusten, så kommer den igjen kanskje ved 2100, men så dabber det av igjen (omtrent som helt uten turbo) ved kanskje 2400. Sånn holder den på 2-4 ganger oppover i turtallsregisteret. Problemet er verst på lave gear. Jeg har hatt en trimchip-fyr til å se på den fordi jeg ville chippe motoren, men han kunne ikke gjøre det hvis ikke motoren fungerte helt 100. Men han registrerte at motorstyringen gikk i "nødmodus" eller hva han sa, pga at turbotrykket ble for stort, sa han. Han hadde mer avansert testeutstyr enn Møller i Bergen, som ikke fikk noen feilmeldinger på bilen i det hele tatt. Men de tilbød meg å feilsøke på den en dag eller to...(sikkert billig...). Noen som vet hva som er galt, evt. hvordan det kan fikses?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår