Gå til innhold

volvo nissen

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo nissen

  • Bursdag 11/20/1989

Contact Methods

  • Bosted
    asker

volvo nissen's Achievements

  1. ingen som har et olje tips å komme med? :P
  2. ok takker! da skal jeg prøve ut det.. ;) noen andre forslag?
  3. hallo. jeg har akkurat skaffet meg en saab 900 2L turbo. først og fremst så lurer jeg på hvordan motor og gir olje dere anbefaler å ha på bilen? og som regel når den er kald så går den bare på 3 sylindere rett etter start og fram til det kommer litt varme i motoren. noen som vet hva dette kan være for noe? når den er varm så går den rent og pent. tusen takk for svar! :D
  4. er fjærene forran fra en 240 stasjonsvogn stivere en på en 240 gle? trenger svar fort.. takker!
  5. takker, men fant fremdeles ikke ut helt hva jeg må gjøre :S - må jeg sende inn en søknad? - den må vel eu-godkjennes? - må den benkes? - noe mer som må gjøres? tusen takk for svar! :D
  6. hallo. jeg har nå puttet en b200f turbo motor nedi 240in. har ikke gjort noe annet.det er ikke mer en max 200hk i motoren så org bremsene holder ihvertfall.. men hvordan får jeg dette godkjent? btw det er en 89mod, satt en b230F motor i den før.. tusen takk for svar!
  7. hallo :D denne uka har jeg skrudd som faen og stappet en b200 motor med turbo inn i 240in. ble ferdig i går og fikk kjørt litt, men ikke så mye. men i dag var jeg ute på en lengre kjøretur, men når jeg kom til drammen så kunne jeg ikke se bilen bak meg lengre siden hvitrøyken sto ut :P kjøpte b200 motoren for ca 1 uke siden. har ikke så mye info om den. men han hadde vist bygd den om til turbo. tror det er orginal turbo til en volvo motor som står på, er ikke store saken ihvertfall,lader 1 bar, det er vel et greit trykk, eller er det for høyt? også var det 360 innsprut på den. han sa det var ca 200hk. men han hadde satt på en tykkere toppakning for å senke kompen. så det jeg egentlig lurer på er, hvor skal jeg få tak i ny toppakning som holder? og hvor mye koster dette? jeg har ikke så mye peiling på dette, var hovedsakelig derfår jeg kjøpte en ferdig tubomotor men nå hadde det jo lønnt seg å bare bygge om b23 motorn :P på forhånd takk for svar! :D
  8. ok da skal jeg prøve ut det som har blitt skrevet her! tusen takk for svar!
  9. nei den går på alle sylindrene den rister siden det er så laft turtall. er bare så vidt den ikke dør.. B230ft: skal skjekke om jeg finner den :P nei hakke egentlig ikke en dritt peiling på bil, men kan utrolig mye om moped så bil kunskapene kommer seg sikkert fort :P takk for svar folkens!! edit: snakka med han jeg kjøpte den av og han hadde hatt det samme problemet med den før. da hadde han byttet tomgangsmotoren og da hadde den blitt bra igjen. men det er ikke lenge siden så kan det være at jeg må bytte den igjen? (en nå hva tomgansmotoren er da :P )
  10. ja du har vert borti akkurat det samme? hvor sitter tomgangsventilen? og må jeg ta av masse greier?
  11. b23f tror jeg den heter.. 116hk. er en 1989 mod med innsprøytning
  12. hallo. jeg har et problem med 240in min. når jeg kjører så går den fint men når jeg trykker inn clutchen og skal trille litt eller noe sånt så kutter motorern turtallet noe sykt. er rett før motoren stopper og noen ganger så stopper den også. men turtallet bygger segg opp igjen med en gang. altså hvis jeg klemmer inn clutchen eller setter den i fri mens jeg kjører eller stopper så synker turtallet brått og motoren holder på å stoppe og motorern rister, men så tar turtallet seg opp med en gang. den går helt fint på tomgang. hva kan være problemet? har akkurat kjøpt den og dette er min første topic her på forumet. tusen takk for svar :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår