Gå til innhold

Relax

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Relax

  • Bursdag 05/04/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Fredrikstad

Relax's Achievements

  1. Det første du spurte om har jeg ikke peil på. Er dessverre grønn på bil og skulle nok ønske at jeg hadde mer peil i dette tilfellet ja :) Den slukner ikke under selve pådraget, etter det jeg kan huske, men like etter når jeg slipper gassen/bremser ned. Det skal som regel et ganske kraftig pådrag til og over lengre til før det skjer. Kan starte den opp igjen uten problem under fart med clutchen inne. Kortvarige (1-2 sek) men litt kraftige pådrag har foreløpig gått greit, så bilen kan jo kjøres normalt, men hadde jeg kun tenkt å kjøre normalt så hadde jeg ikke gått for T4'en akkurat. Takker for alle tips som har dukket opp, og skjønner at dette kan kan være litt av hvert. Skulle nok kjent en som elsker å feilsøke på biler hehe. Verksted tar seg som regel ikke så lang tid til å søke på sånt, når de ikke helt vet hva de skal søke på.
  2. Beklager, vesentlig at jeg oppgir hvilken biltype det er. Det er en V40 T4 2001 mod. Hvis den ikke får nok bensin så burde den stoppe under pådrag og ikke etter? De har muligens sjekket det, men kan høre med de i morgen. Fremdeles takknemlig for flere tips :)
  3. Postet noe tilsvarende på volvo forumet en gang men prøver her også. Det har dukket opp et komplisert og irreterende problem med motoren på min bil. Verkstedene finner ikke feilen. Saken er at motor stopper rett etter et kraftig pådrag, motor dauer helt, olje/batteri lampe lyser rødt. Dette skjer under fart men har også skjedd når bilen har stått rolig kort tid etter pådraget. Når tenning skrus på etterpå så starter motor utmerket og alt er i skjønneste orden. Ved normalt pådrag har dette foreløpig ikke vært noe problem. Har vært innom 3 volvo verksteder nå, og den er fremdeles inne på 3 verksted og de skal nå teste bilen for å se om problemet dukker opp. De testet også bilen på det første verkstedet men da dukket feilen selvfølgelig ikke opp. Feilkoder og overfladisk sjekk av motor viser ingen antydning til feil. Så jeg lurer på om noen vet om de har opplevd/hørt noe tilsvarende, om det er noen som har forslag til hva det kan være og om det er noen som har anbefalinger til gode verksteder når det gjelder feilsøking på slike vanskelige ting. Eller er Volvo den enebårne og den eneste som kan finne ut av dette? Tenkte meg å prøve ut et Volvo verksted i sverige og håper på bedre hell der, men hadde også vært veldig kjekt å få noen tips herfra også. Dette begynner å gå meg på nervene, er muligens ikke noe alvorlig problem men irriterende og det er vel heller ikke kjekt å ha dette som et minus ved salg av bilen en gang. Meget takknemlig for svar :)
  4. Da har den vært en tur til sjekk på verksted. De fant ingen feilkoder (selvfølgelig), de tittet over motoren og ledninger og de testet også bilen skikkelig. Nevnte for han om det kunne vært bensinfilteret men han hadde liten tro på det. Han skulle ringe til sverige og høre med de om de hadde vært borti noe tilsvarende med disse bilene. Da ble det ikke noe utgift på verkstedet for denne gang men går jo rundt å tenker på når problemet dukker opp igjen. Det kan jo skje i morgen eller om et halvt år for den saks skyld :/
  5. Hmm, ja det kan jeg jo sjekke. Litt i tvil om det er det, da det har blitt litt kjøring på ujevne veier i det siste, og da skulle vel noe risting ha ført til strømmen hadde gått. Det har ikke vært noe stopp på motoren nå siden den søndagen, har vært forsiktig på gassen. Men sjekker det uansett jeg :). Litt of topic: Dere som har en T4 - Er det dårligere bunndrag i disse bilene i forhold til andre turbobiler? feks hvis man sammenligner det med audi A4 1,8T eller volvo V40 2.0T. Den trekker vel ikke dårlig akkurat men det virker som de ekstra kreftene ikke kommer før ved en 2500 rpm.
  6. Takk kan trenge det ja :) Håper det ikke er noe alvorlig men bare noe bagatellmessig. Men i verste fall kan vel turboen være gåen og den må byttes ut. Hvor mye koster en ny turbo? 10000? Siden jeg er grønn på bil og det er min første bil med turbo: Hvordan fungerer en turbo egentlig. Er den samkjørt med motor fra første stund eller kobles den inn ved et vist turtall eller ved mer gasspådrag?
  7. Hei Kjøpte denne bilen for ca 3 mnd siden og inntil i dag har det gått problemfritt med denne bilen. Bilsen er bruktimportert fra belgia via en forhandler, er 2001 modell og har gått 73000km nå. Problemet er at motoren stopper rett etter kraftigere akselrasjoner, slik jeg har registert det foreløpig. Dette skjer heller ikke hver gang, men skjedde 3 ganger i løpet av en testrunde tidligere i dag. Bilen stod ute i kaldt og rått vær før jeg prøvde den i dag men likevel skal den jo ikke oppføre seg slik. Mer nøyaktig forløper det seg slik: Jeg gir på gass ganske kraftig i 2 eller 3 gir, plutselig rett etter akselrasjonen og under fart dukker det opp 3 rødlamper, en for motor, en for olje og en for batteri, alle lampene lyser samtidig, rattet blir tungt og jeg svinger inn til siden og bremser ned. Slår av tenningen og slår den på igjen direkte etter, motor startes øyeblikkelig opp og ingen rødlamper er der. Dette problemet har foreløpig ikke dukket opp under liten eller middels akselrasjon. Bensin- og oljemengde er sjekket og disse er ok. Ser jo for meg at jeg må innom et verksted for å sjekke feil, mulig det er noe feil med elektronikk, men ok og vite litt på forhånd. Jeg er såpass grønn på bil at jeg ikke har en anelse om hva det kan være. Noen som har opplevd noe tilsvarende eller kan komme med tips om hva det kan være?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår