Gå til innhold

-JohnDoe-

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om -JohnDoe-

  • Bursdag 03/25/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

-JohnDoe-'s Achievements

  1. En liten tilbakemelding på dekka.. De virker til å være gode, har fått prøvd dem på både vått og tørt føre. De sitter godt på vått føre, har prøvd nødbrems og det virket slik som det skulle! Har også utsatt bilen for sidekrefter i sving på vått føre.. ikke noe unormalt å melde der heller.. :) Og det som slår meg spesielt er at det utrolig lite dekkstøy på disse! Og det er en stor PLUSS! Det som blir spennende er om hvordan dekka oppfører seg når de begynner å bli nedslitt, det er mulig at det er der man ser forskjellen på billige kontra dyre dekk?
  2. OM du leser tråden så ser du at jeg allerede har kjøpt dekk! Det jeg trenger noen som har noe erfaring med disse dekka.. :)
  3. Nå har jeg ikke fått rullet mere enn ca 6 mil med disse i dag, og det er jo en ting som slår meg.. og det er at det lite dekkstøy i fra disse. Nå vet jeg ikke hvordan nødbrems er, eller våttføre fordi det har ikke vært noe regn i dag. Så det kan jeg ikke uttale meg om. :) Liker ikke overraskelser, så jeg hadde håpet noen kjente til disse dekka bedre enn hva jeg gjør.. :) og kunne opplyse litt om svakhetene på disse.. ;)
  4. Måtte bytte i fra vinterdekka i dag og selvfølgelig så var sommerdekka bortimot utslitte.. :) Dekkmann skulle ha ca 8900kr for 4 hjul på bil. Dette var da PremiumContact2. Dekk som jeg kjenner godt i fra før. Syntes at det var litt for mye for min lommebok denne måneden. Så jeg tok turen opp til Sharif's og de ga meg et tilbud på ett dekk som jeg aldri har hørt om tidigere, nemlig Nexen CP672 (som er helt nytt i fra Nexen). De skulle ha 2600kr ferdig på bilen. :D Ikke en dårlig pris spør du meg!! Men dette er jo et billig dekk, så det noen som kan forklare meg hvor gode disse dekka egentlig er? Altså de kan umulig være 4 ganger dårligere enn PremiumContact2? Selv om PC2 er nesten 4 ganger så dyrt? På Sharif's så sa de at dette var meget gode dekk, ikke verdens beste, men de ville uten tvil holde til vanlig normal kjøring. De hadde gode egenskaper ved vått føre (vannplaning), de har lite støy og en jevn slitebane. I og med at jeg har en bil som krever "spesielle" dekk pga belastning & høy vektbegrensning så har jeg ikke allverdens beste utvalg i dekk, min dekkdimensjon er: 215/60/R-16 96H. Så hva tror dere om disse Nexen dekka? Jeg har dog kjøpt de, men jeg er litt usikker da jeg vanligvis går for kjente merker til bilen.
  5. @buskmann Det handler ikke om ærlighet her. Men hva som er nødvendig å opplyse om. Jeg spurte takstmann, oppretteren og forsikringsselskapet om det er nødvendig å opplyse om at bilen har fått seg en smell.. Alle disse sier at det ikke er nødvendig, da man kan bytte ut de delene som er defekt, og sette inn tilsvarende nye deler. Bilen blir som ny sier de alle. Men.. uansett så har jeg ingen planer om selge den, da dette har blitt favoritt bilen min! :) Og den er god som ny!! :D
  6. Weeee.. jeg fikk igjen bilen min dag. Den har stått hos Ford siden 30/4. :) Reparasjonen kom seg på 125 000 kr + 80 000 kr i leiebil til meg. Det virker til at de har gjort en GOD jobb med bilen! Da man ikke kan merke noe som helst til at den har vært reparert, hverken utsendemessing eller på kjørekomforten. :D
  7. Min bil er tysklands importert. Den har tyske M+S dekk som sommerdekk, er dette trygt å kjøre med? Jeg synes at de tyske dekka ligner norske sommerdekk i mønster og konsistens.
  8. Jeg har ikke noe å utsette på de, jeg har blitt behandlet veldig godt jeg.. :) Og etter hva jeg har sett så ser man ikke strukturelle skader utenpå bilen i selve karosseriet. Smellen gikk rett i støtfangeren, og følgelig må den og det plastikkskjørtet som går i fra hjulbue til hjulbue byttes ut, og bakdøren må byttes ut. Gulvet nærmest kollisjonsstedet må bankes ut, da det har blitt presset litt opp som følge av energien. Arrester meg den som kan dette (for jeg kan det ikke).. :) Men jeg har blitt fortalt at bak støtfangeren sitter det en skumplast (isopor) bjelke som skal ta unna energi, bakenfor den er det en aluminiumsbjelke som skal ta opp videre energi, og bak den igjen er den stålbjelke som gjør akkurat det samme. Alle disse kan byttes direkte ut, uten noen form for "oppretting" av selve karosseriet. Dette er deformasjons soner som man kan ta "rett" ut ved et behov som etter en kollisjon. Stemmer dette?
  9. Bare til en liten orientering bilen står på skadesenteret til Ford, og det har den gjort hele tiden. Bilen ble påkjørt rett bakfra, altså midt på, og ikke ut i mot noen sidene. Bilen betyr lite for meg, det som er viktig for meg er at den er tilsvarende "like god" etter reparasjonen som før.. og da tenker jeg absolutt på kollisjonssikkerheten og kjørekomforten. Verkstedet sier at dette ikke blir noe problem, men jeg er usikker jeg altså..
  10. Hei. Jeg har en Ford S-max 2007. For en uke siden ble jeg påkjørt i kjedekollisjon. Bilen bak meg ble påkjørt i ca 80km/t, for deretter å bli kastet inn i min bakfra. Sammenstøtet var så hardt at alle airbaggene på bilen bak meg ble utløst. Det jeg lurer på er skadeverkstedet sier at det ikke er ramme på nye biler lengre, slik at den vil ikke bli rammeskjev. De sier at det er seksjoner som man kan bytte ut helt eller delvis ved behov. Vil min bil bli "som ny" etter opprettingen? Altså like god som før sammenstøtet? Men i samme setningen sier de at det er ikke sikkert at min bil overlever, altså at den blir kondemnert.. Noen som har noen gode svar å komme med?
  11. Jeg har hørt at det mye styr med å rense og bytte dette filteret, så i stedet for å kjøre med noe som krever konstant tilsyn (les hovedservicer på bilen) tenkte jeg at det må da være mulig å kvitte seg med det. Det nok av ting som trenger tilsyn og service om man ikke skal kaste ut penger på vedlikehold av filtere også.. Derfor spørsmålet.. :)
  12. I mangel av en Ford S-Max kategori poster jeg i denne kategorien. Jeg har nevnte bil, altså en Ford S-Max 2007 2.0 TDci 140HK. Er det mulig / lovlig å fjerne partikkelfilteret på denne?
  13. Ingen som vet forskjellen bortsett i fra antall HK? Går det f.eks å chippmodde en 2.0T til T4 uten fare for å rive girkassa?
  14. Hei. Har en 2003 mod V40 2.0t. Kan man sette større turbo på denne, alla den som står orginalt i T4'en? Er det samme girkasse i 2.0t som i T4? Kort fortalt, er det noen som kan forklare forskjellene og likhetene mellom modellene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår