Gå til innhold

sjobing

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sjobing

  • Bursdag 01/26/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilbygging
  • Modell (eks S4)
    Impreza WRX STi
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Yrke eller sivil status
    Bulk Manager (flytende sprengstoff)
  • Motor (eks 1.6)
    2,0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3" rustfritt hele veien, understell komplett rebygd med deler fra Öliens, proflex, Whiteline, Drummond Motorsports og div egenproduserte deler. Bur fra CustomCage int. spec, OMP stoler m/6 punkt belter, Defi målere, motor? +++

Contact Methods

  • Bosted
    Modum

sjobing's Achievements

  1. Noen som har peiling på hvordan banen er? Gidder liksom ikke å kjøre helt fra Mandal og opp hvis det er mye overvann og dårlige forhold.
  2. Det burde gå greit med 6" felger, jeg bruker 5,5". Bruker ikke slange i dekka nei. Høres fornuftig ut det tipset du har fått for dekka blir faktisk ganske så varme med kjøring på isen. Så du bør holde deg rundt 28-30 pund hele tiden og den safeste måten å gjøre det på er ved å starte på det trykket og slippe ut etterhvert etterhvert som dekka blir varme. Det var sånn jeg starta og nå så har jeg finni ut at det er passe og starte med 22 - 24 pund i dekka, for da har jeg rundt 29 når jeg har kjørt varme i de. Er dekka dine veldig gamle? Er de regummiert? Har de vært felgkjørt noen gang?
  3. Da tipper jeg du har litt mye luft ja... På Impreza'n kjører jeg med 28 i varm trykk (starter på ca 22 - 24) og dekkene holder greit.
  4. Litt kaos, men det går den rette veien... Nå gjenstår - bygging av ALS - bytting av dyser - montering av oljekjøler - legge om slanger til servo - montering av Motec - bygge ferdig midtkonsol - mapping - montering av skjermer, lamper og fanger foran - hjulstillingskontroll - +++ det er sikkert noe mer som kommer på etterhvert... Men bilen skal bli klar, klør bra i fingrene etter å kjøre igjen nå for bilen har ikke vært i bruk siden ACR i fjor høst.
  5. Hehe, utpsykinga er igang. :) Men du har jo et tyskt presisjons instrument av en racerbil i utgangspunktet som er yttligere forfinet, mens jeg triller rundt i en japansk familiebil så du bør jo absolutt være raskest! Men jeg er tjukkere enn deg, så bilene er vel omtrendt like tunge når vi er på banen... Det står vel like mye på mannen inne i bilen, men jeg kjører nok fortsatt safe og på 95% av det jeg kan for jeg ønsker ikke at hverken du eller jeg skal havne opp ned i sandfella!
  6. Skal bli moro å se hvordan GT3'n funker iår! Men det kan hende at det er en blå bil som limer seg fast i speilen din, og som du muligens må slite for å bli kvitt... Er ikke bare du som har modda iløpet av vinteren, så jeg håper jeg får kjøre i extrem klassen jeg også.
  7. Hva blir da forskjellen på drift og frikjørings-heatene? Håper det ihvertfall blir slått ned på de som spinner rundt i sandfellene og skuffer en masse grus ut på banen. Syns dette blei ille på høst treffet ifjor, da skulle en nesten tro en kjørte på grusvei til tider... Skjønner at alle kan være uheldig og kjøre av banen innimellom, men tror nok det var enkelte som var mer av enn på banen da. Håper dette bedrer seg nå til vårtreffet, og vi får litt mindre grus på banen.
  8. Blir det satt av noen heat for de som ønsker og kjøre rundetider uten drifting? Hadde vært morro og fått noen runder som en kunne kjøre spor uten å frykte for at det lå fullt av grus i banen.
  9. Du får ta noen runder på banen også,:driving så får vi se om det bor noe i støpejernet ditt...
  10. Send den opp med tog, eller gjør som vi (en liten gjeng fra Impreza klubben) vi leier en biltransporter og sender bilene opp med den og tar fly selv. Gjorde det på høsttreffet ifjor, og kommer til å gjøre det i år også. En helt genial løsning. :)
  11. Det er ikke de med lite motor som vil kjøre grip som er problemet, men de som skal kjøre på tvers hele tiden uten og ta hensyn... Sånn som jeg opplevde det så var det ikke noen hit uten drifting bortsett ifra den timen med 300+ biler på lørdagen. Det virket på meg som om de hitene med grip ble hoppet elegant over, for mange av bilene gikk like mye på tvers da... Håper dette endrer seg til neste treff, og at vi som liker å kjøre rundetider får muligheten til det i grip heatene uten og være redd for og bli torpedert av en drifter på avveie... Syns også det var veldig mye grus/dekkrester på banen mye av tiden, jeg trodde dette skulle bli slått ned på etter alt som ble ødelagt på vårtreffet? Jeg mener at de som herjer på og kjører like mye utenfor banen som på banen burde få en smell for dette. (f.eks 1000 kr i bot, for det koster jo endel og rette opp etter dette)
  12. Er det lov til å kjøre med svarte skilter? (rallybil)
  13. Kommer dere til å ha med noe gateslicks, eller blir det kun vanlige dekk dere kommer til å ha der?
  14. Gleder meg masse til høstreffet også, for besøket nå på vårtreffet ga virkelig mersmak!!! Jeg kikka på programmet og det så greit ut med egene hit hor grip og drifting. Jeg vil bare komme med et ønske og det er at grip heatene blir kjørt før drifte heatene. Dette fordi det som regel blir dratt endel grus og jord ut på banen når driftinga pågår....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår