Hadde nettopp sitti å skrivi et innlegg til deg i ca. 10 minutter, så klikket internet explorer...ARGH?""¤%"="/(%
Orker ikke skrive opp igjen ALT nå, men; Jeg har lest den andre tråden din, og tror også at det er bensinpumperelèet. Hadde samme problem med en 230.
Du kan sjekke det ved at når du har på tenninga , så skal du høre at bensinpumpa går i et par sekunder, før den stopper. Neste gang du får stopp med den; hører du da bensinpumpa begynner å gå når du har på tenninga?
Jeg minnes at et bensinpumperelè var DYRT fordi det er et kombirelè med også mange andre funksjoner. Det jeg gjorde, som du også kan gjøre, var at jeg la opp en ny kabel bakover til bensinpumpa, i tillegg til den gamle. Du kan bruke et vanlig relè (samme typen som til ekstralys etc), og styrestrømmen tar du fra et sted hvor du har strøm med tenninga på.
Dette er en billig løsning, men det beste er selvsagt å bytte ut bensinpumperelèet. Er ikke sikker på om det er samme opplegg på 230 og 190, men jeg går utifra det.
Ulempen her er at du ikke kan la tenninga stå på over tid, da bensinpumpa vil gå hele tiden, og tappe bilen din for strøm. Selvsagt går det an å løse dette problemet med f.eks tidsbryter eller pressostat, men om det er nødvendig.......