Gå til innhold

sharpmind

Bruker
  • Innholdsteller

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sharpmind

  • Bursdag 05/08/1987

Contact Methods

  • MSN
    zeal_manic@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.minprofil.net
  • Bosted
    Stjørdal

sharpmind's Achievements

  1. Når du skal ha EU-kontroll så holder det vel igrunn at du har på catalysatoren :-) Er bare CO som blir målt :-) De tester ikke HK på EU ;O) Har du ettermontert Xenon så er det viktigste at du har automagisk nivåjustering :-)
  2. Det er teoretisk sett ikke noe problem å montere en chip om du har det.. Men som regel så må chip`n brennes for ditt oppsett siden bilene varierer i virkningsgrad osv. Er forskjell på hva en god chip er fra bil til bil. Ta en prat med ESTuning i Trondheim så får du svar på dette vettu! ;O)
  3. Ingen vits i å fjerne begrensningen uten å skrive ny styring til hjernen :) Da kan du få mager blanding osv.. Det er en grunn til at begrensningen er der :)
  4. Har hørt om det spesialverktøyet der :P Snakka med Møller og han sa det var ganske greit å skifte strammer og kjede.. Men at justeringen var et helvete.. :-/ Strammeren er jo hydraulisk og selv strammende.. Men det var visst noe triks for å justere ett eller annet.. Men det ville han jo selvsagt ikke si til meg :-/ Er det vanlig å få med dette verktøyet når man kjøper strammeren hos Møller? :-)
  5. Er jo bare å ta av hjula og skru dem like mye hele veien rundt.. Nullniks stress ;O) Trenger nesten ikke ta av hjula engang.. Men da blir det litt mer enn nullniks for å si det sånn :P
  6. Nesj, har gått 240.000 Er vel ikke noe galt med den bortsett fra et slakt kamkjede og muligens tegn til litt slitasje på en eller to ventiltetninger.. Men greit å ha backup-plan :-) Noen med litt erfaring innen det å skifte kamkjede forresten? Er jo så inne i h****** dyrt på Møller at jeg tror jeg skal ta meg tida til å gjøre det sjøl.. Prøve å gjøre det uten at registeret må times på nytt :S
  7. Hei! Lurte på om noen visste hva en må forvente å betale for en ny/motor som har gått veldig lite til en A4 Turbo Quattro..? Noen bra plasser å lete? Og, hvor får jeg tak på Reccaro sport stoler til A4`n? Mvh Morten Lund:hellothere:
  8. Hvordan er det med dette settet og Turbo bilene da? Litt skeptisk til prisen... Kansje litt for godt til å være sant :S
  9. Hvordan takler dette settet rust? Er det rustfritt?
  10. Ladetrykk skal du helst hente fra lavtrykksdelen på innsuget. Dvs, der slangen til resirken går :-) Oljetrykksmåleren kan kobles inn på en trykkføler i blokka. Det er vel flere av de. Men du kan finne en i nærheten av oljefilteret. Det er en ènpolet føler som må ha chassie-jord i tillegg :)
  11. sharpmind

    Audi A4 TQ

    Hvis ladetrykksmåleren er montert riktig ( På lavtrykksiden i innsuget ) så skal den gi fra -4 til -6 bar i vakum på tomgang. Og skal vel gi opp til 0.5-0.6 bar over atmosfære på en orginal motor :-) Kan være turbotrykksleksasje eller gåen N95 (Magnetventil) ?
  12. Lyden du hører er støy fra dynamo ja.. Enkleste måten å redusere dette på er å sette inn ett støyfilter.. Er en meget "dirty" løsning men.. Beste er å måle deg frem til om du har en god forbindelse med jord (aka - på batteri) på den plassen du kobler deg til. Legg evt en ny jordingskabel fra batteri.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår