EvoLotus Replica
Bruker-
Innholdsteller
33 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om EvoLotus Replica
- Bursdag 02/02/1982
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Omega A turbo
-
Biltype (eks Audi)
Opel
-
Årsmodell (eks 1995)
1992
-
Yrke eller sivil status
Forsvaret/Opelhøgg
-
Motor (eks 1.6)
2.0
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
C20Let motor EDS chip. 24v understell. Koni. Sandtler bremser. R25-28 kasse. Irmsher interiør.+++
Contact Methods
-
Bosted
Bergen
EvoLotus Replica's Achievements
Korporal (2/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, har litt problem med audien min( Coupe quattro med S2 3B motor), så isteden for å skive 1 og 1 post har eg samlet det sammen. 1. Oljemåler viser 1 bar, konstant. Den org. oljemåler viste 5bar bare eg vrei om tenningen, ingen endring under kjøring. 2. Oljetemp funker ikkje, er d multiføleren som er synderen? 3. Varsel tegnet for høy temp kjølevæske, piper i autochecken, så avbryter "OK" tegnet inn, "høy temp" så "OK" igjen sånn forsetter det litt. Varslingen kommer selv om motoren er kald. Vannpumpa ble bytta ifjor. Multiføleren igjen? 4. Motorfusking ved kaldt/vått vær. IC min er litt herpa, viss ikkje den er tett vil motoren fuske pga vakum lekkasje? 5.Så komme d store problemet, begge støtdemperene(bilstein) mine er blitt byttet bak, men nå "klunker" d når eg kjører, fant ut igår at støtdemperen og fjørbeine beveger seg innover, under kjøring. Mulig det mangler en skive slik at demperen og fjørbein ikkje er fast til karroseriet. Sikkert ingen andre som har opplevd dette, men tenkte å lufte spm litt uansett Takker for alle svar:)
-
Audi s2 panser selges.
emne svarte i EvoLotus Replica sin isbil i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
Kom med bilde du!:) -
Audi s2 panser selges.
emne svarte i EvoLotus Replica sin isbil i Deler, felg, dekk, bilstereo osv. til salgs
hvis skaden er så lett å fikse som du sier kjøper eg panseret for 800,- har sendt deg PM -
Har ikke bilde av mitt interiør, men det ikke noe rifter eller synlig slitasje, søker du på Evo 500 finner du bilder. Er svartskinn på sidene og stoff i midten. Merke: Recaro Bremsene passer på vanlig 2L, men du trenger kalippere fra omega 3000, bak passer vanlig 2L kalipper. Pris for int og bremser(skiver,klosser,bremsslanger. er bedre enn orginale bremser, laget for banebruk/gatekjøring kjører de aldri skjev som med org.) 13-14 høvdinger.
-
hei folks, hvor mye olje på S2 3b? 4,5l?
-
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i EvoLotus Replica sin Sæther Racing i Prosjektforum
Endelig tatt til fornuft! Let motoren er en av de beste turbo motoren jeg har kjørt med:) Den gir konstant "power" hele veien, ikke noe ketchup effekt. Vi putta en Let i en Omega B på Opel høggen her i sommer, var stort sett samme jobben som på en Omega A. Litt sveising på motorfester, litt triksing med trustlageret så var det tutåkjør. Høvdingen har av og til Let på lager, men du må være kjapp. Standard svaret til alle unge kunder jeg har snakket med er det samme: Skal lakken den, sette på noen feite felger, og så SKAL jeg ha calibra turbo motor.. Lykke til med leitingen:) -
Sæther Racing :Steinmetz Omega b1 2000.T EVO.
emne svarte i EvoLotus Replica sin Sæther Racing i Prosjektforum
Omega B brenner tydligvis i ditt hjerte, men hva er poenget med justerbart eksos anlegg?:) lettere med fremtidige upgrades? Ville godt for kompressor i opelen din, eller V8 biturbo:) -
Feiler meg ingenting, dette er kun min mening. Evo 500 merket hører hjemme på en Evo 500, eller replica. Kan skrive min mening om til konstruktiv kritikk: Ikke ta på Evo klistremerket Omega500Evo, blir finere bil uten. Til Sp0ky: Det finnes to type mennesker, de som mener at M3 badge på 318 er tøft, og de som ikke mener det.
-
Mulig dette blir slettet av adm, men skal du seriøst sette Evo 500 klistre merker på Omega B`en din? Skjemmer ut Evo 500 "konseptet" med å klistre det på "gubbe bilen" Omega B. Stasjonsvogn er fett, sedan OMFG!
-
kjøringa går det fint med, er verre med pulver..
-
No problemo:) Kan være litt tricky, klipsen er egentlig en stål vaier som er formet som Omega symbolet.. så du vil bare kunne se endene på "klipsen" mitt triks er å holde et skrujern mot ene enden, så roterer eg på sveiva. Da spretter den opp og av. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønnte litt. Lykke til
-
Kjøp deg bremsepapir fra Pink power, der står det dim på bremseskiver, klosser, osv så kan du "lage" bremsekitet selv. Når du kjøper papirene brenner de papirene med chassisnr på mantaen din, slik at bare du kan bruke papirene til å godkjenne din bil. Men dette er heller ikke billig:( ca 3500 koster papirene. En begynnelse er å kjøpe bremser foran fra Omega 3000, de bremsene har samme dim som Pink Power 420hk kit, men Omega 3000 er 5 bolt vs manta 4 bolt. så det er ikke "plug & play".
-
Er ikke Omega B her i gården nei, trodde nicket mitt gav eit lite hint:) Omega A. Er vel 2 eller 3 Omega B med Let i Bergen.
-
Vindussveia du mener? den er festet med en låse klips rundt sveiva på baksiden. Det du må gjøre er å trøkke trynet helt inntil dørtrekket, prøv å dra sveiva litt ut. Da burde du se klipsen, finn noe flatt og tynt, vipp klipsen av, ferdig arbeid:)
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.